Krampjes: hoeveel last heeft je kleintje ervan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babyproject, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hoi meiden,

Onze baby van 3 weken lijkt extreem veel last te hebben van krampjes. Ze krijst het echt uit. Na een paar scheetjes ontspant ze weer, maar doordat ze er zo vaak last van heeft, raakt ze nu ook oververmoeid...

We gebruiken al een tijdje Cinababy en infacol, maar lijkt niet te helpen. Ook dingen als warme kersenpit, buikje masseren, fietsen met haar beentjes, omgekeerd op m'n arm, niks lijkt verlichting te geven. Het doet haar duidelijk veel pijn. Poepen doet ze bijna niet... Maar als ze poept, is het wel zacht.

Ik kan me niet herinneren dat mijn oudste dochter zo hartverscheurend hard krijste... En de hele dag door...

Hoeveel last hebben jullie baby's van krampjes?
    Moet ik me zorgen maken dat het iets anders is? Wat kan ik nog doen?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier was het rond de 3 weken ook heel erg!! Niets was goed maar toen kwamen we er ook achter dat ze reflux had toen kreeg ze medicatie en na een paar dagen had ik een heel ander kind. Ofdat dit nu toeval was weet ik niet maar ze had ook geen krampen meer!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier de jongste ook heel veel last van krampjes gehad tot ong 5 maanden, hier hielp alleen sab simplex redelijk.
    Oudste ook veel minder last gehad

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Orthiflor Start van Orthica hielp hier heel goed. Wat ik heel fijn vond, je hoeft het maar 1 keer per dag te geven.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook veel last rond de 3/4 weken. Geven ook infacol, dit werkte na een week of 2 pas goed dus dat moet je wel even volhouden! Nu heeft mijn mannetje alleen af en toe een scheet die dwarszit. Maar vergeten we de infacol een keertje dan is het weer raak hoor!
    Maar vertrouw je het niet dan gewoon even naar de ha gaan. Maar ook mijn mannetje krijste toen als een malle..Zo zielig!!

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf 2 weken hele dagen krijsen van de krampen en reflex, hij kreeg vrij snel medicijnen voor de reflux en dat beterde wel, maar de krampen bleven, ik heb ook van alles geprobeerd infacol, sab simplex,cinababy noem maar op...
    Vorige week ben ik voor het eerst naar de osteopaat geweest en geef ik op aanraadde van haar ook ortiflor start, na 2 dagen een ander kind, van 6 tot 8 uur krijsen per dag zitten we nu op 0!
    Hij heeft natuurlijk wel gewoon zijn huiluurtje enz maar het uren lange krijsen hebben we niet meer gehad.

Ik zou wel even (verborgen) reflux uit laten sluiten

7. babyproject

Hoe sluit je reflux uit?

Hier totaal geen symptomen namelijk.. Hoor haar ook niet slikken o.i.d. Zit zelf te twijfelen of ze misschien geen KMA heeft.

We zijn maandag naar een osteopaat geweest en gisteren hadden we een superdag! Vrijwel geen huilen... Goed slapen. Maar nu is het weer mis. Ik heb voor volgende week woensdag nog een afspraak staan...

Kun je die Orthiflor start kopen in een drogist?

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week woensdag geweest en s'middags sliep hij als een os, maar donderdag en vrijdag was het weer helemaal mis, vanaf zaterdag had ik een heel ander mannetje, het schijnt dat ze eerst een terugval kunnen hebben voordat je verbetering ziet..
    Ik heb ortiflor bij het reformhuis gehaald ze konden het bij de da wel bestellen, maar het reformhuis zit hier ook op het wc dus kon ik gelijk beginnen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik geef ook Orthiflor Start, te koop bij de apotheek....

Maar hier ook een meisje van bijna 3 weken die het uitkrijst(e) de hele dag en die heeft dus echt verborgen reflux....ik herkende het doordat mijn oudste het ook heeft gehad. Van darmkrampjes zouden ze niet de hele dag mogen huilen/krijsen...

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    meestal zijn krampjes ook iedere dag rond dezelfde tijd vaan net in de avond enz.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ja de symptomen hier waardoor ik het herkende

tong uitsteken
    bellen blazen van speeksel
    na boeren/hik/spugen huilen
    graag op buik slapen of rechtop slapen (tegen ons aan)
    weinig slapen, licht slapen, snel wakker schrikken
    pijn die komt en gaat (dus echt krijsen van de pijn, dan weer in slaap wegzakken en dan ineens weer keihard huilen) dat is het zuur wat omhoog komt en weer wegzakt

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier waren dat idd ook de symptomen, ik herkende het nu ook eerder,vanwege dat mijn dochter het ook heeft gehad, ik dacht toen ook dat zij de hele dag krampen had totdat ze uiteindelijk bloed ging spugen...

13. babyproject

Overstrekten jullie kindjes ook tijdens het huilen? Zelfs als ik haar rechtop tegen me aan houd, huilt ze heel hard en strekt ze steeds haar benen. Ze is ontroostbaar.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja heel herkenbaar, ze is helemaal stijf en overstrekt en inderdaad ontroostbaar.

Meis als ik jou was zou ik morgen meteen de HA bellen voor een afspraak. En laat je niet met een kluitje het riet insturen....Hoe langer je wacht hoe erger het wordt (als het reflux is dan), ik spreek uit ervaring en je kunt er echt beter op tijd bij zijn. Ik weet niet wat voor voeding je geeft, maar je kunt ook altijd indikken met Nutriton. Alleen is dat vaak niet afdoende.

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook zo en ook tijdens de voedingen constant met de benen trappen, kreunen en persen...
    Ben je al bij de Ha geweest? En anders een doorverwijzing voor de ka vragen.

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    even nog een tipje tegen de krampjes wat super goed hielp bij onze dochter; de dr Brown fles!
    hier hielp infacol etc niet maar zodra we met de dr Brown fles zijn begonnen, waren de krampjes over!

17. babyproject

Ik geef borstvoeding, dus indikken of een andere fles is niet echt aan de orde.

Ik was vorige week al bij de HA. Ik ga morgen nog maar eens bellen...

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het kan wel hoor, ik geef ook borstvoeding en je kunt Nutriton van te voren geven als een papje. Maar het is een enorm geknoei en hier hielp het ook niet echt. Alleen vaak vragen artsen wel of je dat al geprobeerd hebt.

Deel Deze Pagina