Minimum aantal CC's per dag en Nestle Pijamapapje aub

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door podiki25, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb al veel tegenstrijdige informatie gelezen over het minimum en maximum aantal CC's per dag. Sommigen zeggen dat het gerekend moet worden per gewicht van je baby en sommigen per leeftijd. Anderen zeggen dan weer dat het niet meer mag zijn dan 1000 ml per dag...

Onze jongen is nu 5 maanden, weegt 6.4 kg en drinkt ongeveer 750 a 800cc per dag. Als ik moet uitgaan van de regel 150 cc x lichaamsgewicht, dan zou hij minimum 960 moeten drinken. Doet hij dus niet.

Wat is nu het minimum en maximum? En ja hij plast en lacht, maar had gewoon graag geweten in cijfertjes hoe het nu echt zit...

Een tweede vraag die ik had is of jullie mij kunnen zeggen hoe dat Nestle Pijamapapje heet in Spanje? Ik zou het namelijk graag willen kopen maar het enige dat ik hier vind zijn Nestle Cereales sin gluten...

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Podiki25,

Ik zou met 5 maanden ongeveer 900 ml per 24 uur aanhouden. Krijgt je kindje ook al bijvoeding en/of rijstebloem dat hij iets minder drinkt?
    Hier vind je alle Spaanse PyjamaPapjes:
    Nestlé Bebé | Papillas cereales

groet,
    Anne

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Rijstebloem hebben we hier niet. Ik probeer af en toe wel wat lepels pap te geven maar ben hier niet consequent in omdat hij zo weinig drinkt en dan nog minder drinkt als hij de pap neemt. Sinds 3 dagen geef ik wel een fruithapje en dat gaat heel goed binnen, vindt hij lekker fris. Bedankt voor de link naar de papjes, het zijn dus wel degelijk die die ik in de winkel zag.

Deel Deze Pagina