Hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst oorbellen kregen? Dochterlief is 4 maanden moet er nu nog niet aan denken maar mij word verteld hoe vroeger hoe Beter en minder traumatisch het is.
Nadat ze er een tijdlang om gezeurd had en wist dat het zeer zou gaan doen, maar ze toen echt nog steeds wilde. Was vlak voor haar 4e verjaardag.
hier 5 jaar of ouder mag ze. hoe jonger hoe minder traumatisch is lariekoek van de hoogste plank zeker nu ze geen knal pistolen gebruiken is er niets mis mee. kun je je kind teminste zeggen dat ze er vanaf moet blijven en zelf de keuze geven.
Hier op haar 3e verjaardag. Ik vind het zielig als ze nog zo heel klein zijn. En m'n dochtertje vroeg er zelf om, als ze nog zo klein zijn is het meer omdat ouders het willen. Tuurlijk heeft ze even gehuild, maar of ze er een trauma aan over heeft gehouden? Ik geloof het niet hoor. Tegenwoordig doen ze vaak allebei de oren tegelijk, dus is het even schrikken bij de "knal", maar een sticker en ze zijn het weer vergeten
die knal is toch verboden ook nu? nu is het een soort nietmachine. let wel op de nazorg. die is 9/10 fout: dus niet die potjes troep erop druppelen en zéker niet draaien. brrr....
Dat wist ik niet! Ik kreeg als advies mee iedere dag even draaien en ik kreeg een soort biologische niet prikkende druppels mee. Nu is het wel een jaar geleden dus misschien is dat in de tussentijd veranderd?
Pas als ze het echt zelf wil. Ik ben zelf niet zo van baby's met oorbellen. Over een paar jaar kan ze zelf beslissen.
klopt gezien ik me nogal in had gelezen met piercings kwam ik daar achter. tja 12 is idd prima leeftijd, maar hangt ook van het kind af. als het een rustig kindje is of een wildebras die snel kan blijven hangen is een flink verschil. en die luisterd als je zegt: afblijven...
Voorlopig nog niet, misschien pas als ze er zelf om vraagt, misschien wanneer ze wat meer haar heeft, geen idee.. nu nog niet in ieder geval.