Haha, hier bij 2 jaar. Ik maak mezelf voor de volgende ook geen illusies En vind het meestal prima, want ik geef borstvoeding en we slapen samen, dus het kost me relatief weinig nachtrust. Vanaf 1.5 jaar wordt het wat frustrerender.
Ik heb tot 3 borstvoeding gegeven en tegenwoordig gaat man gewoon bij hem in bed liggen. Dat werkt ook prima. Maar ik denk wel eens pfff jongen toch.... zou zoooo fijn zijn als je eens een hele nacht doorslaapt. De plaswekker van de oudste gaat in de nacht af (luchtalarm geluid, je bent dan ook echt wakker), de jongste pikt zijn vader in en straks met een baby gaan we weer opnieuw naar team no sleep
Daar hoef je toch helemaal geen advies voor te vragen……. heel normaal hoor dat ie 2x een fles wil, hij slaapt gelijk verder dus ik snap echt je probleem biet… het gaat vanzelf weer over
Als wij daar advies over willen vragen dan doen we dat. Advies was ook niet omdat hij s'nachts wilt eten, maar om te zien of er dingen zijn die wij anders kunnen doen
Het komt wel vaker voor rond sprongetjes of groeispurten, niet zo lekker in hun velletje/ineens razende honger maar je kan verder niks vinden. Met onze eerste had ik de oei ik groei app, in menig kringloopwinkel kan je ook t boek vinden. Na een periode van gerommel in de nacht zag je ineens nieuwe dingen bij je kleine, iets gericht pakken, overpakken ofzo. Afgezien flesje, aandacht, ff knuffelen net waar de kleine behoefte aan heeft kan je er niks tegen doen. Het is een fase waar ze doorheen moeten. (En wij als ouders ook) R zit nu ook in zo'n fase en gaat ineens woordjes en dierengeluiden oppakken. Kwakwakwak, otoooo, kaaaakie en komt joelend aangescheurd als ik "aan tafel!" roep. T luidkeels gejuich als ik zn stoeltje pakte hadden we al. Hobbit
Uiteraard mag je dat gewoon doen. Ik vind het niet gek als een kind terug flesjes wil in de nacht. Maar als het het zonder heeft gekund vind ik terug naar 2 flessen wel weer veel. En je mag ook zeker aan je eigen nachtrust denken. Hier een jaar verder met de jongste (veel onderbroken nachten gehad en nog) en ik merkte echt dat ik er aan onderdoor ging. De kleine had het niet per se nodig en ik had wel dringend nachtrust nodig.
Mooi om te lezen wel dat babies door kunnen slapen - die van mij wordt altijd 2 keer wakker voor voeding en nu is het puinhoop vanwege sprong 5. Gelukkig zijn het fases maar wat een feest!