Ja, dat vier flessenschema willen we ook gaan doen, alleen drinkt ze nu dus minder dan de 180/6. 5 flessen ga ik er niet in krijgen, anders moet ik haar tegen de nacht gaan wakker maken.
Waarom moet er per se een hele fles in? Waarom mag ze niet na 90-100ml verzadigd zijn en dan later nog een beetje? Ik vind een heel glas melk soms al zwaar op de maag, zo'n baby heeft nog een veel kleinere maag. 50 minuten over een fles, stopt ze dan regelmatig of wil ze wel blijven drinken? Als ze tussendoor stopt, zou ik er na maximaal 30 minuten gewoon mee stoppen. Ik zie het nut echt niet van een fles naar binnen dwingen.
Dan probeer je ze eerst een dagje op 4x150/5... misschien heeft ze daar al genoeg aan... zo niet dan kun je er evt 4x180/6 van maken. Je kunt bijv morgenochtend als ze wakker wordt 150/5 aanbieden en dan vier uurtjes later weer...je merkt daarna gauw genoeg of ze nog meer wil of niet. De dag daarna zou je haar evt 180/6 kunnen aanbieden en anders hou je het lekker bij 150/5
Dat klopt... de fles die mijn zoontje niet meer wil kunnen wij af en toe ook nog eens aanbieden als 2x 100cc en dan in kleine slokjes ipv ineens. Dan drinkt hij beter...is een beetje zoals wij drinken...steeds een slokje als je dorst hebt. Maar ik kan de ts wel snappen dat het erg verwarrend is om ineens een schema te moeten omgooien en dat ze het oude nog wil vasthouden...je moet eerst erop kunnen vertrouwen dat je kleintje het zelf allemaal regelt.
Dat moet natuurlijk niet, maar dit is voor het eerst dat ze zo moeilijk doet. Ik weet dan niet precies hoe hiermee om te gaan. Nu weet ik dus dat dat helemaal niet erg is. Ze blijft wel drinken, steeds met tussenpoosjes en laten boeren tussendoor.
Wij maken voor onze zes maanden oude zoon alleen flessen van 180+6 en die drinkt hij in eigen tempo op. Soms maar 100 en later nog eens 50 en dan maak ik met het restje een volgende fles van ongeveer zoveel. Meestal kwam hij in totaal wel op 750 mL uit. Sinds we over zijn op (Duitse) biologische flesvoeding drinkt hij ineens geweldig maar dat kan ook toeval zijn. Proberen los te laten, flessen tellen levert onnodige stress op want je kunt het er ook niet in proppen.
Hier ging N trouwens ook stunten met de fles toen de hapjes erin gingen. Flessen gingen niet meer leeg. We zitten nu op 4x 180/6 en 2x een groenrehapje (cb had het over 1x fruit en 1x groente maar we doen fruit pas vanaf 6 maanden). Misschien heb je iets aan het schema dat we gekregen hebben? 6-7 fles 9-10 hapje 11.30-12 fles 15 fles 17.30 hapje 20 fles (Dit wordt bij ons 19 omdat ze niet wakker blijft tot 20).