Ons meisje is 11 weken en slaapt al sinds ze een paar weken oud is in de 'swaddle me' inbakerdoek. Daar zijn de handjes naast haar lichaam vast (doek met klittenband), maar de voetjes zitten gewoon in een trappelzak en daar kan ze dus mee spartelen. Nu wringtbze zich de laatste dagen steeds los met een of beide handjes. Hoe ze het doet, geen idee, maar het lukt haar telkens weer. Soms oefenen we overdag al eens met een of twee handjes los slapen. Dat lukt niet altijd, maar soms wel. Soms houdt ze zichzelf dan wel langer wakker of slaapt korter. Ook tijgert ze naar boven in bed, zelfs met die trappelzak van de swaddle me om haar voeten. We vonden haar een aantal nachten geleden helemaal bovenin bed, zonder dekens. Wat kan ik nu het beste doen? Zelfs met slaapzak lijkt ze dus naar boven te tijgeren. Het inbakeren wil ik verder afbouwen zoals we al wel mee bezig zijn.
Ik heb de Puckababy gebruikt. Kun je makkelijk afbouwen door eerst 1 arm eruit te doen en daarna allebei. Dus je kan hem daarna ook als gewone slaapzak gebruiken.
Op zich is het toch niet erg dat ze naar boven tijgert? Als ze een slaapzak aan heeft, hoeft ze niet per se onder de dekens te liggen, daarvoor zijn juist de slaapzakken. Je zou kunnen kijken of strakker instoppen werkt en zo niet dan denk ik dat je het zo moet laten. De baby's zijn eenmaal heel bewegelijk, daar doe je niet aan. En met een slaapzak aan hoef je niet bang te zijn dat ze het koud krijgt.
Dan moet ik een slaapzak met mouwen gaan kopen denk ik? Of een romper met lange mouwen aantrekken. In haar inbakerzakje ligt ze namelijk met een rompertje met korte mouwen. Dat zakje is heel erg warm als ze daar ook nog eens met lange mouwen in ligt. Maar als ze zich eruit wringt en naar boven tijgert, ligt ze met de armen bloot in haar rompertje... da's wel erg koud (armpjes voelden koud aan).