Onze dochter heeft uitslag rond haar mond. Ik ben hiervoor bij de dokter geweest, maar die doet er niks aan. Ik dacht misschien zijn er moeder die dit herkennen en toch de oplossing weten. Soms is het erg rood en soms is het rustig, maar als ik er geen zalf op doe dan hangen de velletjes er los bij. De hele huid is kapot. Als ze gaat slapen gaat ze er ook nog met haar knuffeltje overheen wrijven, dit proberen we te voorkomen, maar we hebben al geprobeerd haar iets anders te geven. Ze gaat helaas niet slapen zonder het knuffeltje en blijft doorhuilen tot ze hem heeft. Wie herkent deze rode uitslag/exceem oid en wat is er aan te doen?
och arm...lijkt wel een heel heftige reactie op iets wat ze eet....en dat gecombineerd nu dat het exceem is geworden. Mijn zoontje heeft zulke plekken op zijn armen benen en romp....vuur rood als hij iets eet wat hij niet tegen kan (tomaat) en ging alleen weg met hormonen creme....en smeren, smeren, smeren....dikke vaseline creme...... 3x daags zodat het niet droog kan worden en jeuken. Ik zou toch eens echt even je HA terug aan de oren gaan trekken hoor, dit is zielig! ze heeft geen speen? En waar is het knuffeltje van gemaakt...misschien kan ze daar wel niet tegen
Hoi Happygirl, Ik herken het niet, mijn dochter heeft ook eczeem, maar dit is nooit zo rood als wat ik bij jouw meisje zie en ook niet rond haar mond. Maar dat ik toch reageer is omdat ik het raar vind dat de huisarts er niks aan doet? Ik vind het toch wel erg rood. Heeft ze er veel last van? en alleen rond haar mond? Ik zou bijna denken iets van een allergische reactie op drinken of voeding? Omdat het rond haar mondje zit?
ze duimt en heeft geen speen, dit was wel op een erg moment, hierna heeft ze gedoucht en was het erg rustig. Ze heeft het nu een week of 4 denk ik, maar ze eet hetzelfde als voor die tijd, kan niet echt van iets komen denk ik. Ik heb wel hormoonzalf maar daar wordt het niet echt beter van denk ik zelf? Hoelang moet je daarmee smeren voordat je verbetering ziet? Want de dokter heeft inderdaad gezegd gewoon vet houden en als dat niet werkt eventueel hormoonzalf (en die had ik nog dus heb ik gebruikt, maar niet zolang). Ik denk er ook aan om terug te gaan naar de huisarts, ik vind het zo zielig al denk ik niet dat ze er erg veel last van heeft. ze krabt niet en is vrolijk, alleen net voor het slapen in bed zit ze er even aan. Knuffeltje is een stoffen doekje, zo'n tutpopje
Kwijlt ze misschien veel? Lijkt toch op eczeem waarbij een schimmelinfectie is gekomen. Ik zou toch die hormoonzalf eens proberen en eventueel gecombineerd met een schimmeldodend middel. Je zou dan bijv Daktacort kunnen gebruiken.Is een lage klasse hormoonzalf. Ik zou wel terug gaan naar de huisarts want ik vind het er wel heftig uitzien.
2x daags smeren dan zou je verbetering moeten zien na zeker 3 dagen... maar euh hormoon zalf van jezelf? je weet dat die maar maximaal 3 maanden open houdbaar is??? Daarna werkt hij gewoon niet meer, dus heeft het weinig zin om die te smeren...zowiezo vind ik het gevaarlijk om medicijnen (want dat is dat ook) te gebruiken voor iemand anders... Maar na het douchen was het dus rustiger? Vreemd, mijn ervaring met exceem van zoontje is na het douchen of bad dat het juist opvlamt door het water.... Zou er toch eens naar laten kijken nogmaals hoor, en vraag echt iets wat er geschikt voor is, nieuwe creme...en blijven volhouden met smeren, echt 3a4 maal daags....soms nog vaker omdat het om de mond zit en dus snel we geveegd word of door kwijl of door doekjes enz... Absoluut geen zeep meer gebruiken op die plek..geen billendoekjes of snoetenpoetsers....Haar doekje uit koken en niet wassen met wasmiddel of wasverzachter, maar met azijn....(dan zitten er geen middelen in die ook allergische reactis zouden kunnen opwekken) En ze duimt dus....tsjah daar kan je weinig tegen doen...goed dik insmeren voor het slapen gaan met bepanthen (die je ook op je tepels mag doen bij bv, want die mag je kindje in de mond krijgen....) Of vragen om speciale creme die vettig houdt en ook in mond regio gebruikt mag worden. mijn ervaring, ga naar de apotheek en vraag er daar naar, ze helpen je goed..mijn ha zei me alleen maar smeren met vettige creme en ik stond buiten........:x Succes met vinden wat het nou is..en echt ga terug naar je ha, vraag om nieuwe en goede hormoon creme!
nee ook van haar, ze had hiervoor aan de zijkant van haar hoofd exceem maar dat is verdwenen nadat ze krentenbaard heeft gehad. nu is het bij haar mond teruggekomen :S het is dus haar eigen zalf pas voorgeschreven door de huisarts, heb nieuwe tube gekregen toen ik voor haar mond ging. Nou zo ging het hier dus ook, huisarts zei smeren met vettige creme en dan sta je weer buiten, maar had dus wel een nieuwe tube meegekregen, toch maar gebruiken paar keer per dag.
ja idd 3x per dag hormoonzalf smeren en voor de rest tussendoor smeren met een creme van ROC die ik op advies van de etos had gekregen. blijft wel een beetje gebarsten af en toe en gaat nog niet helemaal weg, de vlek blijft wazig maar is bijna huidskleur en al een stuk kleiner dan op deze foto.
Dan is het in ieders geval rustig...hij blijven de vlekken ook hoor...trekken nooit helemaal weg Mijn dochter is nu vijf en daar zijn de vlekken vrijwel weg! Die vlammen alleen eens een keer op als ze iets op heeft waar ze op reageert, maar verder zie je ze eigenlijk niet meer. Dus hou hoop!