Baby 5 maanden veel te zwaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michanda, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij je houdt aan de richtlijnen voor voeding. Dus maar 1 schepje per 30 cc moeten ze daar niet echt van aan kunnen komen (teveel dan dus). Maak je de fruithapjes en de groentenhapjes zelf? En liga en een papfles zin natuurlijk de grootste dikmakers. Een fruithapje kun je ook wat dikker maken met een schepje voeding. Er is zoveel te krijgen in de winkel, rijsttafels, liga, pyjamaatjes enz. Je hoeft ze echt niet te gebruiken. Gewoon de fles, groente, fruit en een korstje brood. Veel goedkoper. Als je om 21:30 nog een fruithapje gaat geven, blijft de spijsvertering lekker aan de gang, is ook niet goed en ook slecht voor het melkgebit (ook als er nog geen tandjes te zien zijn). Het is als buitenstaander natuurlijk wel makkelijk praten. Pas niet het hele schema in 1 keer aan maar stapje voor stapje, gooi bijvoorbeeld eerst die liga eraf en dan wat anders. En het consultatiebureau geeft advies hoor, laat je niet dwingen. Vraag anders een advies bij je huisarts.

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik bedoel pyjamapapjes

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Liga mag vanaf 4 maanden, maar het is absoluut niet nodig. Het zijn ingredienten waar een baby van 4 maanden zonder kan. Richt je allereerst wat een baby wel nodig heeft én wat gezonde voeding is.

De eerste voeding is melk, daarna de bijvoeding groente en fruit. Koekjes (Liga) hoeven het eerste jaar helemaal geen onderdeel van je dagschema. Rond 6-7 maanden kan je oefenen met broodkorst en zo verder.

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ons zoontje is nu 5.5 maand oud en is 68.5 cm met een gewicht van 8.7 KG. Al vanaf dat hij geboren is groeit hij erg goed (geboortegewicht 2975gr) en dat is ons ook al meerdere malen verteld.

Ik snap je angst voor het overgewicht omdat de vader dat ook heeft. Ikzelf heb ook erg overgewicht dus kan me daar helemaal in vinden maar je moet het loslaten. Wat mensen hier ook zeggen wanneer je kindje straks gaat kruipen etc gaat het minder snel.

Een baby groeit toch hoe hij/zij groeit. Als je gaat kijken naar de voedingsschema's zie je dat een kindje rond de 6 maanden eigenlijk van 5 naar 4 flessen kan gaan. Hier zit je nu al op.

Ons schema is nu ongeveer
    tussen 7 en 8 fles 200 ml water met 5 schepjes voeding
    rond 10.30 fruithapje
    rond 12.30 fles zelfde als ochtend
    rond 16.00 groentehapje
    rond 17.30 fles 150-200 ml water met 4-5 schepjes voeding (ligt eraan hoe goed hij de groente gegeten heeft)
    rond 21.30 fles zelfde als ochtend + schepje rijstebloem.

Soms laat hij wel eens 40-60 cc staan van een fles maar ik merk dat we nog niet kunnen minderen.
    Als het aan het CB ligt gaat hij nu al terug naar 3! flessen. Dat vind ik veel te snel en heb hierin dus lak aan het CB.

Succes en laat je verder gek maken door het CB

5. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Hij krijgt al nutrilon AR

6. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Heb net overleg gehad met manlief en besloten dat we hem gewoon voor hij gaat slapen een flesje geven en ik ga zo weer voeding voor hongerige baby's halen en die krijgt hij dan voor we gaan slapen. Hopen dat hij die nu wel kan hebben. Ook laten we de liga staan. Zijn schema word dan al volgt:

7.00 Fles 180 + 6
    10.30 Fruit ZONDER liga
    12.00 Fles 180 + 6
    16.00 Fles 180 + 6
    18.00 Groenten
    19.00/20.00 Fles 180 + 6
    23.00 Fles 180 + 6 + rijstebloem

Als de voeding voor hongerige baby's goed gaat wil ik proberen de rijstebloem te minderen, maar dat durf ik niet gelijk te doen want als hij de halve nacht om een fles brult kan ik hem die niet geven omdat hij dan boven een liter uit komt.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    In voeding voor hongerige baby's is ook een klein percentage rijstebloem toegevoegd, dus als hij aan rijstebloem gewend is zal hij het wellicht nu wel verdragen.

Je kan de rijstebloem langzaam afbouwen, dus steeds minder in de fles doen.
    Succes en hoop dat je mannetje lekker blijft slapen ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Dit snap ik niet helemaal, hebben jullie hem op 4 flessen gezet of weigert hij een 5de fles? Als hij zonder rijstebloem s nachts zou komen, heeft hij toch wel behoefte aan een 5de fles?
    En met 4mnd zou ik echt grwoon melk geven (tot 1liter) en niet vervangen door rijstebloem.

En ik snap persoonlijk nooit dat mensen niet begrijpen dat grotere flessen in 1x veel slechter zijn dan meerdere kleinere flessen?
    Wat wordt geadviseerd aan mensen die op gewicht willen letten? Eet vaker kleinere porties per dag.
    Waarom? Anders rekt de maag op en bij langere periode zonder eten gaat het lichaam reserves opslaan. Voor vertering van de voedsel en werking van de darmen zijn kleinere hoeveelheden ook beter.

Dit allemaal geldt ook voor kleine kinderen, en niet alleen voor huidig, maar ook voor toekomstig gewicht.

9. adi

adi Niet meer actief

Sorry, lees nu je laatste post. De boodschap was al aangekomen ;)

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oww ja dan werkt dat ook niet meer!
    Wat je kan doen om te laten wennen is vanavond één schepje vervangen met de voeding voor hongerige babys, de rest wat je altijd geeft, morgen twee schepjes en 4 van wat je normaal geeft etc. Je kan dan elke keer een halve lepel rijstebloem weglaten.

ff offtopic..
    @adi. Mijn mannetje is nu 6 maanden en krijgt nogsteeds 5 flessen, hij trekt die grote flessen gewoon echt niet dus ga ik het ook niet opdringen, met BV kunnen ze ook drinken hoeveel ze willen. Jammergenoeg is dat echt naar geeïndigd maargoed, ik ga wel uit van de BV uitgangspunten. En het is een refluxkindje, die drinken nou eenmaal anders..

Dit is ons schema nu:
    06.00 uur 190+6
    09.00 uur 150/200 ml fruithapje (vers, wel gekookt ivm darmen)
    11.00 uur 150+5
    14.00 uur 150+5 - hierna een hapje groente maar dit gaat niet zo goed nog, meneer zit nu onder de bulten van de broccoli..
    17.00 uur 150+5
    20.00 uur 190+6

Ik heb dit niet eens overlegd met CB. Wel met huisarts, hij moest 90 ml extra omdat hij vaak een flinke mond teruggeeft of meer na een voeding en dus niet alles opneemt.

CB zal het wel raar vinden maar die kunnen me de boom in.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    -- fout gelezen, sorry!--

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Weet je ik heb deze opmerking ook ooit gehad, mijn dochter zou te dik zijn (of neigen naar het te dik worden), ik was haar rem dus ik moest opletten.
    Maar ze at gewoon normaal en niets meer dan dat dus ik heb het advies naast e neer gelegd.
    6 maanden later was ze niets aangekomen maar wel de lengte in geschoten en kreeg ik te horen dat het een lange magere was ;)

Dus ik zou kiezen voor een stap op de plaats, gewoon zijn schema van nu aanhouden en kijken of je zijn gewicht kunt vasthouden. Je kindje groeit gewoon de lengte in en dan is het "probleem" zo opgelost.

Ik zou hem zeer zeker niet zomaar op "dieet" zetten zonder een concult bij een dieetiste want je kindje heeft die flesvoeding echt nog nodig om te groeien

13. Rono

Rono Niet meer actief

Wat is dat toch voor een onzin dat een fles van 210 te groot is? Ik geef dat ook gewoon hoor + 2,5 schep nutriton.

Lucas krijgt 4 x 210 en verder helemaal niks.

Ik zou dus als ik jou was weer gaan stoppen met fruit en groente en met 6 mnd weer beginnen.

14. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Wat een probleem he de cb begon tegen mij ook al.
    Mijn zoontje is 2 maanden 7280 gr en 65 cm lang.
    Hij krijgt 5 voedingen 150/5.
    Ik doe wat denk dat goed is,met mijn dochter nu acht ook het zelfde probleem maar is niet dik nu.

15. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou dat ook doen, gewoon lekker laten drinken wat hij wil en wat je normaal geeft, en zeker lekker ´s avonds die fles geven als hij die zo graag wilt. Het komt vanzelf wel goed, en als hij nu echt te zwaar blijft ben je er nog vroeg genoeg bij om er wat aan te doen. En hij gaat kruipen, lopen, rollen dus genoeg beweging binnenkort.

Deel Deze Pagina