Het is al een paar keer gezegd, maar ook ik zeg: doen! Ook hier ervaring met een niet-slapende huilbaby. Echt meid, het zal je zo goed doen om even een nachtje te kunnen slapen! Dan heb je weer bijgetankt en kun je er weer helemaal tegenaan Het maakt je geen slechte moeder. Je bent juist een goede moeder door nu even goed voor jezelf te zorgen. Je zal je als herboren voelen, echt waar!
Doen! Ik heb dochter een keer om 4 uur 's nachts naar mijn ouders gebracht, omdat ze al uren aan het janken was en we haar niet stil kregen (was ze een paar maanden oud). Toen ik bij m'n ouders op hun slaapkamer stond, en ze opa zag (die werd wakker en draaide zich om, vragend wat er was) begon ze te lachen! Als je een achterban hebt die je kleine een nachtje wil opvangen, zodat jullie even kunnen bijtanken, moet je hier echt af en toe gebruik van maken. En je vooral geen slechte moeder voelen, want goede moeders weten wanneer ze ook even hun eigen behoeften voorop moeten stellen in plaats van zich altijd weg te cijferen.
Een beetje mosterd ben ik maar: ik zeg doe! Jij kunt weer een leukere mama zijn als je wat uurtjes ononderbroken hebt geslapen en je baby krijgt er echt niets van om een nachtje door een andere liefhebbende persoon te worden verzorgd.
Nou vrijdag gaat ze nachtje logeren. M'n moeder zei al als je niet zonder d'r kan kom je d'r gewoon weer halen.
Mijn ouders wonen ver weg en kwamen hier, maar die komen af en toe een nachtje voor ons waarnemen, ook die eerste weken al een keertje. Doen, want een uitgeputte moeder, daar heeft niemand wat aan. Verder: heb je voor overdag al een draagdoek geprobeerd? En is het misschien ook verstandig om met je man af te wisselen? Om en om nachtdienst en de ander dan ergens anders slapen waar je geen last hebt van de nachtvoedingen?
Zo wat heb ik lekker geslapen vannacht!!!! Dochterlief heeft zich natuurlijk voorbeeldig gedragen en meer geslapen dan dat ze hier ooit doet haha. Maar ik ging om 20 uur mn bed in en kwam er vanmorgen om 10 uur weer uit. Heerlijk! Ik kan dr weer tegen aan
Met 5 weken kon ik dat écht niet. Ook al had ik een baby die veel huilde, weinig sliep en ikzelf een HB van 4 had, no way dat ik dat kleintje uit logeren ging doen. Ik vind dat baby's op die leeftijd bij hun papa en mama 'horen' . Maar prima dat jij dat wel kan, en fijn dat je even hebt uitgerust
Zeker doen! Was ook erg blij toen met het aanbod van m'n ouders. Heerlijk even bijtanken. Niet alleen goed voor jezelf maar ook voor je relatie, tenminste bij ons. We zaten vaak te vitten ivm slaap tekort!