Baby (5 weken) wil alleen maar bij ons zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bailief, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Bij de puckababy zitten de armen niet tegen het lijf aan gewikkeld. Ze kunnen hun armpjes echter niet boven hun hoofd doen, dus niet maaien. Werkte hier heel goed. De pacco-doek is ook heel goed. Inbakeren is niet slecht voor de heupen, alleen als je heupdysplasie hebt of het kind nooit uitbakert en vrij laat bewegen.

Kleinesara, ik vind dat je TS niet serieus neemt. Zij geeft aan dat het momenteel te veel voor ze is en ze op hun tandvlees lopen. Jij loopt daaraan voorbij en zegt alleen maar dat ze zo door moeten gaan. Terwijl duidelijk is dat de huidige situatie voor TS niet werkt.
    Je praat iemand dan volgens mij alleen maar een schuldgevoel aan.
    En in het kader van die wiegendood waar jij het over hebt, wordt het ook afgeraden om je kind bij je in bed te laten slapen.

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

TS, je kunt op marktplaats ook kijken voor inbakerdoeken. Een klittenbandsysteem zoals de pacco of puckababy is erg handig. Met losse doeken inbakeren is natuurlijk ook prima, maar dan is het wel handig als iemand je het leert.

3. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Dat bedoel ik dan in de zin van dodelijk.. neem aan dat er geen inbakerdoeken op de markt komen als het dodelijk kan zijn voor een kind.. ik was niet helemaal duidelijk daarin :)

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar zelfs dat, kijk als iets nou 10% van de kinderen zou doden, dan zou iets echt niet meer verkocht mogen worden (mag ik hopen), maar veel dingen zijn niet zo dodelijk, of maar een beetje schadelijk en die worden gewoon verkocht, zonder waarschuwing. Kijk naar sigaretten (hoewel daar nu wel een waarschuwing op staat, alcohol, junkfood etc.) en op het gebied van baby's; loop stoeltjes (die zijn zelfs in sommige landen verboden) en sommige draagdoek en/zakken, bijv. de lodger shelter waarbij wordt geadverteerd met een houding waaraan baby's zijn overleden.

Dus dat iets verkocht wordt beteken niet dat het veilig is of dat er geen nadelige/schadelijke consequenties aan kunnen zitten, helaas maar waar.

In sommige gevallen ben je zelfs met die nadelige gevolgen beter af, maar dan kun je je maar beter wel bewust zijn van de risico's.

Voor To: ik weet niet hoeveel inbakeren bij jullie gaat helpen, maar wat betreft samen slapen; in het begin deed ik ook nauwelijks een oog dicht met hem naast/op mij, maar het ging steeds beter. De cosleeper konden we in het begin nog niet gebruiken, maar gaf wel wat meer comfort, want hij kon zo meer naar de rand, zonder dat hij eruit zou vallen.
    Ik sliep vrij goed met hem op mijn zij en zijn hoofdje op mijn arm (ook op zijn zij). Ik had dan gewoon kleren aan en dekens tot mijn heupen en geen kussen.

5. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Hahah.. ik ben me verder wel bewust van dingen hoor.. en niet op zoek naar een discussie om op in te gaan.. ga ook heus niet zeggen dat ik gelijk heb.. zei het gewoon zoals ik dat dacht..

6. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat me ook niet zozeer om het inbakeren, daar heb ik niet zo'n sterke mening over, behalve dat ik er zelf niet voor gekozen heb.
    Maar ik lees het zo vaak, over allerlei onderwerpen 'ach, als het echt schadelijk was, zouden ze het niet verkopen'. Nou, mooi wel dus.
    Probeer verder ook geen discussie uit te lokken :)

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik ga even compleet over de discussie heen. ;) Ik las iets over een swaddle me. Die hadden wij en daar heb ik goede ervaringen mee. De zomerversie is heel dun en van katoen dus ook ademend.

8. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Ik snap jouw punt heel goed.. wil hiermee alleen niet overkomen dat ik zo over alles denk.. zeker niet.

9. Rosareentje

Rosareentje Niet meer actief

#49 Rosareentje, 16 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2014
    Ik had onze dochter ook de eerste weken bij ons in bed liggen, omdat ze binnen 5 minuten weer begon te huilen als ik haar weglegde. Ik was doodop in de eerste kraamweek, dat zelfs de kraamverzorgster zei dat ik haar gewoon bij me in bed kon houden. Een moeder gaat uit instinct echt niet op haar kindje liggen. Ik viel in slaap en als ik wakker werd, had ik me ook echt geen vin verroerd en lag ik nog precies hetzelfde. Wel had ik een kussen achter de rug van mijn partner gelegd, zodat als hij zich zou omdraaien, niet op de kleine terecht kwam. Wel vereist dit een bed met het formaat van 180 cm breed. Man, kussen, baby en moeder... Ikzelf sliep zonder kussen, met een badjas aan, waar de kleine ook tussen sliep, tegen me aan. Zo bleef zij lekker warm en hoefde ik het dekbed ook niet zo hoog op te trekken.

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Heb ik ook gedaan hoor in de kraamweek dat is ook heel fijn voor zo'n kleintje die net uit de buik is. Klopt dat je er instinctief niet op gaat liggen. Wel is er een risico met kussens e.d. maar dit is een kwestie van een veilige situatie creëren zoals eerder genoemd is.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Iedereen bedankt voor de tips en ervaringsverhalen :).

Ik heb besloten dat we gaan proberen in te bakeren, kijken hoe dat bevalt. Inmiddels zijn we al een tijdje uit de kraamtijd en i.v.m. de veiligheid vind ik het belangrijk dat onze dochter 's nachts in haar eigen bedje ligt. Er zijn inderdaad veiligere situaties in ons bed te creëren maar ik blijf erbij dat de veiligste plek haar eigen bedje is. We wachten nu nog even omdat ze niet lekker is, dat lijkt me niet de ideale situatie om eraan te beginnen.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik zweer bij puckababy super goed!
    Liggen niet strak ingebakerd dus kunnen gewoon bewegen, maar vallen wel lekker rustig in slaap en voelen zich geborgen.

13. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Mag ik hier even op inhaken, want ik weet waar je het over hebt.
    Er zijn inderdaad manier van inbakeren waarbij ook het onderlichaampjes ingebakerd wordt. Dit is inderdaad slecht voor de heupjes en wordt tegenwoordig afgeraden.
    Echter, bij de "kant en klaar"-doeken, zo noem ik ze maar even (wij hebben zelf Pacco gebruikt), wordt alleen ingebakerd om de schouders en de rest van de doek zit als een slaapzakje om de beentjes heen. Dit kan geen kwaad voor de heupjes.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O weer een hopeloze discussie.

Hier gaan inbakeren met 4 weken wat een wondermiddel hij was ook gewoon veel meer te genieten overdag. Hier een Snug en Tug gebruikt die doen alleen het bovenlichaam en zijn niet zo belachelijk duur !

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niks van inbakeren..wel vind ik het absoluut onzin dat een kindje van 5 weken moet "leren" in haar eigen bed te slapen...een kind van 5 weken hoeft nog helemaal niks te leren, die is net geboren. Ik vond naast een baby in bed slapen ook eng dus zat zelf half rechtop met de baby in mn armen. En ja ik heb mn slaap net zo hard nodig als ieder ander, maar vond het gevoel van veiligheid en geborgenheid voor mijn kind belangrijker. Het is een kwestie van doorbijten.

16. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal meee eens!

Succes lieve Bailief, ik weet dat het vermoeiend kan zijn. Vooral doen wat voor jou goed voelt.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben dus wel van mening dat een kind in zijn eigen bedje moet slapen, helaas heeft een vriendin van me haar eigen kindje (4 weken oud) verstikt onder het dekbed dus nee hier komt de baby ons bed niet in ! En ja ondanks alle veiligheidsmaatregelen !

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Eens.

Het is pittig en voelt misschien soms als overleven maar ik kom altijd eerst tegemoet aan de behoeftes van mijn kind.

Hier draag ik mijn zoon de hele dag in een draagdoek door ernstige reflux. Hij kan overdag simpelweg niet in bed liggen. Daarnaast loopt hier een erg actieve dreumes rond die ook veel energie en tijd vergt.
    Het is mega zwaar maar ik wil gewoon dat een baby zich zo goed mogelijk voelt en dan moet ik doorbijten.
    Pak je momenten s avonds en in het weekend wanneer je man er is, ga dan even wat voor jezelf doen. Over een paar weken is alles waarschijnlijk anders. Geniet van het feit dat ze zo graag bij je wilt zijn, dat is ook heel fijn.

Inbakeren ben ik niet zo'n fan van, beetje tegen de natuur in denk ik. Ook merk je hongersignalen zo veel later op, ze kunnen niet op hun hand sabbelen.

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Slaap anders gewoon in een slaapzak, dan kan er geen baby onder komen. Of schaf een cosleeper aan, kun je je hand erop houden.

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Bailief
    Ik vind het goed dat je ook voor jezelf kiest. Een kind heeft inderdaad meer aan ouders die nog voor hun kinderen kunnen zorgen, dan aan ouders die op hun tandvlees lopen. Om die reden heb ik dit keer voor flesvoeding ipv borstvoeding gekozen (heb borstabcessen ontwikkeld en ons eerste kind had wekenlang een moeder die amper voor haar kon zorgen).

Ik ben ook niet van een baby bij je in bed laten slapen, vind ik ook echt te gevaarlijk. Ik kan er dan zelf niet door slapen.
    Halfzittend slapen zoals Tuc zegt? Ik zit ook zo geregeld met onze kleine, maar ik weiger zelf te gaan slapen! Als je baby wat verschuift valt die zo uit bed. Of als je zelf gaat verschuiven in je slaap. Daar moet ik echt niet aan denke, brrr.
    Dat voedingskussen is wel nog de beste optie denk ik als je het wel doet. Over het aankleedkussen ben ik gewaarschuwd, omdat dat teveel zou broeien (heeft een plastic overtrek).

Deel Deze Pagina