Mijn zoontje is nu dik 6 maanden oud. Hij drinkt 4 x 210 ml op een dag, alle flessen leeg. Daarnaast eet hij een flinke fruithap en de groentehap gaat er ook goed in. Nu moet ik op advies van het cb minder flessen gaan geven. Eerst 4 x 180 en dan ook nog 1 fles eraf. Ik merk dat mijn zoontje nu al reageert op minder voeding, hij is 's nachts weer wakker en valt dan pas weer in slaap na wat drinken. Wat moet ik doen? Volhouden met 4 x 180? Maar hoe doe ik dit 's nachts? Nog maar niet met de opvolgmelk beginnen? Meer bijvoeding lukt bijna niet, hij krijgt ook al een halve boterham. Is het kwestie van wennen of heeft hij gewoon nog meer nodig? Bedankt alvast.
Lastig is dat. Ik herken het niet. En als je nou 2 voedingen kleiner maakt? En opvolgmelk ben ik wel mee begonnen met 6 maanden. Ik weet trouwens niet of dit minder vullend is, dat lijkt me stug. Maar misschien weet iemand anders dit. Ik gaf voor het slapen gaan een fles met bambix erdoor misschien is dat een optie met 180 ml.
Je hoeft toch niet meteen elke fles kleiner te maken? Gewoon eerst de fles waar hij het minst enthousiast van drinkt kleiner maken. Wat meer vast voedsel, het wijst zichzelf wel. Begin bijvoorbeeld de dag niet met een fles, maar gewoon met een bord pap.
Je baby mag gewoon 800cc opvolgmelk, en dat is een vrij normale hoeveelheid voor een baby van 6 mnd. Hebben ze bij het cb ook verteld wat de reden is dat je kind ineens zovwel minder melk mag? (melk blijft tot zeker 9mnd de hoofdvoeding, ik heb tot 9mnd gewoon 4X 200cc gegeven)
Word hier ook weleens onzeker gemaakt door het buro... Soms geeft je kindje aan wat hij nodig heeft en dan moet je naar je kindje luisteren. Mijn zoon kan juist weer geen grote flessen drinken en heeft daardoor s nachts honger, maar dat is een ander verhaal. Maak je verse fruithapjes? Misschien een scheutje water toevoegen, extra vocht. De eerste en laatste fles zou ik groot houden en de twee er tussenin een schepje kleiner maken. Kun je al starten met brood,knabbelen op een korstje? Ik geef mijn zoon ook af en toe een tussendoortje. Stukje liga, soepstengel, lange vinger, stukje ontbijtkoek. Als je kindje overdag genoeg voeding krijgt, gaat hij s nachts misschien beter slapen? ( ik zoek zelf ook nog naar een goede balans hoor...duurt soms best een poos) Kijk vooral naar je kindje. Is hij te zwaar of groeit hij te hard?