Baby 5 mndn slaapt het liefs alleen in wandelwagenbak...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janneke000, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi mede-Mama's!

Ik heb een wolk van een baby en ze is geboren op 14 oktober vorig jaar. Alles gaat super, maar we zitten met 1 'probleempje' : het liefst slaapt ze alleen maar in de wandelwagen! Geen probleem, zou je denken. Helaas moet de wagen ook nog bewegen. En neeee, niet kleine stukjes heen en weer: hele marathons loop ik :p
    Nu is ze 66 cm en 8300 gram. Ze past dus eigenlijk niet meer in die wandelwagenbak. Maar hoe lossen we dat dan op?
    Ze heeft een grote zus die elke dag naar school moet en tussen de middag moet worden opgehaald. Haar in haar bedje laten slapen is dus niet heel handig. Ik zal haar daar dan vaak uit moeten halen, omdat we weg moeten. Haar alleen thuis laten wil ik niet doen.
    Ik weet nu dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Zou ze zittend in de buggy ook slapen? Zijn en Mama's met schoolgaande kinderen die hier tips over hebben?
    Liefs, Janneke

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Kan je wandelwagen inzet niet helemaal plat, zodat ze daarin ook kan slapen? Als dat niet lukt, dan is een draagdoek of draagzak misschien een optie? Mijn zoontje slaapt altijd heerlijk in de Bondolino namelijk.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hehe, hier een dochter van bijna 18 maand die overdag alleen maar in de kinderwagen slaapt. Gewoon de zitting zo plat mogelijk zetten, is geen probleem hoor!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan de buggy helemaal plat? Dat kun hè haar daar ook in laten slapen. Kan me qua ervaring bij EdN aansluiten, slapen deden ze hier graag in een draagdoek.

Wat het schoolgaan betreft: is overblijf op het moment niet rustiger voor je gezin?

5. adi

adi Niet meer actief

Een baby van 66cm past toch gewoon in de bak?

Of bedoel je voor straks, als ze de bak uitgegroeid is en goed kan zitten?

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje is vandaag 3 maandjes oud,weegt 7155 gram bij 65,5 cm en past er gewoon nog in een wagenbak,ik heb een x adventure,daar kunnen ze tot 68 cm in. En ze ligt niet altijd met haar beentjes gestrekt,mijn reusje vind het ook heerlijk in de wagenbak. Ik hoop dat ze niet al te hard groeit dan kan ze er nog een 1,5 maand in.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou op zoek op MP naar een kinderwagen met een grotere bak. Wij hebben 2e hands een mutsy rider gedaan, die hebben best ene grote bak. daarvoor hadden we een quinny maar die was echt al snel te klein

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gewoon zo lang mogelijk in de wagenbak houden, ze gaan vanzelf wel protesteren als ze het niet meer prettig vinden. En als je wandelwageninzet plat kan dan zou je dat ook kunnen doen, al is mijn ervaring dat ze dan toch minder slapen;)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ze echt niet meer past idd in de wandelwageninzet en dan helemaal plat.

M heeft eigenlijk ook vrijwel altijd alleen maar in de wandelwagen geslapen ... en al die wandelingen zijn alleen maar goed voor je lijf ;). Op zich fijn dat je oudste al op school zit, dat zijn mooie momenten om (rondom) te wandelen met je kleine.

10. Amber1983

Amber1983 Lid

3 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 11 maanden wil vanaf 8 maanden niet meer in zijn eigen bedje slapen, een drama word het dan als ik het probeer.
    Ik heb van alles geprobeerd. Nu heb ik me er even bij neergelegd om weer wat rust in huis te krijgen en nu slaapt hij dus al 1,5 maand bij ons in bed. Geen probleem maar soms wil hij ook dat niet en word hij onrustig. De plek waar hij altijd heerlijk in slaap val en wat wij als laatste optie gebruiken is dan slapen in de kinderwagen. Dat gebeurd de laatste tijd steeds de laatste paar uurtjes van de nacht. Ik wil nu eerst zelf even wat meer bijslapen en uitgerust zijn en dan ga ik hem weer in zijn eigen bedje laten slapen maar dat word vast een zware week dan waarbij ik veel geduld moet hebben vandaar dat ik eerst even uitgerust wil zijn. Maar wat mijn vraag is: is het slapen in de kinderwagen slecht voor zijn lichaam? We hebben een bugaboo kinderwagen die plat kan maar waarbij de benen dan wel omhoog liggen.

Deel Deze Pagina