Hallo mama's! Mijn zoontje is zo vlot aan het ontwikkelen... alles komt maar achter elkaar en als hij iets nieuws kan moet dat ook heel de dag. (Kruipen; op trekken aan alles, staan, lopen aan de hand) .....en 's nachts! Hij wordt niet echt "wakker-wakker" zeg maar, maar gaat huilen en staan. Op zich wacht ik wel even met gaan, maar toch ga ik vrij snel ff neerleggen en speentje en meten is hij weer in slaap. Alleen de ene keer slaapt hij prima door een de andere dag 6x eruit of iets een de laatste tijd gebeurt het toch steeds vaker paar x eruit.. Nu heb ik met 4 mnd de 10 minuten regel toegepast. Eerst checken of er niks is, dan 10 min weg zijn en vaak sliep hij weer binnen 3 minuten of iets. Zo heeft hij leren doorslapen zeg maar! Maar nu twijfel ik, moet ik nu moet weer de 10 minuten regel toepassen? Hij heeft een net schema en een slaapritueel... neem geen niet bij me in bed. Wat dat betreft ben ik consequent. Maar hiermee weet ik t ff niet ! Ervaringen en tips zijn welkom!
Als hij staat, neerleggen en weer verder laten slapen. Dit is een fase die je uit moet zitten, het gaat vanzelf weer over.
Ben bang dat je dit zult moeten uitzitten totdat hij zelf weer kan gaan liggen.... 10 minuten regel heeft hierbij geen enkel effect vermoed ik
Jaa kan het me niet goed herinneren van m'n oudste! Maar denk t ook.. Ben bang dat hij anders aleen maar meer wakker wordt!
Hier gaat ze ook staan in bed in haar slaapzak, maar ze durft niet terug. Dus ik ga er toch maar heen. Overdag moet ik haar ook continue overal wegplukken omdat ze weer ergens staat en ik haar moet helpen ze heeft zich 1x laten vallen en haar kont bezeerd dus dat gebeurd d'r niet weer hahaha
Hier ook kleintje 10 maanden slaapt wel naast mij Zijn ledikant staat tegen mijn bed aangeschoven en hij word ook vaak wakker op handen en knieeen en gaat dan roepen als ik hem meteen pak en speen erin dan slaapt verder Hij krijgt nog wel 2 voedingencik geef bv Maar hij ontwikkeld ook snel met 8 maanden optrekken nu loopt die langs de bank en gaat ook zelf zitten en kruipt goed hij wilt vaak gewoon loslaten en denkt he ik kan wel lopen hahaha dus heel dag achter hem aan anders valt die gewoon zo op ze hoofd Je moet hier even doorheen denk ik als ze eenmaal lopen is het anders weer
Vaak is opnieuw neerleggen wel de gemakkelijkste optie. Vaak slapen ze dan zo weer in. Wanneer je 10 minuten gaat wachten is hij misschien al zo wakker dat verder slapen moeilijker gaat. Wanneer hij al echt wakker is en steeds opnieuw gaat staan, kun je de 10 minuten regel wel weer toe gaan passen.
Ik zou hem ook gewoon weer even neerleggen en instoppen. Je kan hem inderdaad een poosje laten huilen en zien of hij zelf weer gaat liggen, maar mijn zoontje bleef dan vaak ook alleen maar langer wakker en kwam moeilijker in slaap. Doordat ze dit nog half in hun slaap doen slapen ze vaak snel weer verder als je ze gewoon weer neer legt. Overdag deed hij het hier ook, maar dan liet ik hem vaak wel even zelf tobben. Hij liep minstens 10 rondjes door z'n bed voordat hij ging slapen. Heeft hij een paar weken gedaan en nu staat hij eigenlijk nooit meer in z'n bed. Zelfs niet als hij al wakker is 's morgens. Hij blijft gewoon liggen tot ik z'n kamer binnen kom, dan gaat hij staan zodat ik hem eruit kan tillen.
Herkenbaar! Ik geloof dat mijn man een paar keer zn arm in zn knieholtes heeft gezet en hem zo geleerd dat zn beentjes knikken, zodat hij weer kan liggen en we lieten z'n speentje zien, die legden we dan neer, dan wilde hij daarheen en zo liet hij zich na een paar keer zakken en snapte dat hij zelf terug kon. Daarvóór heel vaak speen in en weer neergelegd, heel vermoeiend.
Ook hier was dat een paar weken het geval. Op een gegeven moment weten ze zelf hoe weer moeten gaan liggen, en hoef je er niet meer uit Even doorzetten dus, succes
Ja indd hij moet t even leren! Effe erdoorheen maar! Arme vent hihi Kan overdag meer oefenen zelf weer te gaan zitten/liggen.. en verder zo snel mogelijk neerleggen en de 10 min regel wanneer hij best wakker is! Goede tips! Fijn om te horen dat veel kindjes er last van hebben!
Nou inmiddels slaapt hij weer beter en gaat volgens mij niet echt meer staan of gaat weer liggen! Wel paar x op z'n buikje geslapen, zo schattig! Maar gelukkig gaat t weer beter!