Onze dochter heeft nu eindelijk het begin van een tandje (het duurde even, haha!), en ik vraag me af wat nu de beste tijd is om te poetsen. Normaal zou ik zeggen: vlak voor het naar bed gaan maar wij hebben zo'n rustig ritueeltje van laatste fles op haar kamertje en daarna in bed terwijl wij nog heel rustig een klein verhaaltje voorlezen. Vaak is ze gelijk na de fles al helemaal in dromenland. Ik zie het dus niet zo zitten om dan nog haar tanden te gaan poetsen..Hoe doen jullie dat?
Ik poets de tandjes van mijn zoontje na zijn groentehap savonds. Hij krijgt daarna nog wel een avondfles maar mijn zoontje valt ook vaak al in slaap tijdens de fles en dan wil ik hem niet wakker maken om zijn tanden te gaan poetsen.
Na de laatste voeding is het beste voor gezonde tanden. Dan gaan ze schoon de nacht in. Zeker na melk want daar zit suiker in wat de tanden aantast.
Mijn dochter had laat haar eerste tandjes dus geluk dat de laatste fles er al af was. Dus na het eten poetsen. Om 19.00 schone luier en in pyjama. Rond 19.15 samen opruimen, papa kus en dan naar bed.
Ik zou toch na de fles poetsen, is even wennen aan het nieuwe ritueel, maar wel uiteindelijk het beste voor de tanden.
Ze is nog maar 10 maand? Dan zou ik er mij niet druk in maken en haar tandjes bv 's morgens poetsen. Binnenkort komt er vast wel een geschikt moment ' savonds waarop je de tandjes dan wél net voor de nacht kan doen.
Toen mijn zoontje na zijn laatste fles nog meteen in slaap viel poetste ik 's ochtends na de 1e fles. Inmiddels doe ik het wel 's avonds na de fles en leg ik hem wakker in bed waar hij nu zelf in slaap valt.
Ik poets ze 's avonds na het badje, hij krijgt daarna nog wel een fles half volle melk maar daar maak ik me niet zo heel druk over. Bij hem hoort die fles ook nog echt bij het avond ritueel en die valt vanzelf af.