Baby 5 maanden slaapt niet tussen 19-22 uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Achterkantvandemaan, 27 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ahhh wat fijn zeg! Onze ervaring is dat als ze de eerste 30 minuten door is ze vaak wat langer kan slapen. Hopelijk bij jullie ook!

Ik las net nog over jullie medische stukje. Zou dan echt niet zomaar laten huilen. Denk dat het meer kwaad dan goed oplevert. Hij heeft het zo te horen al pittig genoeg.

2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Dat laatste heb je ook gewoon gelijk in eigenlijk. Maargoed, ben op dit moment ook even niet wanhopig dus dan kan ik daar makkelijker vanaf stappen, van het idee van laten huilen :p

En klopt wat je zegt, na de eerste 30 min heeft ie eigenlijk nog ruim een uur gehad. Werd net even wakker om 13.45, meteen weer pink er in en slaapt weer. Nu al 2 uur dus!! Nu mag hij wakker worden wanneer hij wil, we hadden 2 uur slaap afgesproken (man en ik). Dus ik ga weer zachtjes naar beneden :D

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Super goed van hem!
    Ik herken het verder helemaal hoor. Wij hebben veel onrust gehad door koemelkallergie. Daardoor was ze ook gewend om kort te slapen, bij ons in bed etc etc. Uiteindelijk allergie onder controle en hebben we ook 2x een korte periode gecontroleerd laten huilen (met hele korte intervallen, nooit langer dan een paar minuten). Bij ons was het wel een succes, maar zou zeker erin je gevoel volgen en dus zeker weten dat er medisch niets meer speelt.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wat fijn dat dat lukt! Heeft hij een speen of niet? Kan soms ook helpen.

5. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Geen speen, is al heel vroeg begonnen met duimen (achteraf heel blij mee, scheelt mij die speen 100x terug duwen). Ortho zien we later wel :p

Vandaag weer dienst hoor. Dit keer hield hij het al 45 min vol met de middagslaapje. Toen wel even flink moeten ingrijpen, hoofd en pink waren niet voldoende dus snel even opgepakt, gewiegd en weer terug. Lijkt nu weer zijn diepe slaap gevonden te hebben.

Gisteren van 19u-22u weer even lastig, maar niet zo erg als voorheen. Man rende steeds naar boven en kon het vaak ook vóór zijn!
    Verder de hele nacht niet gehoord en vanmorgen om 7u heb ik hem wakker gemaakt :thumup:

2jongensmama en xxmoixx vinden dit leuk.
  6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Dat gaat de goede kant op dus, fijn! Wij hielpen idd ook met verlengen. Het duurt even voordat ze het zelf kunnen. Rond 5 maanden deden wij volgens mij 45 min, 1,5 uur of langer en dan aan het einde vd dag weer kort slaapje. Dan hoefden we alleen met het middagslaapje te helpen.

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Ja dat doe ik nu ook, alleen het middagslaapje inderdaad!

In de ochtend en namiddag vind ik 30 minuten acceptabel :p

DR87 vindt dit leuk.
  8. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Na 2,5 maand..... slaapt L nu al van 19u tot 21u zonder een kik te geven! Ineens, uit het niets! Ik ben heel benieuwd..........

En hij slaapt nu al 2 weken door van 22u tot 07u! Dat is zoooo fijn!
    Nu nog hopen dat hij van 19u tot 22u blijft slapen voortaan.. en dan nog stééds die hazenslaapjes overdag. Dat is helaas nog niet voorbij..

Havermout vindt dit leuk.
  9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn! Die hazenslaapjes zijn hier ook niet weg gegaan. Nu ze op 2 (of 1) slaapje zit slaapt ze smiddags wel wat langer (een uur). Er zit niet meer in ben ik bang. Accepteren helaas

10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Ik zit er ook aan te denken om van 3 naar 2 slaapjes te gaan, kijken of dat nog zoden aan de dijk kan zetten. Maar eerst even de kerst doorkomen en me dan verdiepen in de 2-3-4 methode!

xxmoixx vindt dit leuk.
  11. Havermout

Havermout Niet meer actief

Zie je.. fase, tijd :roflmao::D Haha heb je niks aan vond ik ook altijd een rot antwoord met deze fases maar helaas..het is echt zo. Alles uit de kast trekken om het op te lossen en dan poef. doen ze het zelf ineens zomaar.

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Helaas waren het maar 2 dagen :roflmao: daarna gewoon weer van 19 tot 22 uur, laatste dagen speelt ie het zelfs klaar om om 23u of zelfs een keer 24u wakker te worden.

Hoewel het eigenlijk geen wakker worden is weten we nu. Hij huilt half in zijn slaap. Maar je moet hem wel echt oppakken, anders blijft ie er in en wordt ie compleet hysterisch.
    Zodra je hem pakt is hij meteen stil. Even in armen en na minuutje weer terug in bed.

13. Havermout

hè wat balen dat het maar tijdelijk was! Onze dreumes van 14 maanden wordt nu ook steeds huilend wakker in de nacht. Totaal hysterisch

14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Wat erg! Wat doen jullie om haar rustig te krijgen?

15. Havermout

Rondjes lopen, wiegen, soms flesje (wil ze meestal niet) ik denk beetje nachtangsten ofzo

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
  17. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Even een update!

Het huilen en oppakken heeft nog lang geduurd tussen 19u-22u. Rond 7,5 maand was het voldoende om niet meer op te pakken maar enkel zijn doekjes goed te leggen. Hij slaapt met veel doekjes want hij wil in elke hand altijd een doekje! Dus dat scheelde al wel wat frustratie. Doekje in handje leggen en het was weer goed.

Op 14 februari, bijna 8 maanden, is hij officieel 'ontslagen' uit het zkh en hoeft hij niet meer aan de monitor! Ik vond hem namelijk met de draad rondom z'n nekje al spelend in bed. Hét moment om te stoppen :rolleyes:. Werd eerder gevaarlijk dan helpend.

Rond die tijd is hij flink ziek geweest, 8 dagen koorts etc. Paar dagen bij mij en tussen ons in geslapen door dichte neus etc. En daarna.... sliep hij voortaan van 19u-07u!! Ongelooflijk. Nu denk ik al twee weken aan een stuk.

Overdag is het ook ietsjes beter. Dutje 1 is nog gewoon 30 min. Middagdut kan hij soms een uurtje slapen! En dutje 3 is ook gewoon 30 min. Afbouwen van de derde dut gaat helaas nog niet omdat hij nog steeds structureel te weinig slaap krijgt overdag.

Maar al met al een gelukkige mama hier!

DR87 vindt dit leuk.
  18. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen!

19. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Fijn zeg!
    Wie weet als je straks overgaat naar 2 slaapjes hij vanzelf wat langer gaat slapen. Was hier met 9 maanden en toen werd het direct beter.

20. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Wat fijn te horen! Wij hebben vaak op het punt gestaan om naar 2 dutjes te gaan maar elke keer als we het voornemen slaapt ie slecht en kakt hij om 16u volledig in haha. Nog even geduld.

DR87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina