Baby 5 weken in 1 week tijd 500 gram aangekomen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Balen dat het borstvoeding nog steeds niet lekker gaat:( is de al gekeken naar zijn drink techniek? Tongriepje? Of zeg je ik vind kolven prima? Bij mij heeft het fulltime kolven mij de das omgedaan naar 3 maanden en had graag gewild dat mensen mij toe naar een lk hadden gestuurd, vandaar :)

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Borstvoeding is nog steeds niet mijn expertise ;) Dus anderen weten het misschien beter, maar kun je niet beter meer voedingen geven dan 4 en dan kleinere hoeveelheden?

De meeste kindjes schakelen bij 4 maanden (na uitgerekende datum) ongeveer over op 4 voedingen. Jouw kindje is dan dus wel erg vroeg op de uitgerekende datum al 4 voedingen. Betekent dus wel dat hij lekker doorslaapt? :)
    Ik zou er zelf liefst minstens 5 of liever 6 voedingen van maken. En als hij er dus zelf niet om vraag misschien zelf eerder geven, om de 3-3,5 uur overdag?

Maar vertrouw ook op jezelf en je kindje, als hij groeit en tevreden is, doet hij en jij het goed!

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga dat maar even laten beoordelen door de lactatiekundige. Met z'n tonggriempje is niks mis mee hij hapt ook goed aan enkel komt er niets uit ofzo

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb op advies van cb hem zelf laten komen dan zit ik op 4 voedingen omdat hij de nacht goed door slaapt zelfs gisteren z'n kaatste fles om 19:40 en hij melde zich pas weer om half 6.
    Probleem is als ik hem om die 3 uur voed of 4 uur drinkt ie zo 150 weg hij geeft zelf niet aan dat hij vol zit .

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Wat zegt je LK? Heb je samen een plan gemaakt om hem beter te laten drinken?
    Want waarom lukt het hem niet? Krijg je wel een tsr als hij bij je drinkt?

Met 6 weken naar 4 voedingen is echt wel wat weinig....kan je de hoeveelheid niet over 5 flessen verdelen?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Melk komt op een heel andere manier uit een fles als uit een borst. Uit een borst komt eerst niets, of maar een paar drupjes, en een kind moet eerst even echt werk verrichten voordat de melk in stralen komt. Is de borst bijna leeg, dan komt de melk druppelsgewijs, en dat zijn dan hele vette druppels. Die geven een baby het teken dat het tijd is om te stoppen. Dat weten baby's van nature.
    Uit een fles komt van begin tot eind een constante stroom. Voor het einde van een fles geeft een fles geen vette waarschuwingsdruppels. Baby's kunnen zich daarom flink overdrinken aan een fles.
    Er zijn altijd uitzonderingen, maar een normale baby van 5 weken drinkt met borstvoeding meestal zo'n 6-8 keer per dag, meer kan ook.
    4 voedingen van 150cc per keer vind ik erg weinig en erg groot voor een kind van die leeftijd.

Het is niet vreemd dat je kind momenteel er erg lang over doet iets uit een borst te krijgen, dat heb je als een kind ziigverwarring heeft.

Ik hoop dat een lactatiekundige jullie kan helpen!

Deel Deze Pagina