hoelang last van 1e vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jill1984, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine man heeft twee dagen terug zijn eerste vaccinatie gehad.
    Niet echt ziek van geweest, geen koorts maar wel veel geslapen die dag maar voornamelijk gisteren, de dag erna dus.
    Ook drinkt hij zn flessen minder goed. Hij drinkt ze wel maar laat ervan staan en zelfs zn fles van 22.00 uur wilde hij de eerste avond helemaal niet, en gisteren maar 50 cc.

Nu is het zo dat hij het EINDELIJK na zijn eerste 8 weken, kei goed deed. hij huilde veel, veel krampjes, en sinds we nu op Nutramigen zitten ( tegen koemelkallergie) is het een heel ander kind.
    Maar dus sinds dinsdag heeft hij weer meer krampen= meer huilen= ontevredener, etc

Hij poept ook minder en is harder dan normaal. ( niet mega hard ofzo)

Wat denken jullie?
    kunnen baby's twee dagen na de enting nog steeds uit hun doen zijn, en zouden we darmkrampjes veroorzaakt kunnen worden door het feit dat hij minder drinkt nu ( en dus minder vocht bij ontlasting?)

Of denken jullie dat dit helemaal niet met de prikjes te maken heeft...?
    We waren zooo blij dat hij het goed deed op nutramigen, hij krijgt deze sinds vorige week dinsdag... dus een dikke week al..
    of zou het met de voeding te maken kunnen hebben??

HEEEEEEEEEEEEEEL graag jullie reacties/geruststellingen/ ervaringen dat je kindje ook meerdere dagen uit zijn/haar doen was

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier geen last gehad, dus 2 dagen lijkt me sterk.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier twee kindjes die (als ze er last van hadden) vaak pas na twee dagen er last van hadden. Dus ik zeg, het kan. Dus even afwachten maar ;)
    Ik gaf altijd een pcm.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet. Mijn dochter heeft geen last gehad. Volgens cb konden ze 24 uur uit hun doen zijn.
    Maar ja, ieder kind is anderd.zou maar zo kunnen dat ze er nog wst last van heeft...

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Volgens mij kan dat wel. Gisteren zl eerste prikjes gehad. Geen last van tot nu toe. Maar had er zelf vroeger wel vaak last van. En ook wel lang.

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ja kan van de prikjes komen maar lijkt me sterk, zo laat nog.

En ja kan van veranderen van voeding komen dit kan namelijk een week duren, maar kan ook gewoon een sprongetje zijn, dat hij uit z'n doen is daardoor lastiger drinkt en daardoor lastiger poept. Dus het kan echt van alles zijn, volg gewoon je instinct, die zit meestal goed.

En als je het niet vertrouwd kun je altijd even de huisarts bellen om te overleggen.

7. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn meisje reageerde ook na 2 dagen nog wel op de vaccinatie. Ze had toendertijd vaker last van haar ontlasting (ivm medicatie) dus dit zal wel geen bijwerking van de vaccinatie zijn geweest maar ze was wel onrustiger.
    Ik heb ook weleens gelezen op internet dat juist na meerdere dagen er nog een reactie op een prik kan zijn. Zal zo eens op zoek gaan naar die info. Op het cb zeggen ze nml vaak de eerste paar dagen maar het kan best zijn dat je kindje er langer last van heeft. Daarom zit er ook minstens een maand tussen de vaccinaties omdat je afweersysteem zo lang nodig heeft om te herstellen.

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Heb het schema gevonden, uit een onderzoek van iemand wat er gebeurd na een toxische stof:
    Fase I – alarm: uur 4; uur 13; uur 48.
    Het lichaam is acuut aangedaan: alle verdedigingsmechanismen worden gemobiliseerd; Er is een sterke stijging in de corticoïde (in de bijnierschors geproduceerde hormonen) activiteit;
    Fase II – weerstand: dag 5, 6 of 7; dag 10 of 11.
    Het lichaam is op het toppunt van weerstand tegen de giftige stof(fen);
    Fase III – uitputting: dag 14-16; dag 21-24; dag 28; dag 47.
    Dit is de meest kritische fase, iedere verdediging is uitgeput. Het lichaam gaat nu ten onder, of weet zich weer te herstellen.

9. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow en nu in jip en janneke taal? hihihi

Deel Deze Pagina