Mijn dochter is precies 12 maanden maar ze kan nog niet lopen ook niet optrekken. Heb nooit loopstoel gekocht maar nu zeggen heel veel mensen dat als ik loopstoel had gekocht dat ze nu zou lopen. Klopt dat?
Nee natuurlijk niet. Die dingen zijn niet eens goed om je kind in te hangen. 12 maanden en niet lopen is eerder normaal dan een uitzondering hoor. Lekker laten kletsen die mensen.
Een loopstoel wordt juist zeer afgeraden, en kan op de lange termijn en bij veelvuldig gebruik juist averechts werken (google maar eens). Mijn zoon liep ook pas met 13 maanden, dus zo raar is het niet als je kind nog niet met 12 maanden loopt hoor
Dacht altijd dat dat slecht voor ze is. Heb je wel zo'n loopkar waar ze achter kan oefenen? Dat was hier een groot succes en ze liepen redelijk vlot.
Komt goed hoor. Ze is pas 1 jaar. Voor hetzelfde geld loopt ze over maand wel opeens. Ik geloof dat 18 maanden gemiddeld is dus nog tijd zat om te oefenen.
Ze is nog zo jong, ze hoeft voorlopig nog niet te lopen. Een loopstoel vind ik er niet prettig uitzien, kan me niet voorstellen dat zoiets goed is voor een kindje. Een loopkar kan leuk zijn, maar op laminaat vond ik het niks, dat ding ging veel sneller dan zoontje zelf. Overigens heeft mijn jongste die loopkar dus niet echt gebruikt en liep met 10 maanden zijn eerste losse stapjes en met 11 maanden echt hele stukken. Dochter heeft wel een loopkar gebruikt, toen hadden we een houten vloer waarbij het beter ging, maar die liep 'pas' met 15 maanden. Als je kindje nu al zou lopen is ze sneller dan gemiddeld, dus niks aantrekken van wat anderen zeggen.
Hier een vroege loper en die zette pas bij 1 jaar haar eerste stapje. Is dus grote onzin wat die mensen zeggen. Ieder kindje ontwikkelt in zijn/haar eigen tempo en de ene gaat sneller met lopen, een ander met fijne motoriek en weer een ander met praten. Dingen als praten en lopen vallen op dus daar hebben mensen al snel een mening over. Tussen de 14 en 18 maanden is gemiddeld bij lopen, maar als jouw kindje later is,hoeft dat nog steeds geen probleem te zijn
Gemiddeld lopen kindjes met 18 maanden los. Gemiddeld, dus tegenover het vroege kindje van Twinkle (die zelf ook aangeeft een vroege loper te hebben) staat bijvoorbeeld mijn jongste zoon. Hij liep los met 23 maanden. Tot 2 jaar is er niets aan de hand, pas erna is het verstandig fysio oid te raadplegen om evt oorzaken uit te sluiten. Een looptstoel is slecht voor de heupen en vaak hangen kindjes erin. Kindjes leren er absoluut niet sneller mee lopen, vaak zelfs slechter, Een loopkar oid, waar ze achter kunnen lopen, kan wel extra zekerheid geven. Maar geeft geen garantie tot sneller/eerder lopen. Het is altijd het beste om je kindjes eigen ontwikkelingen te laten volgen. Als ze er aan toe is zal ze zelf gaan staan en lopen.
Hier een hele snelle jonge. Met 10 maanden losse stapjes, maar nooit in een loopstoel gezeten. Volgens mij houden loopstoelen normale ontwikkeling ook tegen (naast dat ze heel slecht zijn voor de heupjes) Hij vindt loopwagens trouwens wel helemaal geweldig, is hele kamer door aan het racen.
Wij hadden zo'n Rollator haha. Ik sluit me aan bij de anderen over de loopstoel. Het zorgt er niet voor dat je kindje sneller zal gaan lopen en met 12 maanden hoeft dit ook echt niet! Mij zoon is 16 maanden en loopt sinds een week of 2 en ik vind dat niet langzaam hoor Ik werk in de kinderopvang en zie veel verschillende kinderen en met 12 maanden lopen vind ik erg snel. Het kan maar het gemiddelde is iid 18 maanden.
Hier ook een snelle loper, met 14 maanden liep hij. Wat niet altijd handig is. Zijn motoriek is sneller dan zijn hoofdje aan kan. Geeft veel frustratie af en toe. Ik was wel onzeker dat hij 12 maanden was, omdat men toen het zelfde tegen mij zei. Deze website heb ik veel aan gehad. 11 dingen die handig zijn om te weten als je baby gaat lopen | Famme
Heb 4 kids en alle 4 hebben ze loopwagen gehad vanaf 6 maanden Vonden ze geweldig en ik had even me handen vrij Ze liepen allemaal stevig los voor een jaar
Ik vind het verschrikkelijke dingen, die loopstoelen. Voor sommige kindjes is het vast goed maar over het algemeen vind ik het echt zo'n uitvinding voor mensen die hun baby zo snel mogelijk groot willen hebben. En voor de heupen is het ook niet goed. Het kind wordt gedwongen in een houding waar het nog niet aan toe is. Mijn zwager kwam met zo'n ding aan als kraamcadeau. Ik had het hart niet om te zeggen dat ik het niks vond en hij had hem al te lang in huis om te ruilen. Dus dat ding is één keer gebruikt voor de foto en daarna heel snel weggezet.
Je moet ze niet de hele dag erin laten mee maar zo even nu en dan vanaf 10 maanden wou die er niet meer in toen vond die het leuker om langs de bank te lopen en tafel
Geen loopstoel aanschaffen. Ik zie vaak dat kindjes dan op hun tenen gaan lopen en het ziet er erg oncomfortabel uit. een kind ontwikkeld op zijn eigen tempo en met 12 maanden niet kunnen lopen is helemaal niet gek
Fysiotherapie raad het absoluut af! Hier zijn ze heel eenduidig in. Beter koop je een loopkar waarvanje de wieltjes wat stroever maakt met bijvoorbeeld tape. Sommige karren kan je ook op stroef instellen. Hier liep mijn zoontje met 18 maanden, gemiddeld dus. Al hoor ik continue dat dat 'laat' is haha. Gaat hij al uit zichzelf zitten dus niet dat je hem in zit zet? Trekt hij zich al op zelf tot staan? Het valt niet te versnellen, wel te vertragen als je hem teveel helpt en te weinig uitdaagt.
Zoals al mijn voorgangers ook al aangeven: nee dat klopt niet. Een loopstoel wordt juist afgeraden Mijn dochter is motorisch vlot, kan al stappen los lopen maar ze vindt het gewoon eng. Ze wil naar mama lopen zodat die haar opvangt en verder blijft ze kruipen. Dus nee loopt ook nog niet. Ik ken een kindje van 2 weken ouder en die kan al rennen... Tja ieder kindje is anders toch