Verstopping door stoppen met Nexium?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter heeft 1,5 jaar lang nexium gehad. Ze kreeg het al toen ze 1,5 week oud was. Nu zijn we onlangs gestopt met de nexium en het lijkt erop dat de reflux eindelijk verdwenen is. Maar sinds we ermee gestopt zijn (nu sinds 10 dagen) heeft ze heel veel moeite met poepen. Dat is eerder nooit een probleem geweest.

Heeft iemand hiermee de ervaring dat dit komt door het afbouwen van de nexium?

2. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Ago,

Grappig, laatst zat ik je berichtje te lezen, had geen antwoord voor je maar ondertussen wel.
    Ben nl. aan het afbouwen met de Nexium (blijf nog wel de motilium geven) en merk dat ze opeens gaat verstoppen.
    Dus wellicht heeft het er mee te maken. Wel toevallig nl.
    Hoe is het nu met jouw meissie?

3. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier hetzelfde probleem bij het afbouwen met de Ranitidine. Na een week ging het weer een stuk beter. Gebruiken jullie nog wel JBPM? Dat zou verstopping kunnen verergeren.

4. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hey Bamsekram,

Ja, die jbpm gebruik ik al maanden, maar daar poept ze prima van. Dus dat is het niet.
    Maar wie weet gaat het over een paar dagen ook weer beter.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier verstopping bij de start met nexium, (en nog steeds, krijgen een laxeermiddel ook), dus kan me voorstellen dat afbouwen dan idd ook weer die klachten kan geven, omdat de darmen dan weer even een nieuwe balans moeten vinden.

Deel Deze Pagina