Ik snap ook het advies van de huisarts niet helemaal. Wij voedden toen zoveel mogelijk op verzoek en bij 5 weken kwam hij dan rond 2 uur en 5 uur. Het is niet anders. Vanaf een maand of 3 ging hij zelf over naar 1 voeding en vanaf een maand of 5 sliep hij wel eens door.
Ik herken het helemaal! Mijn oudste kwam vrijwel direct om de 4 uur, dag en nacht. Al vrij snel snachts wat meer tijd ertussen. De jongste, ruim 5 weken, vind het nodig dag en nacht om de 3 uur voeding te krijgen. Met een beetje geluk slaapt hij savonds 4 uur achter elkaar (bijv van 8 tot 12). Maar met veel pech bedenkt hij dat hij 2 uur later ook weer een voeding nodig heeft! Wat ik doe is voeden op verzoek, dag en nacht, en gewoon meegaan in zijn ritme. Elk kindje is anders! En ja ik ben ook erg onzeker ondanks het mijn tweede is.
Mijn dochter sliep met kv vanaf 6 weken van 23.30-5.30 uur (23 uur laatste fles) en met 10 weken van 23 - 8 uur. Met 4 mnd de 23 uur voeding laten vallen en slaapt ze van 19,30-10 uur en nu meestal tot half 9 sinds een maand
Mijn zoontje is bijna 6 weken, maar tot eergisteren ook om de 3 uur...best vermoeiend, maar het is niet anders...maar sinds 2 dagen maar 1 voeding nog, het wordt dus wat minder...laatste voeding gaf ik gisteren om 22:00uur, en hij kwam maar 1 keer om 04:00uur...komt echt vanzelf, soms duurt het gewoon wat langer.
Wat hier al gezegd wordt, het is heel normaal dat hij met 5 weken nog niet doorslaapt. Het is zelfs een uitzondering. Elk kindje is anders. Gewoon zijn ritme volgen, hij gaat vanzelf doorslapen als hij eraan toe is. Al die halleluja-verhalen over doorslapende baby's zijn vaak heel erg overdreven Mijn dochter sliep op volledige bv vanaf 12 weken door, tot 6,5 maand. Sindsdien is het elke nacht raak, 1, 2 of zelfs 3 tot 4 nachtvoedingen. Ze drinkt zo vaak als ze last heeft van haar tanden, ik weet dat het een fase is dus ik geef er nu aan toe. Als ze 1 jaar is, gaan we wel kijken of er andere manieren zijn haar rustig te krijgen. En als de tandpijn over is, komt ze weer gewoon 1 x per nacht.
5 weken is echt nog zo jong! Dan is het heel normaal dat ze nog 's nachts komen voor een voeding. Mijn oudste dochter (BV) kwam vanaf week1 maar 1 keer per nacht, altijd tussen 4 en 5, en sliep door met 12 weken (23.00-7.00). Mijn jongste (ook BV) doet het heel wisselend. Komt soms om de 2uur, 3 uur, 4 uur, 's nachts haalt ze de ene keer 5 uur, laatst zelfs 6 uur maar soms maar 2,5 uur. Er is geen peil op te trekken. Maar het is niet anders en we gaan er gewoon in mee. Ze gaat vanzelf langer slapen.
ik geef BV en overdag wil mn dochter maar een paar keer drinken, s nachts blijft ze soms bezig.. Gelukkig slaapt ze naast me en geef ik BV anders lijkt me dat best lastig ja. misschien inderdaad die aandacht ja, schrikken van de oudste als je overdag voed enzo.. Succes!
Hier ook zo een hoor! Overdag kan ze er makkelijk 4 uur tussen laten, maar 's nachts wil ze vaak al weer een fles na 3 uur. Wij geven 's nachts trouwens wel een klein flesje (60 + 2), meer krijgt ze dan vaak niet op. Toch al een goed teken, ze 'weet' al dat ze 's nachts niet (zoveel) te eten hoeft/krijgt. En verder wachten we het maar even af..... (we zijn er trouwens wel al achter als we haar bij ons in bed nemen als ze 's nachts huilt, ze dan vaak weer in slaap valt! Echte honger valt dus wel mee)
Mijn dochter sliep ook wel ns met 5 weken zowaar 5 of 6 uur achter elkaar om vervolgens weer strak om de 3u te vragen om een fles. Mijn idee is dan om een beetje een reserve te creeëren zodat ze straks door kan slapen. Zomaar een gedachte hoor.
Die van ons slaap ook niet door en meld zich bv om 20.00 uur dan om 23.30 uur dan weer om 03.30 uur om 07.00 en om 09.00 uur. De ene keer drinkt hij 130 cc en dan weer maar 80 ml. Ik zou me ook geen zorgen maken. is natuurlijk wel vermoeiend maar dat gaat ook weer over. ( althans hoop ik haha)