Baby 5 maanden slaapt steeds minder, drinkt steeds vaker

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Flubje, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flubje

Flubje Niet meer actief

Beste,

Mijn zoontje van 5 maanden slaapt steeds minder en wil steeds vaker drinken. Overdag gaat het redelijk goed en komt hij elke 2,5/3 uur of soms 4 uur. Echter in de avond komt hij elke 2 uur. Dit doet hij al heel lang en ik deed het af als clusteren. Echter de afgelopen 2 weken komt hij steeds vaker gedurende de nacht en de afgelopen 4 nachten ongeveer elk uur/1,5 uur tot max 2 uur...

Hij sliep na de geboorte heel veel en makkelijk. netjes 3 uur ertussen. 's Nachts bouwde hij netjes af en sliep hij rond 3 maanden zelfs af en toe een nacht door (van 23 tot 5/6/7). Na onze vakantie kreeg hij weer een vaccinatie en begon het afbouwen van zijn slaap. ook overdag wilde hij elke 2 uur drinken. Met bijna 4 maanden is dan toch reflux vastgesteld waarvoor hij Nexium kreeg voorgeschreven. Dit werkte zo goed al direct en hij kwam weer zo'n 1 a 2x per nacht en overdag haalde hij er makkelijk 3 tot 4 uur tussen. Echter sinds 2 weken bouwt hij dit weer af en komt hij dus nu al 4 nachten 4 tot 6x per nacht. Hij drinkt dan gretig en valt direct weer in slaap. Hoe kan dit? Ik heb altijd 1 borst per keer gegeven omdat er zoveel melk uit kwam, nu geef ik zekerin de avonden meestal 2 kanten. Waar mijn melk er eerst uit bleef spuiten zelfs na voeding, komt er nu niets meer uit met kolven. dwz In de ochtend krijg ik er nog 60cc uit in de avond 2 druppels.We hebben al een regeldag erop zitten waardoor mijn productie welk duidelijk omhoog is gegaan. Heb ik toch te weinig melk? Is de melk misschien niet voedzaam genoeg meer? Heeft het toch weer iets met reflux te maken? Mijn zoontje komt tot nu toe wel voldoende aan, plast goed etc. Hij is overdag ook heel vrolijk. 2x per nacht voeden vind ik geen ramp maar ieder uur kan ik niet meer lang volhouden..

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Ik begrijp goed dat het zwaar is om 's nachts elk uur te voeden. We hebben onze nachtrust hard nodig.

Het kunnen toch weer regeldagen zijn. Dit zie je ook wanneer je kleintje iets onder de leden heeft. Vaak merk je niets aan je kleintje en merk je alleen dat hij vaker wilt drinken.

Het zou ook een sprongetje kunnen zijn. Rond de 5,5/6 mnd hebben ze weer een sprongetje. Kijk even op de website van Oei ik Groei!

Kijk het even een paar dagen aan en geef er voor nu even aan toe, hoe zwaar ook. Als het regeldagen zijn dan moet het in 1 week weer beter gaan.

Mocht je ver een paar dagen nog het zelfde euvel hebben, dan kan ik je tips geven om je productie op te hogen.

Groetjes Saskia

3. Flubje

Flubje Niet meer actief

Hoi Saskia,

Bedankt voor je supersnelle reactie! Ik dacht zelf idd ook aan een van deze dingen, maar omdat het nu al een paar dagen duurt vroeg ik me af of dat normaal is.. Zeker omdat hij door de reflux eerder al eenzelfde schema had, maar toen door pijn, dus dat maakt nu extra onzeker. Plus het feit dat arts aanraad om minimaal 3uur tussen voedingen te laten door de reflux, maar dat is op het moment niet te doen want daar wordt hij alleen maar heel boos en hongerig van..

Ik kijk het nog een paar dagen aan en hopelijk gaat het alweer snel beter!

groet

Deel Deze Pagina