Onze derde spruit heeft overdag veel moeite om in slaap te komen.'s Nachts is het geen probleem en slaapt ze zelfs al door, maar overdag duurt het gemiddeld een uur voor ze in slaap valt. Ze valt wel in slaap, maar schrikt om de haverklap wakker. Ik heb haar al met haar armpjes ingebakerd, maar het wakker schrikken blijft. Of ze nu in de kinderwagen beneden of boven in haar wiegje ligt, maakt niet uit. Iemand een idee wat het kan zijn, ik word er namelijk wel moe van, loop gemiddeld per slaapje zo'n 10 keer naar boven om haar te troosten of een speentje te geven.
Ik zou kijken of ze misschien wel op haar buikje wilt slapen overdag. Dit hielp bij onze dochter ook heel erg.
Mijn zoontje is 4 weken, ook hetzelfde probleem. Buikslapen helpt zeker alleen niet bij elk slaapje helaas. Zoontje is zes uur wakker geweest vandaag! Slaapt ze op je borst wel snel in? Het bedje voor verwarmen met een kruikje helpt ook wel eens of stofzuigen....
Op de buik laten slapen doe ik liever niet, ze is nog maar 5 weken. Ik heb haar nu in de draagdoek, maar ook dan wordt ze steeds wakker, maar het scheelt wel een hoop heen en weer lopen. Voor overdag doe ik dat alleen niet, want ik vind het vrij zwaar doordat ik een keizersnede gehad heb en de kleine meid al 6 kg weegt.