Dreumes 13 maanden snachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Query, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Sinds 2 a 3 weken wordt onze meid - die sinds 5 maanden lekker doorsliep van 19.00 tot 07.00 uur - zo'n 2 of 3 keer per week weer snachts wakker. Ze is dan ook meteen 2uur wakker en met geen mogelijkheid weer in slaap te krijgen. Ze heeft geen pijn, dorst, honger of iets want als we haar van pure wanhoop gewoon in de woonkamer op de grond zetten gaat ze vrolijk spelen.
    Vraag me af of ik haar slaapritme moet veranderen. Ze zit namelijk nog steeds op 3 slaapjes per dag (08.15 tot ongeveer 09.30, 12.15 tot ongeveer 14.00 en 16.30 tot 17.00). We hebben geprobeerd om haar eerste slaapje te rekken naar half 10/10 uur, maar om half 9 is ze al doodmoe, valt om, niks is meer goed, pure ellende dus.
    Tevens vraag ik me af of dit een fase is of dus echt dat ze teveel slaapt overdag waardoor ze snachts wakker gaat zijn.
    Hoop dat iemand me de gouden tip kan geven...;)

2. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ze slaapt nog wel heel veel overdag, maar kan zijn dat ze het nodig heeft. Misschien middagslaapje iets later en dan die van half vijf niet meer.
    En misschien op oorontsteking na laten kijken. Zoonlief hier had hetzelfde, wel een paar keer per week voor het naar bed gaan meestal iets verhoging rond de 38, maar niet iedere dag. Was er zo klaar mee, dat gedoe s nachts dat ik hem maar eens echt wou laten doormailen. Voor de zekerheid de huisarts naar z'n oren laten kijken, bleek die toch beide oren erg ontstoken te hebben. Overdag nooit ergens last van gehad en snachts leek het er ook echt niet op dat ie pijn had. Dus ff laten controleren is nooit verkeerd.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Nou heeft onze dochter nooit veel geslapen, maar 3 slaapjes nu nog lijkt me wel erg veel.

Hier al een aantal weken 1 slaapje, heel soms 2. Ze is nu 12,5 maand.
    Slaapje is vaak al vroeg, ze is 's ochtends al vrij snel moe. Maar vervolgens blijft ze dus wakker tot 19:30.
    Ik zou dus wel proberen naar 2 of 1 slaapjes te gaan, en dan in de ochtend (9 tot 11 bijvoorbeeld).

4. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Hebben jullie tips om die overgang goed te laten verlopen?

5. Rombely

Rombely Niet meer actief

Nee, sorry. Gewoon proberen en echt een week volhouden.
    Mijn zoontje van 15 mnd slaapt nog twee keer, toen hij snachts steeds wakker werd ben ik ook naar een keer gegaan en hij hield het telkens wel vol tot ik hem naar bed bracht. Alleen naar een paar dagen sliep hij een hele dag omdat hij 's nachts nog steeds niet sliep. Maar dat kwam dus door z'n oortjes, anders zou het gewerkt moeten hebben.... Vind die overgang ook heel lastig en doe het eigenlijk nooit "gedwongen", doe waar je je goed bij voelt....

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk ook dat ze overdag teveel slaapt en gewoon niet moe genoeg is. Toen mijn dochter een jetlag had en overdag ook veel sliep hadden we hier precies hetzelfde.

Wat wij altijd doen om haar wakkere periodes te rekken als dat nodig is, is haar wat te eten geven. Suiker in de vorm van fruit of koolhydraten in de vorm van brood zijn hier succes gegarandeerd. Het is hier letterlijk zo dat ze soms gaapt, ik haar een mandarijn geef en ze 15 minuten later weer heerlijk aan het spelen is. Bij mn oudste hanteerden we precies dezelfde strategie, ook met 99% succes ;). Mocht ze echt niet willen eten dan doet een bekertje jus 'd orange ook wonderen hier.

Uiteraard is dit niet de dagelijkse gang van zaken, maar doen we het alleen als er een goede reden is om haar nog even wakker te houden.

7. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Misschien het middagslaapje iets later en dan het laatste slaapje laten vervallen? 3 slaapjes is nog best veel, maar als ze het nog nodig heeft.. Zou proberen die van 12.15 wat te rekken.

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou proberen de ochtendslaap te rekken naar 9.00 uur en de middagslaap naar 13.00 / 13.30. Dan op tijd eten en 18.30 / 19.00 naar bed. Succes!

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    3 slaapjes zijn veel voor die leeftijd.... vanaf 9 maanden gaan veel kindjes al naar 2 slaapjes...

Hier slaapt hij van 9:15/9:30 tot 11:00 en dan van 13:30/14:00 tot +- 15:30.... hier ging het 3e slaapje er juist goed af. Hij sliep om 16:45 steeds slechter dus na een tijdje gestopt... hij blijft dus wakker tot 19:00 en dat gaat erg goed. En (meestal) slaapt hij dan van 19:00 tot 7:00

10. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Ben sinds gisteren begonnen te rekken tot 9.30-10.00 uur, waarbij ze dan tot ongeveer 11.30 slaapt, en dan gaat ze rond 15.00 uur weer naar bed. Vooralsnog gaat dit goed...

Deel Deze Pagina