Hij wilt overdag niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SteffieD, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Zoals de titel het zegt wilt mijn zoontje totaal niet slapen overdag!
    Hij is nu 10 weken oud. Hij slaapt wel als we 'onderweg' zijn in de maxi cosi. Ik probeer zoveel mogelijk een ritme aan te houden qua slapen overdag: slaapzakje aan, wakker in bed leggen (als hij moe oogt) en dan valt ie wel in slaap maar na 20min is het krijsen en klaarwakker. 's avonds/'s nachts slaapt ie juist erg goed. Hij gaat rond 18.30u/19u naar bed en om 23u/00.00u nog een fles en dan meld ie zich weer rond 06u voor een fles en slaapt ie nog tot 9u. Het kan toch niet zo zijn dat hij geen slaap meer overdag nodig heeft? Hij is vanaf 17u ook erg vervelend omdat hij zo moe is!

2. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar maar helaas geen gouden tip behalve een extra rondje lopen ald je echt wil dat hij slaapt en dan bij thuiskomst hopen dat hij zijn ogen nog even dichthoudt. Mijn zoon is inmiddels bijna 9 maanden en pas nu hij en maandje fanatiek kruipt wil hij (meestal) smiddags wel tussen 2 en 3 een uurtje slapen. Ik heb met 4 maanden ook opgegeven hem in de middag in bed te krijgen, sliep die tijd hooguit een kwartiertje aan de borst. Denk dat sommige kindjes het gewoon minder nodig hebben. Als ze echt moe zijn vallen ze uiteindelijk wel om ten slotte ;)

3. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    zal het er aan liggen dat het jongens zijn? :D
    Ik heb precies hetzelfde gehad, en nog steeds heeft ie veel energie..
    Met mijn meiden was het anders.. die sliepen zo nog 3 a 4 uur
    en dat dan ook 3x op een dag.. plus de nacht doorslapen.. echt luxe vergeleken met ons mannetje :D

4. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ben blij te lezen dat mijn mannetje geen uitzondering is! Vind het zo gek want ik merk dat ie wel slaap nodig heeft overdag maar misschien heeft ie genoeg aan korte hazeslaapjes.. Vind het wel zwaar hoor want je kan helemaal niks..(huishouden enz..) en 's avonds ben ik zo gesloopt, geen zin om dan nog heel de boel te gaan dweilen 😂

5. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jup haha, "feest" van herkenning. Duidelijk moe, dan eind-de-lijk kort slapen en dan weer klaarwakker. Huishouden is dan inderdaad een crime, merk het nu af en toe nog. Ik probeer altijd in het weekend (hoe graag ik hem dan ook bij papa zet en eens lekker een bork ga lezen), de "grote" dingen in huis te doen zoals grondig dweilen (ipv snel zwabberen), keuken of badkamer grote beurt, strijken etc. De rest van de dingen doe ik on-the-fly wanneer hij zich even in de box vermaakt, afwassen doe ik tijdens het koken, na zijn lunch laat ik hem iets langer in de kinderstoel om te kunnen stofzuigen enzovoorts. Krijg ik iets niet af is het jammer, einde van de avond is toch echt tijd voor mezelf (dat even dat ik nog wakker ben haha) morgen weer een dag toch ;)

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Zo is dat.. maar dat gesloopt voelen herken ik wel..
    zeker in deze tijd van het jaar, helpt bij mij ook niet echt mee..

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    oudste deed ook alleen hazenslaapjes..
    maar wij hadden het geluk dat ze het verder prima vond om in bed te blijven liggen.
    we hoorden haar alleen als ze honger had.
    verder kwam er geen geluid uit.
    heeft hij geen krampjes oid wat hem uit zijn slaap houdt?
    en soms zijn er gewoon van die baby's die niet zo heel veel slaap nodig zijn.
    de jongste heeft ook een tijdje overdag erg moeilijk geslapen maar zolang dat maar overdag was vond ik het best.
    zolang ze snachts maar slaapt denk ik dan..

8. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies! :D

9. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ja gelukkig slaapt ie 's nachts wel goed! Ook direct verder slapen na z'n flesje van 23u en hij slaapt nu sinds 4 nachten door tot 6u. Ook ligt hij er ook al vrij vroeg op dus hebben wel altijd 'avond'.
    Hij heeft naar mijn weten geen krampjes ofzo.. Is een vrolijk manneke..

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier was dat ook toen ze zo jong was.. Toen was er geen ritme, nu eigenlijk nog niet :)

Slaapjes overdag gingen pas goed toen ze 7 maand werd, toen kon ik ze ook pas wakker in bed leggen

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Mijn meiden doen niks onder voor mijn jongen wat dat betreft, jongste is nog erger, 15 maanden en slaapt helemaal niet meer overdag (behalve als ik met de auto weg moet wat niet vaak is).

Als baby sliepen ze alle 3 ook erg weinig overdag. Niks leek te werken (bed/box/slaapzak/draagdoek/etc) dus ik had de moed ook maar opgegeven en genoot als ze wel een keer "lang" sliepen :D Snachts sliepen ze over het algemeen wel goed, dus iets medisch was het niet.

Misschien een tip om hem na 17.00 in bad te doen als hij jengelig word?

12. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ja dat doe ik ook wel maar na het badje is hij nog steeds jengelig.. Het enige wat dan helpt is een fles en naar bed. Daarom ligt hij er altijd rond 18u, 18.30u al in.. Hij valt dan ook direct in slaap totdat ik hem wakker maak voor z'n fles van 23u.. Dat is misschien weer het voordeel van overdag niet slapen, slapen ze 's avonds wel goed.. Overigens denk ik misschien dat zijn kamertje overdag te licht is.. Hebben geen rolluiken enkel een rolgordijn en die houdt niet heel veel licht tegen..

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dat licht was hier ook een groot probleem, dus hoppa kamer verduisterd en probleem was al een heel gedeelte opgelost.
    Hier tijdelijk dikke badlakens voor het (dak)raam gehangen en toen we verhuisd waren een goed verduisterend gordijn gekocht.
    Hij slaapt nog steeds het beste in een donkere kamer.

Deel Deze Pagina