Straks hebben wij twee kleintjes en ik wil graag dat beide kinderen wat individuele aandacht krijgen van zowel papa als mama. Met onze oudste zijn we destijds gaan babyzwemmen. Alleen het enige leuke zwembad ligt een half uur verderop.. In het zwembad hier om de hoek vinden we de lessen echt niet leuk (wel geprobeerd). Het lijkt ons leuk om één of twee keer per week, om en om, iets met de kleine baby te gaan doen en de andere ouder blijft dan bij de oudste voor wat exclusieve aandacht. Maar ik kom niet verder dan dus zwemmen en babymassage. Het zwemmen is dus ver weg (eventueel wel een optie) en de babymassage is overal maar een cursus van vijf lessen. Dat werkt natuurlijk niet als we dat om en om zouden gaan doen. Heeft iemand nog een leuke tip?
Bij ons waren er na de babymassage nog inloopochtenden één keer in de maand. zou je eens moeten kijken of dat er bij jullie ook is! En anders kan je toch de cursus doen en daarna een keer in de week je boven terugtrekken met de baby om te masseren? Het gaat een baby er echt niet om of je weg gaat of niet!
Misschien niet helemaal waar je naar zoekt, maar je kunt het ook omdraaien: met de jongste hoef je idd niet echt weg je kunt ook wandelen oid, en juist met de oudste weg naar de kinderboerderij, speeltuin, peutergym, speelochtend, muziek op schoot etc.
Na een maandje of 3 lekker naar de bieb, bij ons hebben ze een speelhoek, kussen waar de hele kleintjes op kunnen liggen, knuffels, speelgoed en uiteraard veel boekjes Ik vind het Heerlijk om met G. hiernaartoe te gaan, en hij vindt het ook helemaal leuk! Maar wat Chocoladekoekje zegt, na de cursus je lekker terugtrekken met de kleine om uitgebreid te masseren is ook helemaal goed voor zo'n kleintje! Wel heel leuk bedacht om dit zo bewust te gaan doen!!! Gaan we ook eens over denken!
We gaan natuurlijk ook wat met de oudste doen! Maar daar hebben we ideeën genoeg over, wij vinden het makkelijker om wat voor hem te bedenken omdat we hem al wat beter kennen. Het is een buitenkind en hij vindt eigenlijk alles prachtig . We willen wel echt de deur uit want wij zijn het soort mensen dat 'zelf thuis doen' niet volhoudt. Erg he haha. Maar zo is het nou eenmaal, dan slaan we één keer over omdat het even niet uit komt, en dan nog eens en zo verder. Ik denk dat het toch babyzwemmen gaat worden, dan maar een stukje rijden.. Of ik moet nog iets veel beters bedenken natuurlijk .
Is er iedere dag dezelfde lesgever in het zzwembad dichtbij ? Want misschien kun je eens op een andere dag gaan kijken bij het babyzwemmen. Verschillende lesgevers, kunnen héél verschillende lessen geven...
erg leuk inderdaad ik heb het ook gedaan maar hier werd toen ik inschreef gezegd, dat het vanaf 1 jaar kon, maar in de praktijk bleek dat het leuker was, als je kindje al kon lopen... Mijn oudste liep niet heel vroeg, dus toen ik dit met 15 maanden deed, vond ze het wel leuk, maar er waren ook loop-liedjes en dat was dan wel jammer... Dus voor een kleine baby is het (hier) geen succes... Maar we gaan het hier zéker weer doen met de jongste, als de oudste naar school is
Ik heb helaas geen tips voor je die nog niet genoemd zijn, maar ik vind het wel een heel leuk idee. Als er hier ooit een 2e komt, dan gaan we zeker ook zoiets doen!