Nikkel-allergie vanaf wanneer??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben zelf heel erg allergisch voor nikkel. Toen dit werd getest bij de dermatoloog zat er gewoon een hele krater in mijn huid na een paar dagen.

Nu vroeg ik me af of dit erfelijk is. Tobias lijkt er namelijk ook last van te hebben. Hij heeft twee plekken in zijn gezicht die de laatste 2 dagen erg rood zijn geworden en nu viel me vandaag op dat dit precies de plekken zijn waar zijn gezicht regelmatig tegen een drukknoopje aanzit.

Kan een baby al zo vroeg reageren op nikkel?!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het niet weten.
    Is het niet gewoon een plekje van eczeem?

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Allergie is zeker kan erfelijk vooral zelfdame
    Je moet ermee oppassen idd

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ben zelf ook allergisch voor nikkel. Maar wist je ook dat de wetgeving aangepast is? De concentraties nikkel in kleding/producten mogen nog maar heel erg laag nog zijn. Je zou er nu niet meer allergisch op moeten kunnen reageren (meeste mensen). Tenzij je zo allergisch bent dat je ook op contact met geldmuntjes reageert?

Ik weet niet precies wanneer, maar uit m'n hoofd ongeveer rond 2000. Sinds die tijd heb ik nooit meer last van m'n broeksknoop op m'n buik, bh-haakjes, haarspeldjes, dat soort dingen! Zelf heel blij mee geweest toen, want hoef ik er nooit meer serieus op te letten ook (echt goedkope sieraden uit china etc vertrouw ik niet maar draag ik ook niet).

Heb jij zelf wel nog last van drukknoopjes etc? Ik zou namelijk denken dat het toch iets anders zou moeten zijn bij je zoontje. Maar wie weet hoor.

5. Nee, ik heb er zelf geen last meer van ook….

Misschien is het inderdaad iets van eczeem, maar ik weet niet… Ik probeer dat telkens voor mezelf te ontkennen, want als het eczeem is dan doe je er zo weinig aan :(

Deel Deze Pagina