Hallo, Mijn schoonouders zijn ervan overtuigd dat we ons zoontje extra vitamine A en B moeten geven, nu zijn eerste tandjes zijn doorgekomen. "Want dat deden we bij onze kinderen ook en heeft goed geholpen". Volgens mij hoeft een baby onder de 1 alleen vitamine D te krijgen. Ben niet van plan nu al een hele voorraad aan supplementen te geven.. Hebben jullie al eens gehoord van extra vitamines geven nadat tandjes zijn doorgekomen? Want nou ga ik twijfelen..
Nou ik heb er ook niks van gehoord. Hier zijn er 2 bijna door maar niemand heeft dat tegen mij gezegd. Wel poetsen van de tandjes.
Alleen van fluoride gehoord, maar dat zit in tandpasta als je tandjes poetst. Vitamine A en B zitten gewoon in de voedsel, vitaminde A wordt zelfs aan margarine toegevoegd. Met een gezonde eetgewoontes hoef je echt geen extra vitamines in te nemen en vooral niet je baby.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord! ik vond een stukje op internet: Voorheen werd geadviseerd om vitamine A samen met vitamine D te geven. Dit advies is gewijzigd, omdat de combinatie AD kan leiden tot een overdosering van vitamine A (wat zeer gevaarlijk kan zijn voor de lever).
Nee hoor, nergens voor nodig. Het ligt mij bij dat teveel vitamine a zelfs gevaarlijk kan zijn, zoals eerder genoemd.