Kan dit een allergische reactie zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Sinds vorige week krijgt onze jongen dagelijks een paar hapjes fruit
    (olvarit).
    Hij heeft altijd wel last gehad van berg op zijn hoofdje (gele schilfers) maar sinds deze week is zijn hoofdhuid ineens heel rood en schilferig/schraal geworden rond zijn voorhoofd/oren en krijgt hij nu ook weer wat schilferige rode vlekjes in zijn gezicht.

De uitslag in zijn gezicht was al weken verdwenen maar lijkt nu dus terug te komen.

Kan dit aan het fruithapje liggen?? En wat kan ik dan het beste doen? Gaat dit vanzelf weer weg?

Ik gebruik al elke dag speciale pads voor zijn berg maar het wordt steeds erger en het ziet zo zielig uit...:(:(

Moet ik me nu zorgen maken? Of stoppen met de bijvoeding?

Alle tips zijn welkom!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het zou een reactie kunnen zijn op de bijvoeding. Je kunt even stoppen ermee en kijken of de reactie stopt. Zo niet dan heeft het ws met iets anders te maken.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Het kan idd een reactie op de voeding zijn.
    je MAG gaan bijvoeden met 4 maanden, maar de kans dat kindjes dan nog reageren op bepaalde voedingssoorten is groter dan dat je nog even wacht.
    Ik zou hetgeen je nu gegeven hebt, even niet meer geven en kijken wat er gebeurt. Dan zou je dat fruit/groente hapje over een maandje of 2 weer eens kunnen geven om te kijken of het dan beter gaat.
    Wij gaan pas beginnen met 6 maanden omdat mijn zoontje KMA heeft én eczeem en dan kunnen kindjes ook erg reageren.

Als Lucas een allergische reactie heeft, wordt hij heel schraal, rood, schilferig, vlekjes en gaat hij veel huilen.

Ik zou voorzichtig gaan introduceren. Eén voedingsmiddel per 3 dagen geven. Als je dan geen reactie ziet, dan is het goed en kun je iets nieuws aanbieden. Reageert hij wel, dan zou ik dat voedingsmiddel even op een tijdelijke 'rode lijst' zetten en het over een tijdje nog eens proberen!

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Bovendien is ons geadviseerd te beginnen met groenten...dit geeft de minste reactie én omdat fruit direct heel zoet is (en dat lusten bijna alle kindjes wel) zei de KA dat wij beter eerst wat groentensoorten konden aanbieden. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor alle kindjes geldt.

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    @Heppie

Hmmmm...ik ga dit dan ook eens navragen! Anders begin ik idd gewoon eerst met groenten en kijk dan eens hoe dat gaat! :)

Hij heeft dit wel alleen op z'n hoofdhuid...geen vlekjes of bultjes op z'n lijfje ofzo. En berg heeft hij eigenlijk ook last van sinds dat hij een week of 6 oud is. Maar het viel me gewoon op dat het de plekken met berg de afgelopen dagen ineens zo rood zijn geworden!! :$
    Moet ik toch nog eens een goed middel voor vinden.....;)

Maarre.....blijven ze dan ook allergisch als ze een reactie hebben op een bepaalde fruit of groentensoort?? :(
    Hebben ze jou hier ook iets over verteld?

6. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    nee de meeste kindjes groeien er overheen.

Lucas had ook heel erg veel berg. Soms had hij ineens een 'natte' plek die dan na een paar dagen overging in Berg. Maar de laatste tijd werd het bij hem ook rood en schilferig en begon hij echt gericht te krabben met zn kleine handjes, echt heel zielig om te zien.
    Omdat wij toch al bij de kinderarts liepen vanwege zijn KMA heeft zij goed gekeken en blijkt het toch eczeem te zijn. Hij heeft het overigens vooral in zijn gezicht (bij de wenkbrauwen, slapen, en haargrens op het voorhoofd, achter de oren en achter in de nek bij zijn haargrens).
    Wij hebben een aantal zalven op recept van de arts. Eerst smeerden we ook zalf op zijn hoofd maar dat werd zo vies en vettig, dat we nu lotion hebben. Die is wel op hormoonbasis en kun je dus alleen op recept krijgen.
    wat je wel zou kunnen doen is cetomacrogol zalf kopen bij de drogist. Is niet zo duur en lekker vet.
    Ik weet niet of je kindje veel haren heeft? Ik zou het in elk geval niet in zijn haren smeren want dat is echt vet en vies.

Je zou even op internet kunnen zoeken op bijvoeden en allergie. En anders even een dietiste via het consultatiebureau raadplegen.

Maar je zoontje is pas NET 4 maanden, dus wellicht groeit hij er wel overheen hoor! Gewoon rustig aan beginnen, komt vast goed!

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow en die bergpads heb ik ook gebruikt, echt smerig he!! Ze stinken en werken voor geen meter hahaa.

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik heb je even een PB gestuurd Heppie! :)

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier bij berg van zwitsal de baby olie, 2 dagen het haar helemaal doordrenkt, en daarna was het over.

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb je al een PB teruggestuurd!

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Als de plekken rood zijn geworden dan is het ontstoken exceem en moet je het wel laten behandelen, er zijn gewoon bacteriën bijgekomen.

Ons zoontje had het ook, en we kregen een lichte hormoonzalf gemengd met fucidine (= een antibiotica). Dit een paar dagen smeren en het was zo weg.

Toen hij 1 was was het ineens over.

Zou in ieder geval wachten met vast voedsel, en met 5 maanden voorzichtig weer proberen.

Charlie

Deel Deze Pagina