Herkenbaar? Onze grote kleine man drinkt sinds een tijd "slechter" Normaal zonder moeite 4x180+6 op een dag naar binnen, waarvan de eerste met rijstebloem. Verder krijgt hij een fruithap en groentehap aangeboden die overigens wel op gaan.. Dit probleem bestond al voordat we met de hapjes begonnen dus daar ligt het niet aan. Nu heeft hij over de dag 195 cc laten staan, een hele fles dus Andere dagen laat hij ook veel staan maar zoveel als vandaag nee.. Verder is hij vrolijk, claimt wel meer, poept en plast goed. Hij is 67 cm en 7 kilo, prima dus.. Behalve dat zijn gewicht op de groeicurve wel aan het zakken is dus het is juist belangrijk dat hij goed eet.. Zucht.. Herkenbaar dames? Sprongetje? Nog goede tips? Grotere speen al geprobeerd, liggend voeden, zittend voeden, in prikkelarme omgeving voeden etc. Helpt niet.. Aanvulling: hij heeft reflux, krijgt hiervoor nexium en dit gaat prima, laatst wel verhoogd ivm met zijn gewicht. Geprobeerd iom kinderarts te stoppen wat dus absoluut niet lukte..
Herkenbaar heeft hij hier ook gehad rond die tijd na 1 a 2 weken ging t weer beter gewoon aan blijven bieden
Hier nog eentje... Dochter is nu 4,5mnd (verborgen reflux, hiervoor 2x 5mg Nexium) en sinds ruim 3 weken 'worstelt' ze met de fles. Eerder ging er 4x 180/6 in (waarvan 1 papfles), en nu zijn we blij als we 4x 120 halen. Het begon met onrustig drinken (wurmen, draaien, wegduwen, toch wel weer happen) en zo kregen we nog best wel wat naar binnen. Sinds vorige week echter weigert ze na de halve fles (of al na 30cc) en is het gewoon ronduit bagger. Ze is er zelfs een paar dagen voor opgenomen geweest, maar ze kunnen zo geen acute medische oorzaak vinden. We zijn nu thuis met als doel proberen om de 500cc te halen en op te letten of ze niet uitdroogt. We zijn ook bezig met hapjes, maar ik ben erg bang dat ze daardoor nóg minder gaat drinken... Wij hebben even geen idee van hoe nu verder, ik hoop al weken dat er een tandje komt of dat ze toch een virus blijkt te hebben, maar 'helaas'. Ik lees dus even mee. Zou zo fijn zijn als het een fase blijkt, maar aangezien het al 3 weken een dalende lijn is. Zucht.
Heel herkenbaar. Mijn dochter kreeg 4 x 210/7 aangeboden (nog geen bijvoeding) en die gingen meestal leeg (940 cc per dag dus). En 2-3 weken lang dronk ze ineens 150-300 cc minder op een dag. Soms maar 600 cc of nog minder op een dag... Maar ineens dronk ze haar flessen weer leeg en wilde meer haha... Ik was namelijk kleinere flessen gaan geven. En ze drinkt nu weer 850 cc ongeveer op een dag.
Ik heb overleg gehad met cb na 2,5 week want begon me toch beetje zorgen te maken maar zei gaven aan dat ze dit vaak hoorden met deze leeftijd en dat er wel minimaal 300/400 cc in moest en goede plasluiers en anders moest ik aan de bel trekken. Maar ik was toen ook al bij ha geweest omdat ze ook verhoging steeds had, dus ik kon iets medisch ook uitsluiten. Bij zorgen zou ik wel uit laten sluiten dat er iets medisch is.
Ze heeft al een paar dagen in het ziekenhuis gelegen zelfs...maar dat is omdat het bij haar niet alleen het weigeren/minder drinken is maar ook meer 'klachten' die al langer bestaan. Maar goed, ook bij haar is iets acuut medisch uitgesloten - gelukkig! Alleen dan de vraag: wat dan wel en hoe lang nog? Mijn dochter, dik 6,5kg en 4,5mnd oud, moet minimaal 500cc binnenkrijgen aldus het zkh trouwens? Dat scheelt nog behoorlijk!
Ik zou die 500 cc aanhouden! Ik vind minder echt beetje eng... Hopelijk gaat jullie kleintje ook snel weer meer drinken. Op het moment dat ik me toch wel echt zorgen begon te maken en haar wilde extra wilde laten wegen enz toen werd het hier ineens beter. Hopelijk bij jullie ook snel!