hoi hoi, ben ze vergeten te stellen aan ha en cb... dus wieweet weten jullie t ook: we zijn vandaag begonnen met de Pepti om te kijken of zijn klachten hiermee weggaan. ik weet dat het wel 4-6 weken duurt voordat zijn huid opknapt. maar mag ik nu nog wel 1xd zalven met hormoonzalf? of moet ik het nu 4 weken de voeding de tijd geven de huid te laten herstellen? hij heeft wel jeuk...dus vindt t zielig... luchtwegklachten/diarree met slijm....ik ben benieuwd of dit gaat verbeteren. verborgen reflux kan ik later inschatten denk ik...geef nl nog 5mg Losec per dag (hij weegt al 6,5kg dus laag gedoseerd). wat zijn jullie ervaringen?
Je kan de zalf gewoon blijven gebruiken. Zeker als hij zo'n jeuk heeft. Wij zijn ook blijven smeren tijdens de provocatie test. Hopelijk heb je snel duidelijkheid wat er aan de hand is met je zoontje en of het kma is. Ik weet hoe het is, de zoektocht naar wat je kindje mankeert.
Hier was de uitslag binnen 2 dagen zo goed als weg. Je zou kunnen proberen 2 dagen niet te smeren en dan als het nog niet weg is weer gaan smeren?
Je weet dat hormoonzalf echt rotzooi is en niet langer dan 2 weken achtereen gebruikt mag worden? (De huid wordt er erg dun van namelijk) Ik heb hier cardiflor van VSM en daarmee trekt de eczeem steeds in no-time weg... lijkt me dat je het prima kunt gebruiken overigens, want als de eczeem niet van koemelk komt, zal het blijven opkomen.
wij gebruiken nu ruim 3 weken pepti. 15 diareeluiers (met slijm) per dag waren er binnen een paar dagen nog maar 3 per dag. sinds vandaag wordt t wat steviger. de eerste dag dat we met pepti begonnen dronk hij al veel beter: ipv 100ml per fles - 200 ml per fles! exceem hebben we hier gelukkig geen last van, wel droge wangetjes, maar met vaseline-parrafine creme gaat dat goed.
Jel26, ik lees dat jullie geen last van eczeem hadden, waarom zijn jullie naar pepti gegaan? Ik speel ook met het idee maar lees vooral over eczeem en dergelijken maar jij zegt wat anders dus ben erg benieuwd!
waarom denk jij dat je kindje kma heeft? ben benieuwd naar jou symptomen? op babyallergie.nl zie je een hele lijst met symptomen. t ene kindje heeft vanalles wat, t andere kindje maar 1 symptoom.... en dan nog, als je kindje meerdere symptomen heeft, hoeft het nog niet eens kma te zijn....
wij hebben al vanaf t begin af aan problemen met het drinken (en slapen) van ons zoontje. flessen weigeren - overstrekken, melk opgeven en vervolgens weer doorslikken - aanhoudende diarree (15 luiers op een dag) zonder andere griepsymptomen, veel stinkende windjes laten en daarbij de droge wangetjes. stonden wekelijks in contact met t cb en de dokter en hebben al van alles geprobeerd. Totdat zowel dokter als cb voorstelden om Pepti te proberen. Zelfs de osteopaat vertelde dat de klachten van ons zoontje als onderliggende reden een allergie oid konden hebben. Uiteindelijk een doos Pepti gehaald en ongelofelijk: de eerste fles dronk hij leeg ipv de helft laten staan, wilde zelfs nog meer. Daarna verder alleen nog maar flessen van 180+6 leeggedronken. Verder met een paar dagen de diarree van 15 spuitluiers naar 3 per dag en nu na 3 weken begint het langzaamaan wat dikker te worden. Is het KMA? Tja 100% bewijs krijg je door een provocatie test natuurlijk niet, maar hier heeft het overstappen op Pepti wonderen verricht.
O, wacht die vraag over de eczeem was niet gericht aan TS Hier overigens ook de diagnose gesteld aan de hand van eliminatie en provocatie. Als dat voldoende duidelijkheid geeft, doen ze verder geen testen, ik heb althans te horen gekregen dat een bloedtest toch vaak niet voldoende duidelijkheid geeft en ze het dus bij eliminatie/provocatie houden als daarmee de klachten voldoende duidelijk geplaatst kunnen worden. Hier dus ook een meisje dat op een koemelk- soja- en eivrij dieet het goed doet en zodra 1 van die drie terugkomen in haar dieet, is het mis.
Het is deels een onderbuik gevoel dat ik al heb sinds hij een paar weken oud is... Hij heeft ook al voor de derde keer een dikke week diaree en was aardig uitgedroogt vorige week, dat zei de arts op de huisartsenpost waar we 's avonds kwamen... Hij heeft ook onophoudelijk last van zijn huid, vooral in zijn gezicht, het komt en het gaat en werd steeds afgedaan als de normale hormoonpukkeltjes van baby's maar nu eindelijk niet meer Alleen de zalfjes enz helpen niet en ik ben de theorieën van de huisarts en cb even zat en wil het gaat uittesten met pepti. Zo ziet mijn poepje eruit en dit is nog mild, het kan veel roder, van dat felle vuurrood...
dat heb ik ook, dat onderbuik gevoel, en nu hij eczeem erbij heeft, vind ik dat ik aan hem verplicht ben de Pepti te proberen. Je zou toch niet willen dat je er op 6mnd leeftijd achter komt? toch twijfel ik continue, omdat het zo;n vrolijk mannetje is.... dag 3 pepti: onrustige nacht gehad (1x 2min gehuild, 1x 15min gehuild/gejammerd), lijkt van de jeuk omdat zijn armpjes echt onder t eczeem zitten. zijn ontlasting is al direct steviger van structuur....was dun/waterig en soms met slijm, is nu gewoon dikke brij... maar ja, verandering van voedsel zorgt voor verandering van ontlasting, dus het zegt gewoon allemaal niks...pfff... daarbij, hij kreeg hiervoor Omneo voor moeizame ontlasting...dus ja, sinds hij diarree luiers kreeg ben ik er ook niet mee gestopt ofzo... huiduitslag van jou kindje: lijkt ook op babyacne...heeft mijn 1e zoontje ook last van gehad, tot zijn eerste verjaardag zo ongeveer. Maar nooit daarbij vurige rode plekken, en dat herken ik nu wel in mijn jongste zoontje... maar ja, alle huiduitslag kan onder de noemer kma vallen...(zeggen ze) lastig allemaal he! ik ga donderdga voor een 2e maal naar een bioresonantietherapeut...gewoon eens checken wat ze kan meten waarop hij reageert... maar zoals ik het nu denk: mijn kindje heeft GEEN kma...maar dat gevoel is pas sterk sinds ik met Pepti begonnen ben..bizar...laten we natuurlijk hopen dat hij geen kma heeft en dat t eczeem z.s.m. wegtrekt of na t 1e jaar wegtrekt...ik vind JEUK zo ZIELIG!
Hoi hoi Ik zit met mijn zoontje ook sinds 3 weken op de pepti! WoW! Wat een verschil! Hij had geen exceem of rode wangen niks. Alleen wel 10 spuitluiers inc slijm per dag! Het hield niet op. Onrustig drinken, wel honger en gulzig naar de speen tot hij een slok nam, hoofdje weg draaien. Terwijl ik nog nooooooit melk weg gegooid heb! (nu 5 maandjes oud). Sinds de pepti gaat het top! SLaapt weer door snachts, lacht alleen maar en zit lekker in zijn vel. Omdat we al zolang bzig zijn geweest met onderzoeken mogen we op de pepti blijven. Geen testen nodig om dit vast te stellen.. @ Rianne80 Ik werk op een dagverblijf en heb daar ook 2 kindjes met plekjes op de wangen, wat ik op je foto zie. Bij hun is het baby acne. Zegt dat je niks? Heb een site voor je opgezocht; Wat is het? - Baby-acne - Informatiefolders - Medisch A-Z - dokterdokter.nl
Ja ik ken babyacne maar dat verklaard de rest niet, de diaree aanvallen van meer dan een week per stuk en de huid die soms vuurrood is en niet alleen "puistjes" heeft. De huisarts zei huidontsteking en het cb dacht dauworm te zien op zijn gezicht ook maar dan niet nat Ze mogen van mij zoeken en gokken tot ze een ons wegen maar dan wel graag als ik dit geprobeerd heb en het niet helpt Want anders denk ik dat we weken/maanden kunnen aanrommelen met zalfjes enz en dat uiteindelijk de voeding oplossing biedt en liever nu weten dan als hij ook al vaste voeding krijgt want dan is zoeken naar een voedingsoorzaak moeilijker. Dus ik sluit zeker niet uit dat pepti niet werkt (want het is gewoon een lief en vrolijk kind verder) maar ik wil het wel zeker weten voordat we verder gaan.