Baby 5mnd wordt krijsend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ice19, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5 maanden. Sinds dit weekend
    Wordt ze tussen 21.00 en 22.00 krijsend wakker.
    Haar ogen zijn open maar ze lijkt me niet te zien.
    Ze laat zich wel redelijk troosten en valt na een slokje melk snel in slaap.

Ze sliep heel goed door (van 19.00 tot 06.30) maar nu wordt ze sinds dat ze dit doet ook weer tussen 02.00-03.00 wakker om te willen eten. Weet iemand wat dit is? Ik heb eea gelezen over nachtangst maar kan dat op zon jonge leeftijd? Ik weet niet wat ik er mee moet. Heefiemand tips?

Het is niet afhankelijk van een drukke of rustige dag. Vrijdag hadden we een drukke dag en zaterdag en zondag zijn we lekker thuis geweest. Het is vanaf vrijdag iedere avond prijs geweest.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    volgens mij kan nachtangst op deze leeftijd wel.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het is een fase! :)

Hier ook perioden dat ze gillend wakker worden. Peuter van net 2 doet dit ook nog weleens. Het is mij na 2 jaar nog steeds een raadsel ;) Gewoon troosten en niet teveel bij na denken. Kan een nachtmerrie zijn oid.

Ook die nachtvoeding is een fase. Soms hebben ze gewoon even wat meer nodig.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh of nachtangst... (Heb het even opgezocht). Goh, kende dat helemaal niet...

5. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Een sprongetje, hier precies hetzelfde vanaf 4,5 maand tot 5,5 maand, duurde precies een maand.
    Huilend, schreeuwen, en als ik ging kijken leek het alsof ze in haar slaap dat deed, ze wilde hier alleen een speen en geen voeding
    Nu is ze bijna 6 maanden en is het over :)
    Het had ook niet te maken met de dag :)

6. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Owja kon er zo wel een keer of 4 à 5 uit per nacht :(

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hier ook die periodes gehad. Ik heb het altijd gehouden op indrukken verwerken, dromen ed. Altijd meteen naar haar toe gegaan, getroost en meestal sliep ze na 10 min. weer verder. fases duurden soms wel een paar weken... niks aan de hand!

8. misty99

misty99 Lid

26 jun 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey, klinkt herkenbaar. mijn kleine van 8 maand heeft dat bijna elke nacht..een gil, krijsen..en dan valt ze binnen 2 minuten weer in slaap. ze slaapt bij mij op de kamer, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet uit ga, maar haar soms even rustig toespreek. best wel bizar dat ze zo raar "wakker "worden.
    klinkt ook heel eng/zielig.
    zo dat dan ook nachtangst kunnen zijn? ik had er nog nooit van gehoord.. dromen ze dan ofzo?

9. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst zo'n zelfde soort topic gestart, misschien heb je wat aan de reacties die ik toen kreeg? Hier doet ze 't overigens nog steeds, zo ook gister weer.... CB gaf aan dat 't misschien tijd is om door te laten slapen (nu moeten we d'r vaak wekken voor voedingen) om haar zo meer rust te geven.

10. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij hoorde ik net ook keihard huilen. Naar boven gerend, maar ze heeft haar ogen gewoon dich. Heel raar. Hoop niet dat dit weer een nieuwe fase is.. Pfoe, was zo blij dat ze weer goed sliep..

11. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Misschien zit ik er volkomen naast hoor, maar mijn mannetje heeft daar ook flink last van gehad en nog wel. Maar hij is ook met zn tandjes bezig op het moment, dus zou het daar niet ook mee te maken kunnen hebben?

Deel Deze Pagina