baby wil maar niet slapen s nachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door aimee83, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik heb een tijdje geleden al eerder een topic geplaatst dat mijn baby van 4 maanden om 2 voedingen per nacht vroeg.
    Nu gaat de voedingen wel beter (gister om 12u laatste fles en vanochtend 6.30 eerste weer). Maar ze blijft ieder uur wakker worden.
    Meestal vraagt ze dan om haar speen en gaat ze weer verder slapen voor een uur.
    Het is erg vermoeiend voor ons. Wat kunnen we doen om te voorkomen dat ze ieder uur wakker wordt.
    We hebben al meerdere dingen geprobeerd:
    - s avonds in bad
    - licht in de gang aanlaten
    - pap toevoegen aan fles rond 21 u (want na 21 u neem ze niet altijd de fles meer, maar pap vindt ze niet zo lekker).
    - Spenen zijn al verwisseld.
    - Ze ligt nu in een slaapzak en onder deken
    - Haar laten huilen, maar ze stopt niet en het huilen wordt steeds erger.

Sinds een week ligt ze nu in haar eigen kamertje en in de ledikant, hiervoor lag ze naast ons in de wieg. In de wieg begon het al met niet willen slapen dus de verhuizing is niet de reden. Ze slaapt nu ongeveer sinds een maand zo slecht.

Overdag is ze een heel tevreden baby. Ze slaapt (sinds kort) ook weer goed overdag.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat zou kunnen is dat ze overdag veel prikkels krijgt. Slaapt ze op bedje of in de box overdag? Is er daarbij ook nog veel drukte, dan kan het zijn dat het daar aan ligt.

Maar het kan ook zijn dat ze zich verveelt overdag.

Tandjes krijgen zou ook al wel kunnen hoor.

Soms gaat het vanzelf weer over.

Groetjes Adrienne

3. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Hoi Adrienne,

Bedankt voor je antwoord. Het is nu inderdaad aan het overgaan en ben sinds lange tijd weer een beetje bijgeslapen:

Voor lezers met hetzelfde 'probleem':
    Wij laten onze kleine eerst 20 minuten huilen voordat we komen. Eerst kwamen we altijd bijna direct als ze begon te huilen.
    Omdat ik op allerlei forums las dat het not done is om een baby te laten huilen heb ik het nooit gedaan.
    Nu we dit wel doen neemt het huilen s nachts flink af en valt ze zaak ook tijdens het huilen weer in slaap.
    Let wel op dat je zeker weet dat er niets anders aan de hand is! Bij ons meisje was het voor de aandacht.

Deel Deze Pagina