Baby 5 maanden wil niet op buik liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnestraaltje1, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraaltje1

16 nov 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje van 5 maanden wil absoluut niet op zijn buik liggen. Na 1/2 minuut begint hij te huilen en te protesteren. Nu zei de arts van het cb tegen mij dat het belangrijk is dat ik hem toch op zijn buik leg, omdat ik hij anders niet goed zal leren om overeind te komen en waarschijnlijk een billenschuiver wordt die heel laat gaat lopen. Vanuit de buik en op de knietjes is het makkelijker om overeind te komen zei de arts. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al veel geprobeerd om op de buik liggen leuker te maken voor mijn kleintje, maar hoe gek gezicht ik ook trek, of met welk speeltje ik ook aan kom, na 1/2 minuut is hij het beu en gaat hij huilen en laat zijn hoofdje hangen.

Zijn er meer moeders die hier problemen mee hebben gehad? En werd je kind daarna een billenschuiver? En wat kan ik doen om het op de buik liggen leuk te maken voor mijn mannetje?

2. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja, ik! Mijn zoon wilde ook niet. Hij is ook bijna 5 maanden. Heb er indertijd ook een topic over geplaatst, hij was toen 3 maanden. Ik heb een keer toevallig ontdekt wat bij hem werkte. Ik legde hem op z'n zij en liet hem dan zelf op z'n rug draaien, eventueel gaf ik een klein zetje. Dit vond hij geweldig. Ik draaide hem dan steeds zelf op zijn zij en hij rolde terug. Dit deed ik een paar keer achter elkaar en toen draaide ik hem een keer ineens door naar zijn buik. Toen was hij er doorheen. Hopelijk kun je hier iets mee, als is elk kind natuurlijk weer anders en wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. Hij vindt het nu heel leuk om op zijn buik te liggen. Hij kijkt dan echt reuzetrots rond. We hebben er zelfs een foto van gemaakt voor op de nieuwjaarskaart en heel veel reacties op gekregen.

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    het komt vaak voor dat baby's niet op hun buik willen liggen. Het is slim om gewoon met 2 of 3 minuutjes te beginnen ;)

4. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je als tip willen geven om hem van zijn buik af te halen voor hij het beu is ! En dan gewoon een paar keer op een dag extra op zijn buik leggen. Ze hoeven echt niet ineens minutenlang hun hoofd op te houden hoor, dat is hartstikke zwaar. Ze gaan vanzelf verlengen als ze daar aan toe zijn. Maar om het leuk te houden voor je kleintje zou ik hem er gewoon een minuutje opleggen en dan weer omdraaien en misschien dan na 10 minuutjes nog eens ofzo.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Enkele keren per dag even op de buik leggen, gaat hij protesteren dan draai je hem weer om. Je kan het bijvoorbeeld doen tijdens het verschonen.

Hier ook een mannetje wat een hekel had aan buikligging, pas met 11 maanden zag hij het nut ervan in en begon hij het leuk te vinden.
    Zijn ontwikkeling is wel iets langzamer en dit komt doordat hij een hekel had aan de buikligging maar je kan het niet dwingen he, als ze helemaal overstuur worden is ook niet goed.
    Nu ligt hij de hele dag op zijn buik te tijgeren

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ons meisje (3 maanden) vindt er ook niks aan!! Vrij snel huilen als ze op d'r buik gelegd wordt. Ze kan haar hoofdje ook nog niet omhoog houden....

Ook als we ze vast hebben, is haar hoofdje nog vrij onstabiel. Wiebelt nog makkelijk alle kanten op.

Kreeg op het CB al op mijn mieter! Tja, ik kan niet meer doen dan haar regelmatig even op haar buik leggen.
    En ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo!

7. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook geen buikligger.. Maar sinds twee maanden ongeveer (nadat ze het rollen echt goed heeft ondekt), ligt ze heel veel op haar buik! Misschien dat de ontwikkeling iets trager is, maar daar maak ik me nu nog geen zorgen om.. Ieder kindje is anders!

8. MamaSteef

MamaSteef Lid

13 nov 2012
    17
    0
    1
    Mijn dochtertje had er met 4/5 maanden ook echt nog geen plezier in.
    Toch legde ik ze meermaals per dag even op haar buik om te oefenen.

Maar ineens bij 6 maanden begon ze het leuk te vinden, nu ligt ze vrijwillig de hele dag onderhand op dr buik.
    Ze draait zich zelfs in dr slaap nu om op haar buik en slaapt zo verder..
    Dus zo zie je maar, ze krijgen ervan zelf plezier in als ze eraan toe zijn!

9. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier ook niet. Wel vindt hij het prima als hij bij mij lig of als ik ondertussen zn ruggetje wat masseer. En nu wordt het steeds wat makkelijker.

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Bouw het langzaam aan op..
    Begin met een half minuutje en draai hem daarna weer om. Iedere keer weer ietjes langer. Probeer hem voor te blijven met huilen, zodat het possitief blijft.
    Verder kun je iets voor hem neer zetten, zodat hij iets te kijken heeft en het dus een doel heeft om zijn hoofdje op te tillen.

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Je kan ook proberen hem op een kussen of zoiets te leggen, dan kunnen ze wat meer zien. Of op een kleed op de tafel, zodat hij wat meer rond kan kijken.
    Daarnaast heb ik veel rondjes gelopen met hem liggend op mijn arm (moet je even oefenen). Op die manier trainen ze het nekje toch, maar is het minder vervelend.
    Hier heeft het ook een tijdje geduurd en toen opeens ging hij ook maar op zijn buik slapen

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier ook geen buikligger.

Om hem toch een paar keer per dag op zijn buik te hebben legde ik hem na het verschonen even op zijn buik.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en nu ligt hij gewoon op zijn buik en kiest er zelf voor.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ga zelf half liggend op je bank liggen en leg je kindje op jou buik, op zijn/haar buik.
    Vaak is het plat liggen wat lastiger en schuin wat makkelijker.

Liever 10x 20 seconden dan 1 x 2 minuten ;) als het goed gaat kun je het uitbreiden naar langer.

Hier was het goed toen hij kon rollen.

14. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik een afspraak maken met een kinderfysio, hun kunnen jou helpen met oefeningen. Aangezien hij begint te huilen kan het heel goed zijn dat hij ergens pijn heeft. Baat het niet dan schaadt het niet. Succes.

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochtertje haat ook een hekel om op haar buik te liggen. Pas sinds enkele maanden begint ze op haar buik rond te tijgeren. Ze doet het lekker rustig aan en ze begint al wat te kruipen en zichzelf overeind te trekken..

Probeer gewoon enkele keren per dag op zijn buik neer te leggen en zijn lievelingsspeelgoed voor hem te leggen. Of ga samen naast hem op de grond liggen en maak grappige geluidjes/gezichten.. Maar ga niet dwingen, hoe zou jij het vinden als iemand jou dwong telkens op je buik te liggen terwijl je er helemaal niet van houdt?

16. ilana

ilana Actief lid

23 sep 2012
    130
    0
    0
    Mijn dochter lag ook niet graag op haar buik. ik heb een opgerolde handdoek onder haar borst gelegd en toen kon ze haar hoofdje makkelijk optillen..dat deed ik elke dag even en nu gaat het heel goed nu ligt ze alleen maar op haar buik ! succes het komt vanzelf

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In alle eerlijkheid, ik vind het cb wel erg overdreven. Ik was zelf een billenschuiver en liep met 12 maanden. Had nog iets eerder kunnen zijn als ik niet rond die tijd in het ziekenhuis opgenomen was geweest. Ik heb even (achteruit) getijgerd, ben door gegaan naar billenschuiven en ben toen gaan lopen. En heb uiteindelijk een studie afgerond en kan prima bewegen.

Het is goed voor baby's om op hun buik te liggen, maar een paar minuten per keer is echt prima.

Deel Deze Pagina