Hoi dames, De eerste keer dat ik een topic open, tot nu toe nog niet nodig geweest! Wij hebben een heerlijke meid die al vanaf het beging goed slaapt, snachts en overdag eigenlijk nooit probleem. De afgelopen twee weken zijn de nachten erg onrustig. Sinds twee weken gaat ze gewoon slapen om 19.30. Ze laat zich gewoon naar bed brengen, Maar na 1,2,3 uur wordt ze wakker en dan is ze niet te troosten, als we haar optillen is het klaar. Ze wil alleen ook niet tussen ons in liggen (heeft ze nooit gewild). Nu doen we steeds een klein flesje slaapzakje even uit dan gaat ze tussen ons in op bed spelen als ze echt moe is, beland ze naast ons op haar eigen matras in het campingbedje en slaapt dan door tot de ochtend. Soms twee uur bezig om haar stil te krijgen soms een half uur. Ze is ziek geweest dus eerst was het een combi van niet lekker zijn en.... Ik zeg al van het begin het lijkt wel verlatingsangst, is het wel een beetje de tijd voor. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan het is een fase, maar raakt ze nu niet gewend aan het feit dat ze bij ons op de kamer mag slapen? Ik lees zoveel verschillende berichten, gewoon aan toegeven, tot laten huilen, tot brengt een nachtje uit logeren dan is het de volgende dag over.... Hoe hebben jullie dit aangepakt? En hoe lang duurde het en als je liet huilen hoe lang was dat dan, als je besloot de kleine tussen je in/op de kamer te nemen vanaf wanneer ging hij/zij dan weer in eigen bedje? Ben benieuwd!
Hier ook een zoontje die de laatste avonden krijst als ie in bed ligt. Ik laat hem hooguit 2 minuten huilen, vaak korter, want anders maakt hij zijn andere 2 broertjes op dezelfde kamer wakker. Ik neem hem even op de arm en dan leg ik hem in bed, maar dan moet ik wel echt nog even op hun kamertje blijven staan, want anders gaat het alarm weer af. Zodra ik zie dat ie met zijn doekje in zijn gezichtje begint te wrijven en op zijn zij gaat liggen, kan ik de kamer uit. Soms gaat dit 2 a 3x achter elkaar en dan is het wel klaar. Ik neem ze nooit tussen ons in eigenlijk alleen bij het wakker worden 's ochtends soms.
Ja dat is lastig met 3, hier laat ze zich niet troosten in haar eigen bedje ze heeft ook geen favo knuffeltje, ben benieuwd hoe lang deze fase duurt
Zo herkenbaar. Dl sliep vanaf dag 4 al door. Na 3 weken zelfs tot 9 uur. Maar sinds 1.5 maand bijna elke nacht wel een keer wakker. Tijd is geen peil op te trekken, ene keer 11 uur, dan 3 uur of 5. en de afgelopen week zelfs vaak 2 keer wakker. Ook ontroostbaar in bed. Gooit doekje en knuffel aan de kant en wil alleen maar opgetild worden. Ook speen krijg ik er niet in. Ze houd dr lippen stijf op elkaar (sowieso geen spenen kind). Ze wordt meestal pas rustig na een klein flesje, die krijgt ze bij ons in bed. Meestal gaat ze daarna weer slapen maar soms moeten we haar nog 3-4 keer eruit halen, bij ons rustig laten worden voor ze weer wilt gaan slapen. Ze heeft vandaag weer een tandje erbij gekregen en er zit er nog 1 aan te komen dus wellicht dat dit ook nog meespeelt. Wij laten haar meestal even huilen en daarna pakken we haar toch ook echt eruit. Ben soms wel bang dat het gewenning gast worden maar probeer het dus niet te gezellig te maken. Ga niet met dr spelen en geef weinig aandacht. Ben ook heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren... lastig hè dat ze nog niet kunnen vertellen wat er aan de hand is...