Hallo allemaal.. Onze dochter is van 1 septermber dus net 2 maaden en een paar dagen. Ze slaapt erg veel.. de uren dat ze wakker is op een dag (zo'n 2,5 uur) ligt ze lekker in de box, wipper of of schoot en kijkt ze vrolijk in het rond en lacht ze heel veel.. Het enige wat mij zorgen baad is dat ze nog helemaal niet kirt of brabbelt.. is dat normaal? Wanneer komt dit? of maak ik me terecht zorgen? Alvast bedankt
Volgens mij begon onze dochter rond dezelfde tijd met enkele geluidjes te maken, niet veel nog hoor! Alleen als ze op dr buik of plat op dr rug lag. Sinds een kleine 2 weken is ze soms niet stil te krijgen haha. Wat hier ervoor zorgt dat ze lekker gaat praten is boven haar gaan hangen (haar op de grond op een deken leggen of op de bank) en dan tegen haar gaan praten. Hier volgen geheid hele verhalen op mijn vragen
mijn zoontje is van 7 september en hééél af en toe maakt hij eens een geluidje, maar ook bijna nog niet hoor. Zou me er niet teveel zorgen om maken, ieder kindje ontwikkeld zich toch weer anders.
blike... jij ook bedankt Het is net alsof ze het weet dat ik me zorgen maak want ze begint ineens sinds gisteren te kirren vanmorgen in de box was het echt hard! Onze oudste dochter zei: "mama, poesje" lol dus het komt goed!
Ik heb toevallig een filmpje dat ze kletst tegen een beertje in de kinderwagen, ze was toen 7 weken. Maar het ging niet aan een stuk door, het was meer van dat 'ah uh' en soms een 'heeeuwwhuhh" kleine uithaal ofzo moeilijk uit te leggen eigenlijk.