Na een vervelende borstontsteking en verschrikkelijke tepelkloven ben ik na 3 weken begonnen met het bijvoeden van ons kleine meisje, omdat ze niet genoeg aankwam. Ik ben wel doorgegaan met de borstvoeding en ben nu zo ver dat ze maar rond de 180ml flesvoeding krijgt over de dag verspreid. Mijn dochter is nu 2 maanden oud en groeit goed, daarom ben ik aan het proberen op alle mogelijke manieren mijn melkproductie op te schroeven, zodat we weer volledig op de borst over kunnen. Nu is mijn vraag: Wanneer kan ik het beste kolven om mijn lichaam het signaal te geven dat het meer melk moet gaan produceren?
wanneer je weer volledig wil overgaan, dan is aanleggen een goede optie, met nakolven. Kolf na iedere voeding, je wilt op die momenten dat je lichaam melk geeft, dus moet je ook op die momenten vragen. Ik zou me laten begeleiden door een lactatiekundige. Samen kunnen jullie doelen stellen en haal je het maximale uit je inzet! Ondersteun met veel huid op huid, massage, kolven in schema en producten die melkaanmaak stimuleren. Succes!