Hallo! Ik heb een dochtertje van anderhalf en een zoontje van 12 dagen. Ik vraag me af hoe het gaat als ik met hen samen op pad wil gaan? Mijn dochtertje wil namelijk niet meer in de buggy en lang lopen gaat natuurlijk ook nog niet....en daar komt nog bij dat ik haar goed in de gaten moet houden en haar achterna moet lopen als ze een andere kant op loopt en dat is een beetje lastig met een wandelwagen in je andere hand lijkt me... Ik heb weleens gehoord van zo'n meerijdplankje maar of dat al geschikt is voor haar leeftijd? Wie heeft er tips voor me? Alvast bedankt!!!!!!! Groetjes Claudia
Volgens mij klopt je onderschrift niet helemaal. Ik zou je dochter in de buggy zetten en dan de kleine in een draagdoek. Wij hadden destijds voor dit "probleem" een duowagen gekocht. Een meerijdplankje zou voor ons in ieder geval niet geholpen hebben. Ze moeten dan toch best lang blijven staan in dezelfde houding.
bedankt voor jullie reacties! klopt onderschrift klopte niet helemaal....al veranderd! Draagdoek ik misschien wel iets!!
er zijn toch ook meerijdplankjes waar je kindje op kan zitten...mss kan ze dat wel volhouden... anders een draagdoek zoiets...ik zit dit ook al te bedenken, voor als er een 2e komt..
Ik zou een duowagen doen, is ideaal! Martijn en Emma schelen 15 maanden en ben heel blij dat we hem hebben, Martijn liep ook nog niet los toen. En nu Martijn bijna twee is zitten ze er nog iedere dag allebei in. We hebben hem toen via marktplaats gekocht.
Ik kan een duowagen ook van harte aanbevelen. Hier schelen de kinderen 19 maanden met elkaar en ik gebruik de duowagen nog iedere dag met heel veel plezier. Dochterlief kan zelf lopen als ze dat wil, maar als ze moe of lastig wordt dan kan ze lekker in de wagen zitten. Ideaal! Mij persoonlijk lijkt het lastig om je baby in de draagdoek te hebben en je oudste te laten lopen. Ik vraag me af hoe je dat dan doet als je bijv moet bukken om een veter te strikken of als je achter de oudste aan moet rennen omdat ze aan de overkant van de straat iets heel interessants ziet.
Wij hebben een duotadem, ook hebben wij een fietskar, ideaal ding, tussen mijn zoon en dochter zit precies 1,5 jaar ! en als hij niet in de buggy wil of in de fietskar.... pech... sorry hij moet of netjes meelopen, doet hij dat niet zet ik hem in de buggy, dan huilt hij maar even, vaak geef ik hem een lekker choco crossantje van de bakker in de buggy, is hij ook wel even zoet mee,
Ja, met de wagen erachteraan rennen is veel makkelijker, of de wagen met baby laten staan en achter je dreumes aanrennen, of je dreumes verplichten in de buggy te blijven zitten....Klinkt inderdaad makkelijker . Veters strikken? Mijn peuter draagt geen veterschoenen, en anders leg ik er een dubbele knoop in. Bukken met een draagdoek kan sowieso gewoon hoor.
Weet je wat wel nog een optie kan zijn? Een duowagen en dan je dreumes zo'n polsbandje laten dragen, of een tuigje, zodat zij niet ver bij je weg kan lopen.
Draagzak/draagdoek voor de kleine. Is echt heerlijk, hoor. Ik had er eentje voor mijn dochtertje en heerlijk je handen vrij tijdens het winkelen. Wanneer ik straks bevallen ben ga ik ook voor een draagdoek. En dan mijn dochtertje in de buggy. Een duowagen spreekt me niet aan, vind die dingen zo groot. Met een buggy loop ik soms al te klagen in winkels
Jeetje Angelina, wat een heftige reactie. Misschien dat het verkeerd overkwam maar ik probeerde gewoon mijn mening te geven zonder iemand aan te willen vallen. En ja, ik verplicht mijn peuter af en toe om in de wagen te gaan zitten. Hiermee voorkom ik dus dat ik achter haar aan moet rennen. Ze is het hier natuurlijk niet altijd mee eens maar daar is ze ook een peuter voor. Gelukkig duurt zon boze bui ook nooit lang. Ik vind veterschoenen juist makkelijk omdat ze schoenen met klittenband of gespjes binnen de korste keren zelf open heeft gemaakt. Met een dubbele knoop gaat dat niet zo makkelijk. Een draagdoek is gewoon helemaal niets voor mij. Ik heb het geprobeerd maar ondanks allerlei goed adviezen en hulp blijf ik het heel ongemakkelijk en oncomfortabel vinden. Wel fijn dat jij een draagdoek met plezier gebruikt. Zo zie je maar weer; zoveel mensen zoveel meningen.
Wij hebben in het begin een draagdoek gebruikt voor onze jongste dan de oudste(toen 18mnd) in de wagen. Heel erg handig en vooral erg knus. Het is wel lastiger om met een baby van een week in de draagdoek achter een dreumes aan te moeten rennen. Je bukt toch wat minder makkelijk en het tillen van je dreumes is ook wat wennen. Nu hebben we een duowagen en ik moet zeggen dat ik dat nu met de kou en gladheid wel fijner vind. Geen risico op vallen. Nou ja niet met de baby in elk geval. Ook ligt hij nu niet in de wind.
ja iedereen een andere mening, das juist fijn omdat ik dan verschillende tips en adviezen krijg...hoe meer hoe beter!!
Hoi Hoi, Een draagdoek is handig de eerste maandjes maar met een dreumes die alle kanten oprent lijkt het mij niet ideaal. Ik heb een duowagen (en gelukkig een hele luie dreumes die het heerlijk vind om gereden te worden) dus bij ons is een duo wagen ideaal. En wat iemand anders ook al zei met een duo wagen kan je de oudste af en toe laten lopen en als ze moe worden in de wagen...overigens hier geen problemen met de duowagen in winkels. De enige winkel wat nog weleens lastig is is de kruidvat maar daar ga ik wel heen als ik alleen ben....ik denk dat je gewoon eens wat moet proberen. Ik heb alle duowagens geprobeerd. Gewoon via marktplaats en beviel het me niet dan verkocht ik hem weer door (meestal gewoon voor de zelfde prijs ) en dan probeer ik weer wat anders. Nu uiteindelijk een duowagen naast elkaar van x adventure ideaal ding.....succes
Ik vind een draagdoek/zak en buggy ook niet werken. Hier zit er 19 maanden tussen en wij hadden ook een duowagen. In het begin erg makkelijk aangezien de grote stukken die we ook met de hond lopen. Vanaf 2 jaar zat de oudste er nooit meer in en gebruik ik alleen nog maar een gewone buggy voor de jongste. Oudste loopt mee, of gaat op dr loopfiets.
wij gaan ook voor de duowagen..als hij dan wilt lopen gaat ie lekker zijn gang en als hij moe is komt hij maar weer lekker zitten/liggen
Vind je? Was niet heftig bedoeld anders hoor. Waren gewoon tegenargumenten. Sorry, mijn geschreven woorden komen vaker voor anderen heftig over, zonder dat dit zo bedoeld is.