Wanneer een kussen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle123, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer ga je voor je kindje een kussen gebruiken?

Ons zoontje is nog maar 10 maanden, maar in zijn ledikant zoekt hij telkens zijn knuffeltje op om zijn hoofd op te leggen. Nou is dat knuffeltje nogal stevig en groot om op te liggen, dus niet echt geschikt en het ziet er niet echt lekker uit. Het lijkt wel alsof hij gewoon graag op iets ligt. Ik merk het ook beneden als hij met spelen even moe is, dan pakt hij een knuffel en gaat er op liggen.

Op internet kan je wel babykussens kopen. Hele platte. Maar is dit wel veilig?

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Wij hadden ook vol enthousiasme een kussen en dekbedje gekocht voor onze eerste, achteraf lazen we dat dit dus niet mag bij een baby i.v.m verstikkingsgevaar. Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag het officieel pas na 2 jaar. Nu moet ik zeggen dat zolang onze dochter zonder kussen goed slaapt en er niet om vraagt ze deze ook niet krijgt. Ik denk dat zonder kussen slapen altijd het beste is/blijft voor een kind!

Onze dochter ligt ook vaak tegen/op haar knuffeltjes maar dat lijkt me minder slecht voor haar als een kussen. Dat knuffeltje reist het hele bed door in de nacht en ze ligt er dus niet continu op, een kussen daarentegen zal ze bij draaien wel op blijven liggen lijkt mij.

3. kili

kili Niet meer actief

Mijn dochter sliep wat slechter, met kussen beter, rond de 14 md kussen in gebruik genomen ( en ik weet dat het vanaf 24 mnd pas mag)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb cinderella peuter ledikant kussen
    Is ademend en lijkt vol maar eigenlijk gewoon plat.

Het is uit voorzorg dat het vanaf 2 jaar wordt gezegt ivm wiegendood. Stel baby is nog niet sterk en denkt nog niet aan gevaar of kan niet het relatieveren en ligt hij per ongeluk onder kussen zou hij stikken als hij er zelf niet er onderuit kan komen.
    10mnd vind ik wel erg jong maar zelf hier dochter die motorisch erg goed en ik had dat vanaf 1.5 die kussen en dekbed vanaf 13 mnd en peuterbedje ook vanaf 13 mnd.

5. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    11 mnd kussen gegeven hier, meneer was ziek en sliep beter met kussen in ons bed keuze snel gemaakt, kussen gehaald en sliep weer als een roosje in zijn eigen bedje :)

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden pas sinds een paar weken. Voor die tijd had hij er geen behoefte aan.

Finley heeft nog geen kussen.

7. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier sinds een maandje. Hij gaf het eigenlijk zelf aan, wilde ons kussen in zijn bed en lag met zijn hoofd op de kussentjes die op de bank liggen, dus maar gewoon een gegeven en het gaat prima.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat het pas 'mag' vanaf twee jaar. Dochter slaapt sinds 15 maand ofzo op een kussen, omdat ze er zelf om vroeg.

9. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochter gebruikt een kussen. Ongeveer 2 maanden nu. Ze is bijna 2.

10. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor de reacties!
    Toch heel verschillend dus. Ik denk dat we nog maar even moeten wachten.

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou ook nog even wachten. Ik wacht tot ze er zelf om vraagt. Zo laat mogelijk. Ook in het grote bed zal ze niet gelijk een kussen krijgen. Nu heb ik een buikslaper, ik denk dat je er dan minder behoefte aan hebt. Weet niet hoor

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Toen mijn zoontje overging op een peuterbedje, rond 2,5 jaar.

Deel Deze Pagina