Baby 5 weken op verzoek voeden of schemA?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

En omdat je mm geeft kun je dus gewoon onbeperkt kleinere flesjes geven.
    150cc per kg geldt als een richtlijn voor kv, voor premature baby's wordt dit ook aangehouden voor moedermelk, omdat een prematuur minder goed op verzoek kan drinken (vaak helemaal niet drinken) en de baby wel overvloed kan worden (maag van een baby geboren voor 37weken is helemaal niet ingesteld op melk).
    Maar als hij al 5 weken is kun je hem net zovaak moedermelk geven als hij wil. Ik zou alleen niet zoveel per keer geven.

2. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tjnx lady's hij slaapt nog sinds z'n voeding van 10 uur zodra hij wakker is ga k hem 90 cc gegeven

Soms heb k niet genoeg melk dan geef k kunstvoeding moet ik dan in totaal 90 cc geven dus 70 water en 2 schepjes ? Of 90 cc water
    En mag k hem met z'n laatste voeding meer geven

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Borstvoeding/moedermelk mag je onbeperkt geven in tegenstelling tot kunstvoeding. Daarom is voeden op verzoek met moedermelk ook veel gemakkelijker. Je kunt niet teveel geven.

Maar aangezien jij het per flesje geeft, zou ik ook kleinere flesjes per keer geven en dan lekker op verzoek! Ookal komt je kindje om de twee of drie uur, gewoon geven wanneer het er behoefte aan heeft.

Succes!

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    90 cc opgedronken en hij sabbelt nog op z'n handjes maar huilt niet?? Moet ik daarmee iets doen

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Dat is zuigbehoefte, als hij met sabbelen op zijn handjes tevreden is dan is dat prima.

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Sluit me bij de andere dames aan, vaker kleinere hoeveelheden aanbieden idd :)

7. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij kan z'n handjes niet altijd vinden. En huilt nog
    Ik weet me echt geen raad meer omdat ik z'n honger signalen niet herken !

8. kleinesara

Het kan ook even wennen zijn hoor, zijn maag is gewend geraakt aan die 150 en dan is dit best een verandering. Maar qua voedingsstoffen heeft hij aan 90 meer dan genoeg.

9. kleinesara

En wat voor speen heb je gebruikt? Eentje waar het makkelijk uit komt of eentje waar hij echt flink zijn best voor moet doen? Hoe lang heeft hij over de fles gedaan? Allemaal zaken die samenhangen met voldaan zijn aan het eind van een voeding. Als een baby bijvoorbeeld in 10 minuten zonder moeite een flesje leegdrinkt is hij daarna niet voldaan. Dat ligt dan niet aan de hoeveelheid voeding want die was genoeg, maar zijn zuigbehoefte is nog niet voldaan.

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben nog 40 cc gaan opwarmen hij huilt zonder z'n speen

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon de d'r Brown speen erop welke speen adviseer jij?

Hij zuigt zo op z'n speen dat hij boos wordt

12. kleinesara

Ik heb geen verstand verder van soorten spenen, ik heb nooit flessen gegeven. Het best is een zo klein mogelijk gaatje in de speen maar welk merk speen dat is weet ik dus niet.

13. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Deze is klein deze werd me ook geadviseerd in t ziekenhuis.
    Ben toch 40 cc erbij gedaan en hij is tevreden aan t drinken
    Ga hem 130 bieden hij heeft er gewoon behoefte aan want onzekerheid maakt me gek bel
    Morgen ook cb
    Hij huilde ondanks de speen

14. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom probeer je hem niet live aan de borst te krijgen? eventueel na de fles voor de zuigbehoefte bij jou aanleggen?

15. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij krijst al sinds ik hem die 90 cc gegeven terwijl het een super tevreden kindje is.
    Net uiteindelijk 30 cc kunstvoeding gegeven kreeg hem niet stil.
    Fa toch maar door met 150 cc en
    Dat 4x als hij meer wilt laat hij dat wel weten
    Bedankt voor jullie tips en advies

Deel Deze Pagina