Baby bjorn

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Eerstebeeb, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Mijn baby is bijna vijf weken.ze kan na haar flesje niet liggen omdat de melk er dan uit komt dus zit ik altijd zeker een uur met haar om haar rechtop te houden.ze wil ook steeds bij me zijn en huilt als ik tien meter bij haar vandaan ben.net of is ze uitgerust met een radar die haar waarschuwd als ik niet meer in de buurt ben.heb een draagdoek aangeschaft maar dat vind ik helemaal niks.wat een gedoe.kan hem zelf slecht aanbrengen.Vandaag een baby Björn aangeschafd en de kleine vind het heerljk.kon net gewoon mijn dingen doen en die kleine slaapt gewoon door.nu heb ik gehoord dat de baby björn helemaal niet goed is voor een baby.slecht voor de heupjes enzo.vanaf welke leefdtijd mag je hem gebruiken en hoe lang mogen ze erin?is het echt zo slecht?als dat zo is gebruik ik hem niet weer.zonde.wás in totaal 200 euro kwijt incl. Fleece cape.maar ja dan is het niet anders.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe komt het dat ze zo spuugt? Je zou nutriton kunnen proberen, dan wordt de melk dikker waardoor het beter in het maagje blijft.

Ik heb even gekeken op internet, maar hij is voor baby's van 3 1/2 maand en ouder. Het is dus niet goed om die te gebruiken. Ik zou, zoals ik zei, proberen het spuugrpobleem op te lossen

Groetjes Adrienne

3. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Ze spuugt niet heel erg maar ze vind het wel vervelend dat de melk haar steeds opkomt.maar dan is het probleem nog niet opgelost dat ze niet zonder me kan en mij dus niks door de handen komt.ze wil echt alleen maar tegen me aan liggen.is er iets anders wat ik kan proberen i.p.v. Baby Björn of draagdoek?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Doordat de melk steeds opkomt voelt ze zich niet zo lekker, en daarom wil ze bij je in de buurt zijn. Ze zoekt dan troost.

Wat voor voeding krijgt ze dan? Hoeveel en hoe vaak. Hoe zwaar is ze?

Als je haar in bedje legt, en je laat merken dat je wel in de buurt bent, door iedere keer even te gaan kijken, even te troosten, en dan weer weg te gaan, dat kan haar ook gerust stellen. Het is echt het beste dat ze leert slapen in haar bedje. Je zou eens iets kunnen lezen over de Ria Blom methode op internet.

Een puckababy kan ook nog wel eens helpen. De wipstoel is geen weggegooid geld hoor, die ga je zeker nog gebruiken als ze wat ouder is.

Groetjes Adrienne

5. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Het is geen wipstoel ,maar een draagzak van baby björn.dus dit was even een misverstand
    Ze is vrijdag 5 weken en ze weegt 4445 Gr.en is 53,5 cm.ze groeit heel goed.bij geboorte 3465 Gr.ze krijgt Friso standaard en drinkt 150 ml.5 of 6 x per 24 uur.een lekkere drinker dus en heeft daarna nog wel eens honger.wissel liever niet van voeding omdat ik dan bang ben voor krampjes.bij consultaat zeggen ze dat je een babay nu nog nog niet kan verwennen en de baby gewoon geborgenheid en veiligheid bij mij zoekt.en toch lijkt het wel dat ze huilt omdat ze dan weet dat ik haar oppak.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De babybjorn draagzak mag vanaf de geboorte hoor!

De voeding loopt goed lees ik. Je zou johannesbroodpitmeel er in kunnen doen, andere naam is nutriton. Dat maakt de voeding wat dikker, zodat die makkelijker in de maag blijft zitten. Begin dan met een half lepeltje, wel de speen aanpassen dan natuurlijk.

Zeker zoekt een kind geborgenheid en veiligheid bij je. Je kunt een baby niet verwennen, maar zeker wel gewennen hoor. Probeer een middenweg te pakken, zodat ze ook leert slapen in haar bedje, en als ze alleen is. Geef tijdens en na de voeding veel liefde en aandacht. Is ze ook graag bij papa?

Groetjes Adrienne-

7. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Ja ze is ook graag bij papaa.ze vind het gewoon fijn om bij iedereen te liggen eigenlijk.alleen inde wagen vind ze niet fijn ookal lig ik er van tevoren een kruik in zodat ze er lekker warm in komt.moet zeggen ze heeft de hele nacht in haar wiegje geslapen en ligt nu heerlijk in de wagen te snurken:D:DZe heeft een goede dag vandaag en is lekker moe.
    Heb gehoord dat ze een draagzak ook niet zo goed is voor de heupjes omdat de beentjes ver uitelkaar zitten in de zak?is dit zo?en als ik haar er wel in heb hoelang mag ze dan max. In de draagzak?die schat vind het zo heerlijk

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De draagzak is vanaf de geboorte, dus kan het geen kwaad. Staat er niets over in de gebruiksaanwijzing? Heel de dag is natuurlijk niet de bedoeling. Ze is op zoek naar geborgenheid. Inbakeren vinden ze dan fijn. Op youtube staat wel een filmpje hoe het moet, maar het is beter om iemand van het CB het voor te laten doen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina