23 mnd en overstappen naar tuit/anti-lek /beker drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mc87, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hoi

Mijn zoon is 23 maanden en ik ben al steeds met hem aan het oefenen om te drinken uit een beker of tuitbeker en dat lukt beter, maar hij wil gewoon echt niet uit een tuitbeker drinken of meer dan twee slokjes(.hij drinkt ook uit een fles waarvan ik de speen had open geknipt om te oefenen.) Maar nu vind ik het tijd om over te stappen gister was de eerste dag waarop hij alleen savond een fles krijgt. Gisteren dronk hij twee keer een fles en slokjes uit de tuitbeker.En vandaag alleen de tuitbeker nog.Hij neemt een paar slokjes en laat hem staan. Hij heeft er twee,
    Een anti lek met zachte speen en een met iets hardere speen. (Heb het anti lek ventiel eruit gehaald bij deze)
    Drinkt hij dan niet te weinig of komt het vanzelf goed? Hij kan het, maar is zo eigenwijs! En sinds gister wil hij ook niet uit een gewone beker drinken. Alsof hij echt zijn zin wil en de fles terug wil! (Uit een rietje kan hij nog niet..)
    Hoelang duurt het voordat hij het door heeft en heeft iemand nog tips?

2. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    HIer waren tuit bekers ook een drama ik ging over op rietjes bekers en al snel op bidon doppen voor onderweg heb nu een mooie rvs beker met zo'n dop voor onderweg. Maar thuis drinkt ze uit een gewone beker al vanaf dat ze nog net geen 2 was dus net zo oud als jou zoon. Ik stapte al vanaf zo'n 18 mnd over naar een rietjes beker. Misschien kun je een gewone beker proberen. Het blijft lastig zijn nieuwe stap. Maar als het echt nodig is zal hij ineens wel gaan drinken denk ik. Dat herken ik hier teminste wel.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Rietjesbeker vd hema!
    Ik wil nooit meer iets anders. Zeker niet voor die prijs: €3.

Mijn zoon had het in 1 dag door.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    inderdaad een rietjes beker proberen (zo'n beker gaat vaak beter dan een los rietje in een bekertje), en veel blijven oefenen met een gewone beker!

5. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    is 23 mnd niet wat laat om over te stappen, misschien dat hij het daarom niet wil. omdat ie teveel aan de fles gewend is?

Hier met 1 jaar overgestapt op rietjesbeker (alleen in de avond nog fles) en dat snapte ze meteen. Nu met 1,5 jaar drinkt ze uit rietjesbeker of gewoon een open beker.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier tuitbeker vanaf 6 maanden, met 10 maanden rietjesbeker van hema gaan gebruiken ( hebben even nodig om door te krijgen). En nu hard aan het oefenen met gewone beker.

Tuitbeker is niet veen anders dan een flesje, op die leeftijd zou ik due gewoon niet meer geven en meteen met een open beker beginnen.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    idd zoals al gezegd een rietjes beker proberen. bij de hema zij ze vrij goedkoop en ik vind deze het fijnst

8. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Tuitbeker zou ik ook niet doen, snappen veel kinderen niets van en is eigenlijk voor baby's die nog knoeien met een open beker. Een rietjesbeker is het handigste want daar kun je ook nog wel eens mee gooien zonder te hoeven dweilen :p (uit een rietje drinken is gewoon zuigen, dat kan hij heus wel) of open beker blijven geven.
    Hij is al 2 dus ik zou zeggen, niets te willen

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vind het echt knap dat al jullie kindjes uit een rietjesbeker drinken. Mijn dochter snapt er echt niks van. Ook niet van een antilek tuitbeker.
    Enige wat ze snapt is een simpele tuitbeker die je op zijn kop kan houden en die dan leegloopt 😓

T's; laat je hem zelf eruit drinken? Misschien tussendoor zeggen dat ie wat moet drinken. Zo moet mijn dochter met der boterham en avondeten constant slokjes nemen. Als het aan haar ligt drinkt ze anders niks

10. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hier vanaf 11 maanden een rietjesbeker, van de Hema vind ook ik ze het fijnst.

Ik moet er wel bij zeggen dat we bij onze jongste niet hebben hoeven oefenen, die zag haar oudere zus een pakje met een rietje drinken en die dacht volgens mij; dat kan ik ook! Zodoende kwamen we er achter dat madam ook uit een rietjesbeker kon drinken. Dus we hebben het op dat punt nogal makkelijk gehad...

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Onze eerste had het direct door, onze tweede vond het lastiger. Haar mondmotoriek is wat minder goed. Bij de tweede hebben we dus echt regelmatig geoefend en ineens zoog ze alsof ze nooit anders had gedaan. De eerste dronk er vanaf acht maanden al uit, de tweede was bijna een jaar toen ze het eindelijk doorhad.

12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Rietjesbeker hier ook pas sinds kort.
    Die gebruik ik trouwens alleen voor buiten of onderweg, in huis drinkt ze sinds een paar maanden uit een gewone beker, ze drinkt altijd water, dus als ze een klein beetje smeert vind ik dat niet zo erg.
    Vanaf maand of 6/7 zijn we begonnen met tuitbeker met zachte tuit, fles heeft ze heel weinig uit gedronken, omdat ze tot 14 maanden bv heeft gehad, dus alleen bij go en soms bij papa fles, verder niet.

Alleen in bed heeft ze nog een tuit beker (ze neemt s nachts geregeld een slokje water, maar als ze ligt is een rietjesbeker niet zo handig vandaar).

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb bij beide kinderen een simpele rietjesbeker van de kruidvat. Inmiddels drinkt mijn zoon gewoon uit een beker.
    Maar tuitbekers en die antilek systemen snapten ze allebei niet.
    Die rietjesbeker van de kruidvat kost €3 en ondanks dat het geen antilek is, lekt dat ding bijna niet.

14. Alf

Alf Niet meer actief

Ik zou een gewone beker gaan proberen. Zeker met mooi weer beker buiten geven. Knoeien is dan niet zo erg.

Elke andere beker (tuit of rietje) is weer een stap extra om aan en af te leren.
    Wij zijn ook aan de beker begonnen. Buiten met water, ze pakt hetr razendsnel op. Nu nog kliederproof ;)

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier sinds hij 8 maanden is een rietjesbeker voor alles wat geen melk was. Vanaf z'n 1e verjaardag alles uit de rietjesbeker en nu sinds hij 2 is (ook al wel eerder) krijgt hij als we aan tafel zitten zijn drinken uit een open beker en anders nog z'n rietjesbeker.
    We zijn begonnen met de rietjesbekers van Nuby en hebben nu gewoon de simpele (voor 3 euro) van de Hema.
    Maar meneer kauwt tegenwoordig steeds op het rietje, dus als deze 2 die ik nu nog heb kapot zijn gaan ze weg en gaat alles in een open beker.
    Dan schaf ik er misschien hooguit nog 1 aan voor onderweg ofzo.
    Eerlijk gezegd vind ik een kindje van 2 met nog een fles ook wel een beetje oud, als het nou alleen een flesje melk was, maar al 't drinken nog uit een fles zou ik toch zo snel mogelijk proberen te stoppen.

16. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik vind het wel knap wat ik lees.
    Ik blijf gewoon proberen en voor zijn zusje die ook al aan het oefenen is van bijna 9 maanden ga ik een rietjesbeker kopen!
    Ik denk dat de oudste het dan ook sneller zal leren als hij zijn zusje vaker ziet oefenen ....(Wil hij straks ook een rietjesbeker.)

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben ook fan van rietjesbekers. Dochter drinkt hiervan sinds ze 1 jaar is, en uit een open beker (Water)

Melk wel nog steeds uit flesje.

18. Gember

Gember Niet meer actief

Hier sinds ze 10 mnd is de rietjesbeker van de Hema (water). Gewone rietjes in een glas vindt ze niet prettig (ik denk dat het te scherp voelt). Melk krijgt ze nog wel uit een fles, maar dat proberen we af en toe ook uit de rietjesbeker. Een open beker ga ik komende tijd mee oefenen met water. Tuitbeker (die met siliconen tuit van Avent) had ze van 6-10 mnd, maar ze drinkt nu veel beter uit een rietjesbeker.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Inderdaad, rietjesbeker vd Hema. In het begin kun je daar een beetje zelf in knijpen, dan komt het vocht in de mond en hebben ze het zo door.

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier rietjesbeker Vd kruidvat en door erin te knijpen kreeg ze door dat ze eraan moest zuigen. Heeft lang geduurd voor Een uit iets anders dan fles wilde drinken ze was toen 18nd. Nu drinkt ze uit rietjesbeker, 360 graden beker en oefenbeker van difrax.

Deel Deze Pagina