Flesvoeding bij dieet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Chikai, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goedemiddag,

Ik geef borstvoeding en ben voor mijn zoontje nu op een streng dieet, om te kijken waar hij allergisch voor is. Het dieet is momenteel (koe)melkvrij, ei/soja/noten/zaden/vis vrij....

Nu kolf ik overdag alle melk af, omdat mijn zoontje veel rustiger drinkt uit de fles dan met de borst. Ik wil voor de zekerheid kunstvoeding in huis hebben, voor als ik niet genoeg melk kan afkolven.

Welke voeding raden jullie aan in mijn specifieke geval? (en waar kan ik die halen?)

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
    Chikai

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Chikai,

Misschien goed om het ook nog even te overleggen met je huisarts/consultatiebureau. Een dieetvoeding voor medisch gebruik bij koemelkallergie zou dan geschikt kunnen zijn. Bijvoorbeeld Frisopep of Friso Allergy Care. Beide zijn gemaakt op basis van koemelk, alleen de koemelkeiwitten zijn volledig bewerkt waardoor het niet meer herkenbaar is als een koemelkeiwit. Friso Allergy care bevat ook geen lactose meer, FrisoPep nog een beetje.
    Beide zijn verkrijgbaar bij de apotheek.

Succes! Groetjes Angélique

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je snelle antwoord! Hier kan ik mee vooruit!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Fijn, graag gedaan!

Deel Deze Pagina