hoi hoi, Vanochtend voor het eerst naar de arts van cb geweest. En aangegeven dat mirthe bij sommige flessen overzadigbaar is??? Gaf haar sommige flessen al 150 +5 en nog had ze dan 's avonds om half 7 met de fles nog niet genoeg. Zo leek het tenminste. Ik gaf haar nie meer hoor. Nou zei de arts van cb dat het leek op verborgen reflux. Ze lag daar op het aankleedkussen en de arts zei ik zie haar telkens slikken en tongetje naar buiten toen Ja klopt dat doet ze wel veel vaker. Noooooit aan reflux gedacht. Ze huilt nu ineens ook veel meer. Vooral als ik haar in haar bedje leg.soms gaat het goed na een fles maar merk de laatste week dat het bijna bij elke fles huilen is. Na de fles van half 7 's avonds is het echt krijsen zoooo zielig. Ik weet zeker dat het geen krampjes zijn. Als ik zo naar de symptomen kijk op internet heeft ze er wel wat: * witte tong ook nog 3 uur na voeding. *veel slikken * vaak hik *veel drinken Overigens als je haar nu de fles geeft is ze heel druk drinkt een paar slokjes om dan weer te stoppen en heel druk met haar hoofd te doen en armen en vervolgens weer verder te drinken. Is dit ook een symptoom van verborgen reflux? Ze spuugde in de tweede week wel erg veel maar dis is minder geworden. Zo af en toe komt er nog een grote golf uit.
ja het klinkt zeker als verborgen reflux, en dat begint zich over het algemeen te uiten rond de 5/6 weken. Ik zou even langs de huisarts gaan en dan hopen dat je een begripvolle hebt. Er is medicatie tegen reflux zoals Zantac, Losec of Nexium. Daarbij kan je de voeding indikken met johannesbroodpitmeel (Nutriton) of een voeding kiezen die het er al in heeft zoals Nutrilon A.R. of Friso Comfort. Dan stroomt de melk niet zo makkelijk meer terug. Ik geef zelf voorkeur aan Friso, heel fijn spul en smaakt prima. In het begin wel kans op krampjes door de johannesbroodpitmeel maar daar wennen de meesten wel aan...het is het een of het ander. Hoofdeinde van het bedje een groot stuk omhoog dmv dikke boeken helpt ook, kussen onder het hoofd op het aankleedkussen. En wij hebben heel veel baat bij de Dr. Browns flessen (Etos). Enige fles waar ze echt langzaam uit drinken, let er op dat ze er ruim 20 minuten over doet over de fles. Die combinatie werkt vaak heel goed. Ons zoontje heeft er ook last van en krijgt Nexium wat een wondermiddel is en ook makkelijk te geven is. Veel sterkte, Charlie
ze drinkt al uit de dr brown fles. Ik geef nu friso extra omdat we dachten dat ze erg hongerig was. Moest van de arts van cb nu johannesbroodpitmeel toevoegen ze krijgt om half 4 een fles met 1 schepje johannesbroodpitmeel en 120+4 friso extra. Kijken hoe dat gaat. Hopelijk niet te veel krampjes. Als dit goed gaat kan ik denk ik ook wel overstappen op friso comfort of friso standaard met johannesbroodpitmeel. Wij maar denken dat ze hongerig was en dan vooral 's avonds overdag ook wel soms. Mocht het niet beter gaan wil ik ff naar de huisarts we hebben een hele aardige Zal haar bedje straks ook iets schuinzetten. Moet ze dan niet de hele dag last hebben van die reflux? Ze heeft het alleen op bepaalde momenten.