Baby 5 weken huilt veel bij overdag slapen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door xElles, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    #1 xElles, 9 nov 2015
    Laatst bewerkt: 9 nov 2015
    Ik heb even een vraag met betrekking tot mijn dochtertje van 5 weken.

    De nachten gaan echt super. gelukkig.
    Overdag is het de laatste tijd een ander verhaal...

    Ze is echt heel lief en schattig en rustig. Totdat ze moe wordt en ik haar naar bed breng.
    Ik probeer al goed te letten op de eerste signalen van het moe worden (gapen, oogjes wegdraaien, langzaam knipperen) en probeer haar dan naar bed te doen.
    Zodra ze het matras aanraakt is het brullen geblazen. Ik laat haar altijd wel eventjes huilen, maar soms wordt ze bijna hysterisch.
    Als ik dan naar haar toe ga om te troosten helpt dit eigenlijk niet. Als ik haar uit bed haal en tegen me aanhou valt ze heel vaak vrijwel meteen in slaap. Maar als ik haar dan weer terug in bed leg gaat ze weer huilen.
    Op die momenten heeft ze genoeg gedronken, ze hoeft niet te boeren, ze heeft een schone luier en (volgens mij) ook geen krampjes.
    Ik weet soms gewoon even niet meer wat ik moet doen!

    Ik kan haar ook niet de hele dag bij me houden en ik wil eigenlijk ook gewoon dat ze overdag in haar bedje slaapt. In de wandelwagen of in de auto slaapt ze meteen, maar ik ben zo bang dat ze daaraan gaat wennen.
    En even laten huilen vind ik prima, maar het druist zo tegen mijn gevoel in om een 5 weken oude baby alleen in een bedje echt te laten huilen.
    We hebben ook al een speen geprobeerd en die werkt wel, maar ze kan hem zelf uiteraard nog niet zo lang in haar mond houden, dus ik ben steeds op en neer aan het lopen naar haar kamertje om die speen weer in haar mond te doen.

    Kortom... Ik word er soms een beetje radeloos van en ik weet even niet zo goed wat ik fout doe.
    Heb jij misschien de gouden tip?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Helaas heb ik niet de gouden tip voor je. Als ik dat zou hebben zou ik stinkend rijk worden denk ik.

    Maar wat fijn dat het 's nachts wel goed gaat.

    Wat je zou kunnen doen is infacol proberen. Als er wat kramp zit vinden ze het niet zo fijn om plat te liggen. Je zou ook kunnen proberen om haar in de kinderwagen te laten slapen. Het is dan wel fijn dat er een stil plekje is waar ze kan staan.

    Als ze in een drukke ruimte ligt kan dat veel prikkels geven en dan zijn ze huilerig.

    Sons willen ze ff huilen. Probeer dat gerust uit. Het beste gaat dat als je zelf bezig bent met je huishouden. Ga na tien minuten even kijken. Aai over de bol, geen oogcontact en met lage stem geruststellen. Als ze af en toe even stil is tussendoor is ze aan het proberen in slaap te vallen.

    Het is echt uit proberen..

    Groetjes Adrienne
     
  3. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Bedankt voor je antwoord!

    We hebben sinds een weekje een speentje op advies van CB. Eigenlijk was die om de voeding uit te stellen, omdat ze vrij snel na een voeding alweer kwam. CB dacht dat ze veel zuigbehoefte heeft, vandaar de speen.
    Ik baker haar nu in en zorg dat het knuffeltje dat aan het speentje zit ook in de bakerdoek zit zodat die haar speentje aandrukt (anders vakt ie steeds uit). Merk dat ze daar rustig van wordt.
    Voordat ik haar naar bed doe ga ik nog even in haar kamertje met haar in de schommelstoel zitten en als ik merk dat ze moe wordt doe ik haar naar bed.
    De afgelopen 3 dagen heeft ze ook overdag als een roosje geslapen :)

    En ik heb inderdaad al een poosje Sab Simplex wat we door de fles doen.

    Nogmaals bedankt voor je tips!
     

Deel Deze Pagina