Iemand ervaring met AH Babyvoeding?? we gaan hypo-allegene voeding geven ivm keano zijn koemelkallergie. dus willen we nu proberen te voorkomen... toen heb ik eens op www.babyvoedingchecker.nl gekeken en AH voeding is en betaalbaar en makkelijk te krijgen (zij zijn bijv op zondag open in geval van nood...i know controlfreak ) het lijkt qua inhoudt niet onder te doen voor de "duurdere" merken (scheelt 7euro per kilo )... of zouden jullie gewoon weer kiezen voor Friso o nutrilon?? hoelang deed je ook alweer met zo'n pak? 4 dagen ofzo? ga nog even door: wie pas bevallen is wat zijn nu de regels mbt vit K en D?? geef je dat ook met kunstvoeding? tis alweer ff geleden
Als Keano bewezen KMA heeft, krijg je een verwijzing van de HA of KA en kun je de voeding vergoed krijgen, dat hebben wij nu ook. Ik mag om de twee weken 2 of 3 blikken Nutrilon Pepti halen bij de apotheek en mijn verzekering betaalt dit! Als je op eigen gevoel andere voeding koopt, zonder verwijzing mag je er vanuit gaan dat de voeding van AH ook goed is. Die voeding wordt zo streng gecontroleerd.... Ik doe ruim een week met 1 blik maar dat is een beetje afhankelijk van hoeveel schepjes je per dag geeft! Vitamine K hoef je alleen te geven als je BV geeft. In kunstvoeding zit dat wel. Je moet wel iedere dag 10 druppels vitamine D geven tot een kindje 4 jaar is. Ik geef het zelf altijd voordat ik de fles aanbied op een plastic lepeltje. Sommige mensen doen het door de flesvoeding heen, maar dat doe ik nooit, want als hij de fles niet helemaal leegdrinkt of veel terugspuugt, dan mist hij het...
De voeding is niet voor keano hoor die is al 3. Tgaat om wat we de baby gaan geven....was misschien niet helemaal duidelijk...iig bedankt vast voor je antwoord
Preventief HA wordt niet vergoed. Huismerk heeft zelfde kwaliteit als duur merk. Overigens, ik vind het wel krom hoor, dat dieetvoeding vergoed wordt. Het is duurder dan standaard, maar ik heb jarenlang zelf dieet moeten volgen omdat ik gewoon zelf voedde. Daar kreeg ik geen cent van vergoed!
ik heb in 2008 nog wel geld teruggekregen van de belastingdienst omdat ik bv gaf en een dieet volgde voor kma...helaas hebben ze het in 2009 afgeschaft... het is wel apart wij waren het eerste jaar niets kwijt aan flesvoeding...