in bed leggen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by duizeltje, Apr 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 16 weken gaat niet slapen als we haar wakker (maar wel moe) in bed leggen. We moeten haar r echt slapend inleggen. Hoe kunnen we haar helpen om wel zelf in bed in slaap te vallen? Ik probeer al steeds opnieuw om haar in bed te leggen als ze gaapt en in de ogen wrijft. Ze doet dat wel even maar gaat na een paar minuten heel hard huilen. Laten huilen heeft geen nut.
    Haar oppakken wel. Ze valt dan al tuttend, huilend (zachtjes) of brabbelend tegen me aan in slaap.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Is dat al zolang ze er is, of sinds kort?

Groetjes Adrienne

3. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk al zolang ze er is. De eerste paar weken viel het niet zo op omdat ze toen drinkend in slaap viel en zo in bed ging.
    We hebben het al geprobeerd met wel wegleggen en erbij blijven zitten. Weggaan en terugkomen en proberen rustig te laten worden door te praten en aai over het hoofdje (was de tip van het consultatiebureau). Laten huilen. Met licht, in het donker. Met een muziekje. Het lijkt wel of ze in paniek raakt. Zo hard huilt ze ook. Ook als wij haar vasthouden vecht ze tegen de slaap maar ze laat het dan toch iets makkelijker toe.

Als we haar slapend in bed leggen wordt ze vaak wel weer na een kwartiertje wakker maar kan dan wel zelf in slaap vallen in bed zonder dat er iemand bij is.

4. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een aanvulling: ook inbakeren hebben we geprobeerd. Omdat ze nu tot op haar zij rolt durf ik dat niet zo goed meer. Ben bang dat ze een keer doorrolt. Dus ook dat ia geen optie meer.

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heb je het al eens met de huisarts besproken? Omdat het al heel de tijd is zou ik je dat willen adviseren. Zijn er nog meer klachten?

6. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, bedankt voor je reactie. Verder zijn er geen klachten. Ze lacht veel. Brabbelt volop. Eten en ontlasting gaan goed. Ik maak me dan ook niet echt zorgen dat het iets medisch is. Wel is ze de laatste twee nachten aan het huilen in haar slaap. echt hard haast krijsen. Het is lastig om haar rustig te krijgen. Ik bespreek dit deze week op het consultatiebureau en kijk dan of de huisarts nodig is. Bedankt voor de tip.

7. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het huilen was maar 2 nachten. Op het consultatiebureau vonden ze het niet zelf in slaap kunnen vallen niet zorgelijk. Vooral omdat er verder geen klachten zijn en ze zagen dat het erg goed met haar ging. Slapen vandaag ging goed maar gisteren prik gehad en daar sliep ze de vorige keren ook goed op. Mag ik vragen Waarom jij Het advies huisarts gaf?

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi. ..

Ik dacht eventueel aan reflux.. maar wist toen nog niet dat het verder zo goed ging met haar.

Groetjes Adrienne

Share This Page