Mijn dochter is bijna 5 maanden en krijgt volledige borstvoeding. Ik wil dat blijven geven en eigenlijk pas met 6 maanden beginnen met bijvoeden, zoals geadviseerd. De laatste tijd wil ze echter verschrikkelijk graag alles hebben wat wij in onze mond stoppen. Bijtspeeltjes gooit ze na even likken weg, maar ze kijkt verlekkerd naar mijn gehaktbal en mandarijntje en probeert die te pakken te krijgen. Ik haar al een paar keer een klein hapje fruit laten proeven, om toch maar een beetje aan haar wens tegemoet te komen. Ik wil hier heel voorzichtig mee zijn, want ik wil héél graag nog borstvoeding blijven geven (nu is het zo dat ik niet bang hoef te zijn dat mijn melkproductie eronder lijdt, want die is tamelijk overvloedig). Daarnet zat ik taaipopjes te eten bij de thee en mijn dochter probeerde hem uit mijn handen te trekken. Ik heb haar toen zo'n ding gegeven om vast te houden en mee te spelen, in de veronderstelling dat ze hem toch zo zou laten vallen, zoals al haat (bijt)speeltjes. Ze pakte hem echter met twee handen beet en begon er hevig op te 'soppen'. Ze leek het behoorlijk lekker te vinden... als ik hem niet snel uit haar handen had gehaald was ze ongetwijfeld doorgegaan. Ik dacht dat ze er niets vanaf zou krijgen, omdat die dingen zo hard zijn, maar ze heeft er toch wat van binnen gekregen omdat het snel oploste in haar kwijl. Kan dat kwaad? Even voor de duidelijkheid: ik ga hie ruiteraard geen gewoonte van maken. Het is nog niet de bedoeling dat ze koekjes eet.
Ze weet niet wat ze mist als ze t ook nog niet krijgt. Het verlekkert kijken is gewoon kijken naar wat jij aan het doen bent. Ze ziet nog niet in dat dat (lekker) eten is hoor.
Maak je geen zorgen meid, die paar kruimels die ze binnen heeft gekregen kunnen echt geen kwaad... het enige wat zou kunnen is dat haar darmpjes even reageren, dus misschien wat kleine krampjes... en tuurlijk snap ik dat je niet gaat beginnen met een koekjesdieet
Ligt geheel aan het kind. Kon iemand waarvan dr zoontje met 4 maand al bijgevoed moest worden omdat ie echt niet voldaan was op de fles/borst, zelfs niet voor hongerige baby's en speciale voeding. Maar idd, ze kan er wel wat krampjes van krijgen.