Maar het kan toch allebei? Mijn dochter heeft als baby ook in de puckababy gelegen en sliep dan in de wagen of in het ledikant. Ik heb geen moment het idee gehad dat zij zich niet veilig en geborgen voelde. Ze sliep gewoon beter omdat ze zich niet wakker maaide en zo kon toegeven aan de slaap. Natuurlijk heeft ze ook vaak heerlijk bij ons op de borst geslapen, maar wij hebben idd al vanaf het begin haar ook in haar bed laten slapen. Als inbakeren een doeltreffend hulpmiddel blijkt te zijn om de baby wat begrenzing/geborgenheid te bieden, dan vind ik dat geen probleem. Als je zegt dat het een kwestie van doorbijten is, dan impliceer je voor mijn gevoel dat je vindt dat TS zich maar even moet vermanen en zo door moet gaan. En nee, dat staat er niet letterlijk, het is meer het gevoel dat ik dan krijg.
O ik heb ook niks tegen inbakeren..tenminste nooit in verdiept. Maar vind de stelling van ts niet kloppen: een baby moet in zn eigen bedje leren slapen. Tuurlijk is dat prima en fijn als het lukt, maar als het niet gaat dan houdt het op. Als een kindje ingebakerd goed in eige bed slaapt is dat prima, maar het werkt niet voor elk kind. wat je zei over doorbijten dat bedoelde ik idd wel zo. Even afgezien van het inbakeren he...maar puur het moe zijn van weinig slapen. Kijk als je met een baby van 5 weken al aan rustige nachten toe bent dan vraag ik mij wel serieus af of je weet waar je aan begonnen bent.
Ben het vaak met je eens maar nu dus niet, het is gewoon afhankelijk van hoe de vrouw uit een bevalling komt, ik had een vreselijk zware bevalling van 26 uur waar ik na 15 weken nog niet van bekomen was. En de ander bevalt fluitend en kan gewoon bijna alles weer. En ook hoe loopt de voeding, slaapt de baby overdag ook nog wat heb je zelf nog kinderen waar je voor moet zorgen dus niet bij kan slapen enzovoort. En dan zeggen na 5 weken al toe zijn aan rustige nachten en dan je af vragen of je wel weet waar je aan begonnen bent is gewoon afhankelijk van de gesteldheid fysiek maar ook mentaal van moeder en baby.
Dat verschilt zeker van vrouw tot vrouw. Maar de baby heeft als het goed is ook nog een vader die twee armen heeft? Dat afwisselen zou het mogelijk moeten maken.
Tuurlijk ! Maar er zijn zat vaders die een fysiek zware baan hebben die meer als 50 uur per week werken , ik kan me voorstellen dat die dan niet alles uit handen kan nemen..
Lino heeft ook een hele tijd bij ons in bed geslapen, zorgen dat je hem wat hoger legt tussen de kussens in. Nu slaapt hij in zijn eigen bed, heerlijk. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook wel eens mis. Probeer er van te genieten Inbakeren alleen om hem alleen te laten slapen vind ik niet nodig.
O maar dat weet ik wel..ben zelf 2 keer bevallen..na de eerste idd fluitend en na de tweede was het een ramp. Maar had toch weinig keuze. Man is 2 weken vrij geweest...dus toen de kleine 2,5 week was moest ik 4 keer op een dag heen en weer naar school en amper slapen s nachts.. en s middags gezellig monopolieen of dorabingo terwijl ik een krijsende baby had die maar niet stopte vanwege krampen (zijn we uiteraard wel wat mee gaan doen) maar er is op zo'n moment geen keuze. Ik ben niet van het zo snel: ik kan niet meer...ik heb meer iets van: ik kan eigenlijk niet meer maar ja moet dus wel...even tanden op elkaar.
Ik vind dit onzin. Het gaat er toch om hoeveel slaap je kan krijgen, niet hoe oud het kind is. Als je nooit eens je handen vrij hebt zelfs tijdens slapen, is het gewoon vermoeiend dus kan het mij wel erg goed voorstellen. Of het kind dan 5 weken of 5 maanden is, dat doet er niet toe.
Jeetje... waarom moet het zo'n discussie worden. Ik vraag gewoon om tips. Gesuggereerd wordt dat ik vind dat mijn dochter alleen moet slapen. Nee dat vind ik niet, overdag mag ze de hele dag bij me zijn, is ze ook. Maar ik vind het's nachts onveilig. Ja ik kan nu doorslapen omdat zij heerlijk slaapt bij ons, maar dit lukt me niet. Daarom ga ik er veel liever meerdere keren per nacht uit voor haar maar dan is het wel veilig. Afgelopen nacht vergat ik dat ze er lag en heb ik onbewust iets over haar heen gelegd. Nou dat instinct kan er wel zijn maar dat functioneert ook niet meer geweldig als je op bent. Ik weet hoe blij ik moet zijn met dat ze zoveel bij ons wil zijn, maar ik ben haar bijna kwijt geraakt tijdens de bevalling. Is het dan zo gek dat ik in ieder geval voor 's nachts heel graag een soort van oplossing wil? En tuurlijk is mijn vriend er ook, maar die heeft het zelf ontzettend druk. Vaak genoeg neemt hij onze dochter gelijk van mij over als hij thuis komt. Dan komt het moment voor mezelf: koken en poetsen want nee dat doe ik niet met haar in de draagdoek. Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, helemaal prima. Maar ik vind het belachelijk dat ik wordt neergezet als een slechte moeder wanneer ik ook een stukje voor mezelf kies. Want dat is het gevoel wat ik hier nu bij krijg.
Lieverd je doet het heel goed. Laat je niet gek maken hoor! Vind het een beetje oneerlijk wat hier gedaan wordt. 'Tijd voor jezelf nodig hebben' is iets heeeeeel anders dan 'het op deze manier niet meer trekken'. En om dan te zeggen dat TS dan maar ff door moet bijten? Nou sorry hoor... Als jij het op deze manier niet meer veilig vindt, dan zoek je een andere oplossing. En voor de een is samen slapen de oplossing, maar voor jullie niet meer. Dat betekent juist dat je een goede moeder bent, want je wil het beste voor je kind. Knuf!
Is een co-sleeper of wiegje bij jullie op de kamer geen optie? Dan is ze toch bij jullie, maar wel op een veilige manier.
Nou nou nou nou! Kan dr hier weer een paar feliciteren met hun volbrachte missie om een kers verse moeder in het verdom hoekje te plaatsen en zich onzeker te laten voelen. Top hoor! Steek die veer maar weer in je reet. Dat jij Bailief dan nog is tekst en uitleg moet gaan geven om jezelf te kunnen verdedigen, en dat terwijl je enkel om wat tips vroeg. Treurig. Na het lezen van je bericht (en ja ik lees je bericht van boven tot onder) zijn mij bepaalde zaken NIET ontgaan. Slapen bij jullie in bed is momenteel de enige oplossing (nog) maar dit vind je niet veilig meer. > Ik ga hier dus vooral niet tegenin, het is mij duidelijk dat je dit niet wil. Je eet liever geen (warm) eten terwijl zij bij je in de draagzak zit. > Hier ga ik dus ook wederom niet tegen in, het staat er zwart op wit. Ik veronderstel namelijk dat je niet uit een ei komt en alle mogelijke opties hierin al geprobeerd hebt of het gewoon simpelweg niet wilt. Anders staat het er niet. Wat ik ook lees is een bericht van een hele lieve mama die graag heerlijk met dr meisje knuffelt en haar vertroeteld, maar soms toch ook even de tijd nodig heeft om weer bij te kunnen komen (zodat er weer volop van je meisje genoten kan worden). En ook hier kan ik niet tegen in gaan! In mijn ogen maakt iedere mama dat wel is mee. Dit hoort inderdaad bij de "ups en downs" van het hebben van een babietje. Maar dat je dan wel is aan het einde van je latijn zit kan ik ook volkomen begrijpen. Dus om terug te komen op het hele doel van jouw topic, of ik nog tips heb? Ja, alleen lees ik dat je het meeste al heb geprobeerd. Ook het inbakeren zie ik al voorbij komen. En hier heb je wel oren naar. Dan kan ik je alleen nog mee geven om dit dan ook vooral te gaan proberen. Zolang het voor jou maar goed voelt en je er prettig bij voelt. (Een tip die ik gelukkig hier ook al heb gelezen). Laat je vooral alsjeblieft niet mal maken hier, door ongevraagde verwijten of meningen. Er zitten er hier op dat forum nou eenmaal een paar tussen die er een sport van maken om hun eigen ervaringen en standpunten aan een ander op te dringen en zo aan het topic voorbij gaan. Iets wat me uberhaubt verdomd lastig lijkt als je niet in een ander zn schoenen kan staan. Maar dat ter zijde. In ieder geval wens ik je veel succes lieve schat!
Amen!! Doe waar je jezelf goed bij voelt... S.heeft ook ingebakerd gelegen en het werkte voor haar en ons super dus het proberen waard meis...nu is s. 4 maanden en slaapt hèèl goed in der slaapzak maar had het de eerste periode gewoon nodig!!... En nee je bent absoluut gèèn slechte moeder lieverd!! X
Dankjewel meiden! Toch wel heel fijn om te lezen En Michelle, jij begrijpt het helemaal, je bericht doet me goed! Kiekske, haar wiegje staat vanaf het begin bij ons op de kamer, ze vond het een paar dagen goed maar nu al lang niet meer. Zodra ze het matras raakt is het al weer huilen. Ik zit telkens op mp te kijken voor een co-sleeper maar helaas nog niks in de buurt. Nieuw vind ik ze erg prijzig. En om dat even te verduidelijken om kritiek te voorkomen: het is niet dat ik het niet wil uitgeven voor haar, maar ook ik heb helaas geen geldboompje.
Je bent een super goede moeder! Twijfel daar niet aan! En wat je schrijft is heeeel herkenbaar. Ook hier heeft inbakeren goed geholpen. Wij bakerden in met de swaddle me summer. Het is een relatief goedkope inbakerdoek, dus ideaal om mee te beginnen. Mocht het aanslaan kun je altijd nog een duurdere of betere kopen. Hebben wij overigens nooit gedaan, wij vonden de swaddle me wel handig. Succes!
Bij ikea heb je een co-sleeper. Ook van andere bedjes kan je er één maken: één zijkant eruit laten en dan een extra lat/balkje aan de onderkant maken zodat het stevig is. Scheelt veel geld denk ik.
Dankjewel Lynn! Zo te lezen zijn er verschillende hele goede inbaker doeken, daar kan ik wat mee . Kiekske, dat wist ik dan weer niet. Handig! Ik ga er snel naar kijken want dan zouden we het misschien ook met haar eigen ledikant kunnen doen.
Succes meid! En qua inbakeren... Ik zou eerst de co-sleeper proberen en dan pas inbakeren. Wij hebben ook ingebakerd, omdat ons zoontje zichzelf steeds wakker maaide. Maar hem er weer uit krijgen was moeilijk. Wij hadden eerst de dream swaddle en daarna de puckababy. Als het om geborgenheid gaat, zou je ook naar de puckababy newborn bag kunnen kijken.