Schema eten 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door mary12, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik vroeg mij af wat ik moet aanpassen met 8 maanden, minder flesjes en meer brood?

Nu eet ze;
    7.45 pap 180+6 laat 1/4 staan

10.00 of 11.00 stuk fruit soms eets ze er maar paar happen van.

12.00 fles 180+6

14.00 1 boterham als tussendoortje omdat ik het teveel vind tegelijk met fles, bang dat ze het niet eet, maar wil eigelijk lunch creeren met brood en melk. Vind ze wel lekker, korst eet ze zelf en stukjes geef ik, korst ligt meer op vloer dan dat het erin gaat.

16.30 vlees,aardp en groente200 gram+ 50 cc yoghurt Eet ze niet allemaal op.

18.40 flesje van 210+7 gaat bijna op, dan slapen, geen pap of wat dan ook in fles

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je zou voor het ontbijt pap uit een bordje kunnen geven of een broodje met melk, net wat ze lekker vindt.
    De lunch kan je inderdaad samenvoegen, ik zou dan een kleiner flesje geven (150 bijv., of hoeveel ze wil)

Dat zou ongeveer zo zijn:
    7.45 uur: pap uit een bordje of broodje met melk
    10 uur: fruit of bijv. iets als komkommer/kerstomaatjes
    12 uur: lunch, broodje met melk
    15 uur: 'tussendoortje' - flesje of als ze eraan toe is vervangen door iets anders, snoeptomaatjes, rijstwafeltje, etc.
    17.30 uur (ik zou het avondeten iets later doen): avondeten
    19 uur: fles

Drinken tussendoor zou ik uit een open beker geven.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Mijn schema was:

Pap uit bordje van 120/4 met 4 schepjes pap en water (oefenen met water)
    Fruit
    Boterham met 120/4
    Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, yoghurt, etc met slokjes water)
    Avondeten geprakt
    Fles 210/7

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Voor 8 maanden krijgt ze meer dan genoeg zuivel binnen, meer dan 600cc. Dus als je denkt dat ze er aan toe is kun je meer brood geven en minder melk, als ze maar rond 500cc zuivel per dag zit. Ik geef persoonlijk wel direct na de boterham een fles. De grootte van de fles hangt bij mij af van hoeveel brood hij eet. Eerst at hij een halve tot 3/4 brood (rapley) dus kreeg hij een 180/6 fles er achteraan. Sinds afeglopen weekend eet hij nagenoeg een hele boterham dus krijgt hij ongeveer 150/5.

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, niet duidelijk geweest ze krijgt al een bord pap, dus 180+6 met ontbijtgranen.

Kom ik dan geen melk tekort als ik de middag fles naar 120 ga met dan zeg maar 1 of 2 boterhammen?

Pfff, beker gaat hier echt niet lukken hoor. Tuitbeker snap is nog niet.

Dan is dit wat ik ga doen;

ontbijt pap
    tussendoor stuk fruit
    12.00 1 boterham en flesje 120 ( of dus 2 boterhammen?)
    tussendoor rijstewafel of stukje fruit
    17.00 avondetenplus yoghurt
    19.00 grote fles 210+7

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Beker moet je echt mee oefenen. In het begin gaat gewoon alles ernaast. Ze is nu 8 maanden en kan het makkelijker aanleren. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt, hetzelfde als met leren kauwen en zelf leren eten.

Melk tekort (als ze ook nog yoghurt krijgt zit je aan genoeg zuivel) zal ze niet snel krijgen hoor.
    Daarbij kan je als tussendoortje in de middag ook nog een flesje geven.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja dat is prima toch? Je zit dan nog op 550cc melk, is meer dan voldoende. Succes!

Deel Deze Pagina