Hallo, Op het moment ben ik zwanger, ik weet dat ik er alles aan wil doen om mijn baby tot in ieder geval 8 maanden borstvoeding te geven, ook weet ik dat ik niet altijd de voeding zelf kan geven omdat ik dan weg zal zijn. Kolven wordt dus de uitkomst. Wanneer ik thuis ben wil ik wel dat mijn kind aan de borst drinkt. Welk systeem zorgt voor de minste tepel/speen verwarring. Ik wil het liefst al een startpakket in huis hebben voor het kindje er is. Wat ik tot nu toe heb gevonden: Breast flow & medela calma, zijn er nog andere betere op de markt? Welke kan ik nu het best kiezen? Is Tommee tippee ook een optie? Welke fopspeen kan gebruikt worden in combinatie met borstvoeding?
Hoi. Gefeliciteerd met je zwangerschap. De tommy tippie raad ik af, daar is het speentje te kort van. De Breastflow en de Medela Calma zijn prima opties. Het is een kwestie van proberen met welke fles jou kindje goed zal drinken. tips: - Voed de eerste 6-8 weken alleen met de borst. Je kindje moet eerst goed leren drinken aan de borst alvorens je kindje kan leren drinken uit de fles. De fles is namelijk makkelijker drinken en er kan borstweigeren komen als je tevroeg de fles aanbied. - I.p. raad ik een speentje af als deze niet nodg is. Als je kindje de eerste hongersignalen heeft leg je hem aan de borst. Door een speentje te gebruiken herken je vaak de hongersignalen te laat. ALs het niet nodig is liever geen speentje. - Begin met fles oefenen rond de 6-8 weken. Je kindje heeft dan het aan de borst drinken goed onder de knie. - Begin met kolven 2 weken voor je met de fles wilt beginnen met bakolven, na de ochtend voeding. In de ochtend heb je de meeste melk namelijk. Kolf niet vlak voor een voeding, anders krijgt je kindje teweinig melk uit de borst. Goede zwangerschap! Groetjes Saskia